Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

29.1.10

Aduka Taruna Disaran Agar Bersanding Tanpa Keris


gambar dari blog Pak Lebai

Ramai yang menyarankan, waktu persandingan Aduka Taruna, mak andam jangan adjust dan letak keris di pinggang Aduka Taruna, takut dirampas orang dan dihunus ke perut blogger tersohor Malaya tu. Aduka Taruna perlu berhati-hati kerana beliau terlalu ramai musuh. Musuh yang datang ke Majlis dia bukan hanya dikalangan yang dijemput, tetapi juga dari yang tidak dijemput. Ada yang datang untuk "riki" kehidupan pembuat kuaey-tiaw depan Family Store Taman Cengal ni.

Alhamdulillah, Aduka Taruna telah menyelesaikan suatu adat yang entah-apa-apa dan membazir iaitu Majlis Menyambut Menantu atau "Menyalang". Tahniah Aduka Taruna.

Yang ironinya, Aduka Taruna berbaju Melayu Johor dengan leher Telok Belanga tatkala di Majlis ini. Ambik hati orang Johor ke? Tak dapek do Jon!.

"Terajang" KJ keluar dari Pemuda UMNO


Ada brader tu cakap, yang dokong Khairy semuanya kenyang hidu bau ketiak hitam dia.

"Eden memang tak beghapo gomar dongan KJ sobab den tak pornah tahu asal-usul dio sobolum Pak Lah jadi Perdano Montoghi. Bilo dio jadi Ketuo Pemudo, makin berbulu mato den nengok gelagat dio dongan suku- sakat dio meraikan kemonangan.

Yang buek hati den berbungo adalah bilo
Parpukari khobar ado Exco Pemudo yang masih ado tolo boghok untuk menyatokan kebenaran.

Apo beghak eh kebenaran tu?

Kebenaran yang eden maksudkan adolah KJ masih menjadi boban boghek tahap Cipan Tonok dari Planet Utarid dan membuekkan UMNO jadi tempang. Pemuda UMNO lagi bincek dari Anjing kudung tokeh Ah Cai yang meniago kek kampung sobolah tu.


Ghaso eehh, KJ lagi hampeh dari ..sapo namo budak boroi tu? Samsol Akin ko apo tah namo eh...
Tapi, Samsol Akin ni nampak gak la jujur dan baik budak ehh..

KJ ni tak tahu la apo den nak khobar kan..Sonang citor, eden lagi baguih dari KJ ni.
Baguih tang mano? Tang cakap Nogoghi la.. Buleh ko KJ ni cakap bahaso Ghombau?

Den beghani tolanjang peh tu lari koliling Terminal Wan Somban kalau budak KJ ni buleh cakap Nogoghi.
Agak ehh, kek Oxpod Yunibersiti takdo ajar bahaso Ghombau kot?

Lagi satu den nak khobar an, si budak KJ ni, ontah apo yang dio menyanyah kek Tweeter dio. Dio ni nak main politik ko atau nak carik awek? Nak carik awek poie la masuk Felda Palong ko, Sungai Kelamah ko, Pasoh ko, Felda Jolai ko...koghang dah tengok klip video budak Jolai main tak?"

(perbualan terpaksa dihentikan kerana brader ni dah start cerita lucah)


Harimau : luahan rasa seorang pembuat cendol. Bukan Leman Dawi tau!

28.1.10

Formula Politik Ciomak.

"Eden tengok sonang boto oghang buek formulo politik. Kadang-kadang, eden ghaso dioghang berpikir pakai lubang moncirit dan bukan pakai otak. Ni den nak buek beberapo contoh nak bagi oghang sonang paham.

Formulo Pakatan Rakyat

  • Nampak oghang molancap = itu oghang UMNO
  • Nampak oghang bakar gerejo = itu oghang UMNO
  • Dongar oghang terberak topi somak = itu oghang UMNO
  • Bilo montoghi (Menteri) cakap bondo bodoh = itu montoghi UMNO
  • Kahwin ramai/ poligami = oghang UMNO seks kuek macam kudo padi.
Formulo BN

  • Blog hino Ghajo (Raja) = itu mosti blog Pakatan Ghakyat.
  • Teghajang oghang maso Pilihanghayo = ini mosti kojo oghang PAS.
  • Liwat/ Main Jubo = ini mosti suku-sakat budak Nuar tu..
  • Apo yang Pakatan Rakyat kato "YO" = kito mosti kato "TIDAK"
Yang paling baghu, si Zul Kulim dioghang khobar balaci UMNO. Paneh yo den baco. Nak den sunatkan korang pas tu selenset kemaluan ko tu den buak anting-anting..nak tak?

Kalau taknak..duduk ontok-ontok."


gambar ni den ghembat dari Mob's Crib

Harimau: Pakcik ni marah betul malam tadi. Dia kelahiran Bongek Rembau.

27.1.10

Ciomak Ko...Kojap Zalim, Kojap Baik

"Dulu, barua ni khobar polis Malaysia zalim, pembunuh dan macam-macam.

Tibo-tibo, bilo kes Aduka Teghuna ni timbul dan masuk Bukit Aman, puak-puak ni puji Polis Malaysia macam Malaikat.

Eden cukup pantang kalau oghang cakap macam koling ni, kojap A, kojap B.

Bilo ceghito mato Anwar lobam, dioghang khoba Polis ghampang. Bilo ceghito perarakan Boghosih (Bersih), dioghang khoba Polis macam cilako.

Tibo-tibo, polis baik dan layan Aduka Teghuno macam Ghajo (Raja).

Sobona e, puak-puak ni yang macam bincek, macam ghampang. Ciomak dioghang la!"

Harimau: Pakcik ni orang Rembau. Bab cakap loghat N9, memang No. 1. Tak macam KJ! (Alamak, terlebih sudah)

Ontah Apo beghak ekau Menyanyah ni Bai!

"Tibo-tibo yo Rais Yatim jadi baik hati dan penyayang. Polik boto den.

Aduka Taghuno oghang Soghomban dan Pak Ghais oghang Jolobu. Agak e la, dioghang boduo ni, sedaro maro atau sepupu sopapat? Bobulu lak mato den baco stetmen Pak Montoghi ni. Takdo mano tetibo ko buleh baik bonar mongalahkan Wali Sepuluh lak..

Kalau takdo salah, baik tak payah bawak mahkamah.

Osah beghak boto la... Sok kok ghamai oghang hino Rajo kito, peh tu sonang-sonang mintak maap kek blog, eden akan pastikan, stetmen yang ko buek ni den ungkit."

Harimau: ayat yang disalin dari kemarahan seorang orang bawahan. Dalam loghat Negeri Sembilan pekat a.k.a. Pelangai Mari!

25.1.10

Gutter Malaysia: Cari Nahas Betul Blog Ni...

kemaskini: Ingatkan berani sangat macha GUTTER MALAYSIA, telor dah kecut, terus padamkan posting. Dia ingat, kita nak maafkan begitu sahaja? Sorry Joze! Hmmm..sapa ada gambar screenshot macha ni? Macha ni nak kena diajar mengucap lepas ni...

______________________________________________


Apa, diorang ingat, kita main-main bila cakap perihal kedaulatan Raja Melayu? Kalian klik blog

GUTTER MALAYSIA

dan buat laporan polis untuk kita hukum petualang dibalik blog lahanat ini. Dia ni banyak main-main dengan Melayu.

Harimau nak pergi belajar ilmu parang terbang jap.... ramai sangat cari geruh kat Malaysia sekarang ni.

Harimau: rasanya, blogger ni berketurunan India dan MUNGKIN penulis yang sama yang pernah menulis The Might Of The Pen. Memang nak kena jotos dia ni...

Aduka Taruna Tidak Bersalah! Noktah!

Bapak segala kemaskini:
Menurut Bernama - PULAU PINANG, 26 Jan (Bernama) -- Kerajaan tidak berhasrat mengambil tindakan terhadap penulis blog yang memohon maaf secara terbuka kerana menyedari kesilapan dalam penulisan blog mereka, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Bagaimanapun, katanya, penulis blog yang terbabit dengan sesuatu kesalahan haruslah membuat permohonan maaf secara formal kepada pihak yang berkaitan.

Maka, benarlah apa yang Harimau sarankan sebelum ini. Tapi, berani ke?


kemaskini selepas kemaskini: blog ini ada gambar AT {Pejuang Pro Demokrasi). Entah ye atau Tidak...Wallahualam.

kemaskini:
Aduka Taruna telah menyerah diri. Bagi blog ini, case closed. Dan, semoga Allah selamatkan kamu Aduka.

_________________________________________
posting asal:

Ini adalah ulasan terakhir mengenai Aduka Taruna dari blog ini kerana akhirnya penulis blog Harimau Menaip mendapati bahawa Aduka Taruna berketurunan kera.

Mungkin, otak beliau mewarisi sedikit-sebanyak kebijaksanaan nenek moyangnya iaitu seekor kera. Dan, semasa menulis dan menghina Almarhum Sultan Johor, mungkin Aduka Taruna dalam mode seekor kera.

Kesimpulan.

Manusia adalah dari Kera. Teori darwin adalah benar. Tapi sebab ulama jenis bodoh nak mampos, mazhab 3rd party yang lurus bendul, dia tolak sendiri kebenaran kajian Darwin yang merujuk Al-Quran. Tolak tanpa hujah sains. Hujah Al-Quran pun tiada. Just tolak sebab darwin adalah Yahudi.

Manusia yang berada di jalan Allah naik taraf kepada manusia. Tapi genetik dan usul tetap kera.

Azazil yang berada di jalan Allah satu ketika dulu naik taraf kepada malaikat. Tapi genetik dan usul tetap jin. { sini }


Yang paling menarik, beliau yang telah menafikan bahawa beliau adalah seorang ahli atau berkaitan dengan PAS { sini }, telah berjaya memperbodohkan ramai ahli-ahli PAS untuk menentang Presiden Abdul Hadi. Tidak pula Harimau pasti samada Aduka Taruna sedang berada dalam mode kera atau manusia ketika beliau menulis perihal "Projek Langgar Hadi".

Kera, jika berbuat salah, tidak dapat dihukum di Mahkamah manusia. So, bagaimana pula mahu menjadikan Aduka Taruna bersalah jika beliau sepusat-sepusing dengan sekor kera?

Aduka, gua salute lu lah bro. Lu dah buat gua emosi tak bersebab jek. Malu gua. Gua taknak carik gaduh dengan kera la bro... Kera mana ada akal!

Komentar Terbuka Buat Aduka Taruna Dan Pierre Lim

Ada yang kata, Aduka Taruna bakal terlepas dari hukuman perundangan namun bagi Harimau, permohonan maaf yang menjelaskan bahawa posting yang dipadam adalah dituju khas kepada Almarhum adalah perangkap maut yang bakal memakan Tuan.

Kalau kalian nak komen atau bagi amaran pada 2 manusia ini, silakan. Mungkin mereka terlupa dan wajib kita ingatkan. Suka juga Harimau salin & tampal komentar yang dibuat di kolum Aduka Taruna.

  1. Panglima Hitam Selendang keris says

    ASSALAMUALAIKUM KALAU ANDA ORG ISLAM,SAYA KHUWATIR ANDA KAFIR. SAYA MINTAK MAAF KPD SELURUH KELUARGA SAUDARA KALAU APA-APA YANG TERJADI DALAM DUA HARI DARI SEKARANG, BERSIAP SEDIA LAH, SULTAN-SULTAN JOHOR BUKAN SEBARANG SULTAN, ANDA TAHU SEDIA ADANYA. DIMANA KAMU NK MENGHILANGKAN DIRI TERPULANG KEPADA ANDA. PASTINYA CENGKERANG AKAN PECAH, GUNUNG BEREMBUN TAK LAGI MERAH. SIAPKAN DIRI KAMU.INGAT LAH WAHAI KAMU.

  2. Anonymous says

    Assalamualaikum...

    Sebagai seorang berbangsa MELAYU...

    SPB Yang Dipertuan Agong, Sultan - Sultan dan Raja - Raja merupakan lambang kebesaran bangsa YANG BERDAULAT!!!

    oleh yang demikian, menghina dan mencerca atau menulis perkataan - perkataan yang tidak sopan menunjukkan anda sebagai PENDERHAKA NEGARA dan layak dihukum seberat - beratnya...


    Sebagai Penganut Agama...

    Jika anda seorang yang memperjuangkan ISLAM... anda sendiri tahu apa dosanya... Rasullullah S.A.W. sendiri tidak pernah mencerca atau memaki hamun kepada sesama manusia meskipun BAGINDA PERNAH DILEMPARKAN DENGAN NAJIS!!!!

    berani buat, berani la tanggung.... satu laporan polis di IPD GOMBAK telah dibuat khas untuk ANDA!!!


  3. Anonymous says

    Mulai malam nie, anggaplah diri ko sudah jadi mayat hidup wahai AdukaTakdeTeruna..Ko tau tak yg regimen Komando Gerak Khas di bawah naungan Almarhum Sultan Iskandar? Jangan marah kalo ada orang beret hijau seret ko mlm nnt..Jangan lupa juga pada Johor Military Force..ramai yg boleh cari ko nnt..

  4. JebatModen says

    AbgTuah said...

    AKU NAK INGATKAN PADA SUMPAH KERAMAT MELAYU..

    'PANTANG MELAYU MENDURHAKA'

    'BUANG MELAYU YG MENDURHAKA'

    'MELAYU MENDURHAKA PASTI CILAKA'

    'AKHIRNYA DIHUMBAN KE NURAKA'

    WELL ADUKA THANKS FOR PUBLISHING MY COMMENT.

Akhir qalam, "kalau hidup bergelumang dosa, lebih baik mati dijilat nuraka". Semoga Allah selamatkan kita semua. Amin.

Pierre Lim : Budak Cina Yang Tiba-tiba Menyalak Mengalahkan Anjing


gambar disalin dari blog Angin Perubahan

Harimau rasa, azam budak Cina ni ialah nak kena penampar dengan kerabat DiRaja Johor. Dia belum pernah rasa agaknya. Mungkin budak Cina ni belum membaca artikel ni { klik }

Kepada semua, hentikanlah tingkah-laku kurang ajar kepada Raja dan Sultan Melayu. Jangan menjadi terlalu berani. Kalau masih mahu menghirup udara damai di Malaysia, maka hentikanlah.

"Dosa" budak Cina ini cukup besar, mungkin sama dahsyat dengan Aduka Taruna. Maka, budak Cina ni pun wajib mengadap ke bawah DYMM Sultan Johor bagi memohon pengampunan.

Ada yang bertanya Harimau, "Kau ingat Sultan Johor akan maafkan ke?"

Harimau menjawab "Tak. Dah buat salah, kenalah minta maaf. Face-to-face la"

Kalaulah, Arwah Abah Harimau yang diperlekehkan oleh Pierre Lim ni, memang kena sunat "punai" dia dan kulit "punai" budak Cina ni akan dibuat anting-anting Babi Hutan.

Harimau: malam ini, komen kalian akan cuba Harimau jawab. Di waktu siang, terlalu sibuk dengan duniawi.

24.1.10

Aduka Teruna: Simpati


gambar disalin dari : GAP


Harimau menerima SMS yang bertanya "Kau tak kesian ke pada AT bro?"

Harimau akui, Harimau tidak pernah mengenali Aduka Teruna namun bersimpati dengan keterlanjuran yang telah beliau lakukan. Keterlanjuran...itu amat biasa bagi kita yang bernama manusia.

Oleh itu, Harimau mencadangkan agar permohonan maaf itu wajar lebih bersifat peribadi dengan memohon kemaafan dari Sultan Johor sendiri. Maaf di blog tidak cukup bagi kesalahan dan keterlanjuran sebesar itu. Ini perihal adab orang Islam dan Raja Melayu. Khuatir jika perkara ini diambil terlalu ringan, ramai pula yang akan mengikut jejak.

Usahlah digunakan ISA untuk menakutkan Aduka Teruna. Berilah masa buat beliau memperbetulkan salah dan silapnya. Masa...itu yang beliau perlukan.

Dan, hal ini jika diamati betul-betul, tiada kaitan dengan politik atau parti politik yang dianutnya. Usahlah kita membelenggu diri dengan perkara politik semata-mata. Sudah terlalu lama benar politik "membutakan" mata hati kita semua.

Akhir qalam, semoga kita semua dihindarkan dari keterlanjuran-keterlanjuran yang memudaratkan Agama Islam, Diri Sendiri dan Negara.

Wallahualam.

Hina Almarhum Sultan Johor : Perlukah Kepala Blogger Itu Dipenggal?

Pertamanya, Al-Fatihah buat Almarhum Sultan Johor.

Harimau amat kurang melayari Internet kebelakangan ini kerana sibuk dengan hal-hal dunia. Namun, apabila menonton Buletin Utama malam tadi, Harimau agak marah apabila ada blogawan/blogger yang telah menghina Almarhum Sultan Johor dengan kata-kata kesat (agaknya sebab tajuknya Dah mampos buat cara mampos la.). Harimau tidak dapat membaca kerana tulisan tersebut telah dipadamkan dan yang tersiar hanyalah permohonan maaf {di sini}

Kalau penghinaan ini dilakukan di zaman Kesultanan Melayu Melaka, sudah pasti kepala blogger ini telah dipenggal!

Namun, bagi menjernihkan kekeruhan yang ada dan juga mendaulatkan syiar Islam dikalangan Umat Melayu, maka molek juga agar penulis blog tersebut dimaafkan dengan bersyarat.

Syaratnya? Beliau wajib mengadap Sultan Johor yang baru dan memohon maaf serta pengampunan kerana keterlanjuran yang telah dilakukannya. Mungkin permohonan maaf tersebut wajar dibuat dalam masa 30 hari.

Inilah akibat jika terlalu sangan berpolitik tanpa mengira masa dan situasi.

Kalau Arwah Abah Harimau dihina sebegitu rupa, mahu sahaja "punai" blogger tersebut dipotong dan dibuat anting-anting Anjing!

Harimau: Tajuk penulisan " Dah mampos buat cara mampos la." pun dah buat kita menyirap!

15.1.10

Marah Masih Ada.

Selaku bekas penganut Kristian bersama-sama beberapa rakan lain, kami tahu benar bagaimana orang Kristian bekerja. Cuma, saya ingin mengingatkan umat Islam supaya lebih berwaspada dan berhati-hati. Kalimah Allah ini merupakan salah satu tuntutan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) suatu ketika dahulu. Walaupun IFC belum berjaya ditubuhkan, mereka berselindung di bawah MCCBCHST. Boleh dikatakan hampir kesemua 14 tuntutan yang mereka kemukakan telah berjaya dipenuhi. Tuntutan ini ternyata menggugat kedudukan Islam sebagai agama persekutuan. {Ridhuan Tee}

Ali Bin Karim : Ferhad...oooo Ferhad..
Tim Bin Ferhad: Kenapa kau panggil bapak aku?
Ali Bin Karim: Aku tak panggil bapak kau la..aku panggil kambing aku..
Tim Bin Ferhad: Kurang Ajar!!!! (sambil melepaskan penumbuk). Apa hal nama kambing kau sama dengan nama bapak aku?

Moral: sedangkan si anak akan marah jika sang kambing dinamakan bersempena nama bapaknya, inikan pula kita yang Islam ini apabila diperlekehkan dengan isu mutakhir (malas nak sebut). Bangsat betul kita jika membenarkan (walau dalam hati) sang kafir menggunakan kalimah "Allah" digunakan bagi Tuhan-Tuhan sang kafir yang entah apa-apa tu. "Allah" yang kita sembah sudah tentu tidak sama dengan Tuhan-Tuhan yang mereka sembah.

Kita layan blog Ridhuan Tee dengan penulisan yang bertajuk:

Apa yang masih tinggal pada kita?

Wallahualam.

10.1.10

Islam Tidak Ganas

Nota kepala: Kita belum tahu siapa dalang di sebalik pembakaran gereja dan usah mudah menuding jari kepada Muslimin dan Muslimat. Tunggu siasatan polis. Dan, Islam tidak pernah menganjurkan keganasan. Maka, hentikanlah keganasan-keganasan ala manusia purba.

________________________________________________

Dalam masalah pelampauan yang ganas di kalangan umat Islam, kebanyakannya berlaku dengan berlatarbelakangkan kemunduran ekonomi dan ketiadaan kebebasan politik serta keadilan yang berpanjangan bagi rakyat. Penguasa yang berorientasi sekular yang memerintah negara-negara umat Islam dipersalahkan atas keadaan sedemikian kerana mengamalkan korupsi dan telah menghampakan orang ramai. Rakyat negara-negara ini kemudiannya berpaling kepada Islam untuk mencari huraian bagi masalah kehidupan mereka. Dalam proses pencarian itu, sebahagian mereka terjerumus ke kancah pelampauan yang ganas disebabkan salah faham terhadap agama dan sebahagian lain pula kerana ditangkap dan didera kerana melibatkan diri dalam aktiviti reformasi atas nama Islam.

{baca lagi di
Faktor-Faktor Penyebab Pelampauan Yang Ganas (Bah. 2)

6.1.10

Anjing Politik : Suatu Definasi

Jika gelaran "Anjing Politik" itu telah mengelirukan dan membuat teman-teman marah, maka percayalah ia tidak semestinya dituju kepada kalian.

Bagi penulis blog ini, "Anjing Politik" adalah mereka-mereka yang mengeluarkan sesuatu pendapat diatas kepentingan politik SEMATA-MATA dan tidak berlandaskan perasaan kasih dan sayang pada Agama Islam yang suci.

Jika kebijaksanaan kalian tidak sependapat dengan Harimau dalam isu Herald Tribune, itu terpulang namun JANGANLAH ia berlandaskan atas kepentingan politik SEMATA-MATA.

Orang yang berpolitik tak kena masa apatahlagi "menggadai" maruah Agama Islam dengan nawaitu yang serong adalah layak digelar "Anjing Politik".

Mengapa nama binatang "Anjing" yang dipilih? Kerana ia adalah binatang yang patuh pada Tuannya (terkadang patuh yang membuta-tuli) dan menyalak sesuka hati.

Akhir qalam, tiada isu meminta maaf di sini. Dan, terima kasih kepada blogawan ISA kerana tidak mempromosikan blog miskin ini dalam komentar beliau tentang gelaran "Anjing Politik".

Di saat ini, kita tiada ruang atau masa untuk berkelahi sesama Islam.

Allah adalah Raja Segala Raja

kemaskini: perbincangan berkenaan isu ini dihentikan sementara berikutan menghormati persetujuan antara Kerajaan Malaysia dan "orang belah sana". Semoga yang baik-baik sahaja untuk Muslimin dan muslimat. InsyaAllah.

_________________________________________________

Ada yang menghentam Harimau dengan mengatakan "kalau orang bukan Islam berkata yang Allah yang memberi rezeki, adakah Harimau akan marah?"

Mereka juga memetik beberapa ayat Allah sebagai rujukan; contohnya Surah al-Zukhruf ayat 87-88 dan Surah al-Ankabut ayat 63.

Petikan ayat itu memang benar sebagaimana Maha Benarnya firman-firman Allah.

Cuma isunya disini, kalimah "Allah" yang mahu digunakan oleh Kristian katolik Herald Tribune adalah untuk "dakwah" (kalaupun ia bukan dakyah) kepada penganut-penganut agama mereka.

Di mana perlunya mereka menggunakan kalimah "Allah"? Bodoh sangatkah penganut agama mereka hingga perlu "mencuri secara sah di sisi perundangan" nama Tuan Punya Dunia dan membuka ruang-ruang kemurtadan Muslimin dan Muslimat? Harimau tidak nampak niat lain dari mereka melainkan mereka mempunyai agenda tersembunyi dan berniat jahat untuk mengelirukan umat Islam.

Kita tidak perlu bergelar Doktor, Professor atau pun Tuan Haji untuk nampak semua ini. Cukup dengan mata hati kurniaan Tuan Punya Dunia yang Raja Segala Raja dan Maha Pencipta Seluruh Alam.

Wallahualam dan Semoga Allah menyelamatkan Umat Islam.

Bila Laknatullah Sudah Menaip...

Di ekstrak dari laman sosial Facebook { http://www.facebook.com/home.php?#/notes/malaysia-belongs-to-jesus/good-news-herald-had-won-the-case-of-allah-in-court-malaysia-belongs-to-jesus/153811609945}

It's ALL because of WE CHRISTIANS UNITED as ONE body in CHRIST in much persistence of PRAYERS that changed the situation around in Malaysia for the case of the word using 'Allah' in Malaysia.

There is the POWER in the name of JESUS when we all PRAY! The name of JESUS is above all names, above all powers, above all kings and above all circumstances.

We had already experience the power of UNITY in PRAYER...

See that when we all really PRAY..the court case won?

What much more when we ALL continue and persistently PRAY,FASTING for the REVIVAL in Malaysia?

and one day you will see..YES TRULY...Malaysia belongs to Jesus! ;-)

Blessings,
Rich W.
Founder of the fan page

Here below is the latest news for the court case 'Allah'. God bless y'all! Malaysia belongs to Jesus!

http://au.christiantoday.com/article/malaysian-government-to-appeal-allah-case/7431.htm

Yang kita ni...bila pula nak bersatu? Serba salah sekarang. Kalau Harimau sebut "Malaysia belongs to Allah", akan ada umat yang akan terkeliru dan bertanya, "Allah yang mana?"

Nauzubillah.

Harimau: 1Malaysia mahu dikristiankan? Masih relakah kita dipagari anutan politik masing-masing? Jangan biarkan diri kita menjadi "Anjing Politik".

Jangan Jadi Anjing Politik

Ramai blogger yang menyokong keputusan mahkamah tentang penggunaan kalimah "Allah" oleh Herald Laknatullah adalah terdiri daripada blogawan Pro-Pakatan Rakyat. Mereka mungkin terdesak meraih sokongan bukan Bumi dan bukan Islam kerana Pilihanraya adalah kiblat mereka dalam berbicara, menulis malah mungkin lebih dasyat dari itu.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.

Harimau cukup sedih kerana rakan-rakan ini sanggup menjadi Anjing Politik bagi poltikus-politikus yang tidak pernah mahu ambil pusing perihal mereka.

Mereka mempunyai potensi untuk menjadi penganalisis politik dan barangkali menjadi politikus tetapi memilih untuk menjadi Anjing Politik.

Yang paling mengecewakan, apabila kata-kata Dr. Haron Din juga dipertikai hanya kerana pandangan Haron Din tidak menyebelahi mereka.

Sekarang, Harimau sudah keliru. Mereka ini masih kekal berstatus "Anjing Politik" atau sudah mula memasuki kategori "Laknatullah"?

Nauzubillah dan kita doa yang baik-baik saja buat mereka.

Harimau: blog ini kekal neutral. Cuma untuk isu ini, ia berpihak.

3.1.10

Celakalah Mereka

Ramai yang mengatakan UMNO adalah dalang kepada keputusan Mahkamah dalam membenarkan penggunaan kalimah "Allah" oleh Herald Laknatullah. Ada juga yang menagatakan Khalid samad dan Anwar Ibrahim menjadi petualang. Bagi Harimau, siapa saja yang menjadi dalang, dia memang celaka.

Harimau memilih untuk tidak menulis terlalu banyak kerana terlalu beremosi dengan isu ini. Dan, Harimau cuma menyalin penulisan Kamaruzaman Kamdias yang bertajuk 1 ALLAH UNTUK SEMUA AGAMA.

Keputusan yang dibuat oleh hakim bukan Islam yang membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan mingguan akhbar gereja Katholik hampir benar mencabar minda dan iman seluruh penganut agama Islam di negara ini.

Barang siapa di kalangan umat Islam yang tidak berasa apa-apa dalam situasi ini sudah tentu ada mengalami masalah diri dan tuhan yang kronik. Sekurang-kurangnya jika tidak mampu mencegah dengan tangan maka mencegah di dalam hati pun sudah dikira masih mempunyai keimanan yang sahih kepada Allah.


INI bukan soal politik atau kuasa. Ini bukan soal tanggungjawab kerajaan dan bukan juga soal tanggungjawab Majlis Raja-raja.
Ini bukan soal Islam sudah dilindungi oleh perlembagaan negara dan bukan juga Islam itu menjadi agama rasmi negara. Bukan soal penubuhan negara Islam atau hukum hudud.

Persoalannya adalah jauh lebih besar dan lebih penting dari segala yang terpenting yang wujud pada ketika ini.
Ini persoalan paling darurat yang perlu difikirkan. Soal apa akan jadi dengan kesahihan akidah umat Islam di masa kini dan lebih-lebih lagi di masa akan datang. Cuba bayangkan ketika anak kita membelek-belek buku di toko dan terjumpa ayat berbunyi “Allah itu rohul qudus dan Isa itu anak Allah yang dilahirkan melalui rahim Mariam”. Siapa yang akan mengawal semua penerbitan ini? KDN? Mampu ke? Bagaimana mahu mengawal kitab-kitab, risalah, nota pendek, bunting atau banner yang mana selepas ini mereka boleh saja menggunakan kalimah Allah kerana mahkamah sudah membenarkannya?

Nampaknya nyawa Islam sudah terletak di hujung lidah para hakim. Hakim bukan Islam juga sudah mempunyai kata pemutus tentang hak-hak dan kedudukan agama Islam di negara ini!!
Sudah jelas lagi bersuluh penganut agama Kristian sedang menjayakan cucukan paling halus ke atas umat Islam dan senjata ini sudah berjaya mereka perjuangkan di mahkamah tinggi di dalam sebuah negara yang mana agama Islam dilindungi oleh perlembagaannya.

Dalam banyak-banyak nama kenapa mereka begitu tergila-gila mahu berkongsi nama Allah saja dan tidak nama lain?
Apakah mereka ini sudah begitu sempit pemikiran sehingga nama tuhan yang amat penting bagi satu-satu agama tidak mereka jumpai selain dari nama Allah? Maksud Allah bagi umat Islam sangat berbeza sekali dengan maksud Allah bagi mereka. Allah bagi mereka boleh beranak dan diperanakkan. Allah bagi kita tunggal dan tidak beranak mahu pun diperanakkan. Mana mungkin mereka boleh secara sembarangan ingin mengguna perkataan Allah. Ini bukan masalah antara Toyota harrier dan Toyota Lexus. Bentuk dan kuasanya tidak berbeza walau pun namanya berbeza. Untuk mengguna jenama sembarangan pun hari ini sudah tidak boleh dan perlu mendapat kelulusan pihak berkuasa. Jika tidak ada pertindihan nama barulah pihak berkuasa akan meluluskan jenama sesuatu produk. Jika nama produk telah dipatenkan maka tiada siapa yang boleh menggunakannya tanpa kebenaran. Peraturan ini diamalkan di seluruh dunia..

Kenapa soal agama dan nama tuhan , iaitu sesuatu perkara pokok yang paling penting bagi setiap agama mereka tidak faham dan tidak maklum?
Apakah sudah bangkrap nama mereka –mereka ini? Berbillion-billion nama manusia dapat dicari di dunia ini. Kenapa nama tuhan pun mereka tidak jumpai sehingga terpaksa menumpang nama tuhan penganut Islam. Sah..memang mereka punyai agenda.

Dan hari ini kita umat Islam sudah mundur selangkah ke belakang disebabkan kejayaan mereka mengasak kita dengan hanya menggunakan sebuah mahkamah!!! Bukan mahkamah di Holland tapi di Malaysia tanah melayu.
Mahkamah lebih agong dari Agong, dari Parlimen dan dari kuasa eksekutif !!!

Kenapa semua musibah terhadap agama sudah boleh berlaku dengan mudah di depan mata hari ini? ‘Salam padan muka’ kepada para pemimpin Islam dan mereka yang mempertuhankan politik, politik dan politik melebihi dari segala-gala kepentingan lain…. Kita nak dengar siapa di kalangan mereka ini yang menyokong penggunaan nama Allah ke dalam agama triniti..Kita mahu tunggu apa fatwa terbaru mereka…

KITA MAHU DENGAR BAGAIMANA MEREKA MAHU BERQIAS DENGAN ALLAH DALAM MENAMBAH SULITKAN ISLAM DAN PARA PENGANUTNYA…DEMI SEBUAH KUASA!!!

2.1.10

Apa kaitan parti politik dengan isu terkini (Herald)?

kemaskini 6.15am: Lafaz Allah merupakan kalimah suci yang khusus bagi agama dan umat Islam dan ia tidak boleh digunakan atau disamakan dengan agama-agama bukan Islam lain. Oleh itu wajib bagi umat Islam menjaganya dengan cara yang terbaik dan sekiranya terdapat unsur-unsur penghinaan atau penyalahgunaan terhadap kalimah tersebut, maka ia perlu disekat mengikut peruntukan undang-undang yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.{Fatwa Kebangsaan}

___________________________________________________________

Apa kaitan parti politik dengan isu penggunaan kalimah "Allah" oleh Herald? TIADA. Tunjuk perasaan dan penyerahan memorandum kepada Raja perlu dibaca begini:

Kalau PAS yang anjurkan, kita pergi dan sama-sama membantah.
Kalau PKR anjurkan, kita ikut dan sama-sama bersorak.
Kalau UMNO anjurkan, kita sokong dan sama-sama mengganyang.
Kalau mana-mana NGO anjurkan, kita dokong dan sama-sama sertai.

Harimau takut anak-anak Harimau akan terkesan dari keputusan Mahkamah baru-baru ini. Siapa yang tidak setuju dengan Harimau, terpulang.

Mungkin kalian tidak kisah jika anak-anak kalian di Kristiankan. Kalian pun bukan sayang pada Agama Islam kan?

Patutnya, dari kecik lagi mak bapak kalian sudah pijak perut kalian sehingga keluar taik hijau.

Kalian mungkin hanya gusar dan ambil kisah tentang mayat Teoh dan Kugan sehingga sanggup bervigil.

Kalau zaman Jepun, kalianlah Kempetai. Tapi, dizaman milennium, kalianlah "anjing" politik orang tertentu.

Tolong jangan politikkan isu ini.

Harimau: panas betul hati aku. Astaghfirullah.

Herald: Kumpul, Gabung, Tindak dan Hancurkan!

kemaskini 10:30- dibawah adalah cadangan bagi menyudahkan isu penggunaan "Allah" oleh penulisan Kristian Bahasa Melayu. Setuju atau Tidak, ia terpulang. Penadapat dan pandangan kita takkan maungkin sama 100%. Harimau cuma nampak Muslimin dan Muslimat perlu bersatu untuk kuat malah tiada kuasa lain yang mampu mengalahkan kita. Kecuali kuasa Allah (Allah Islam dan bukan Allah Kristian...Astaghfirullah)

______________________________________________

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Harimau menyedari Herald Laknatullah "menang" pada malam semalam tetapi menangguhkan niat untuk memberi komen dan pandangan di blog kerana berada didalam situasi dan keadaan yang terlalu sibuk dek kerana menjayakan majlis berendoi dan aqiqah cucu kedua.

Seperti biasa, Harimau mencabar manusia-manusia yang gila bervigil untuk Teoh la, Kugan la; untuk bersama-menyuarakan bantahan dan perasaan tidak meredhakan penggunaan perkataan "ALLAH" oleh Herald Laknatullah.

Raja-Raja Melayu yang menjadi Ketua Agama Islam di Malaysia WAJIB masuk campur secara serius dan perlu memastikan keputusan mahkamah dibatalkan; by hook or by crook.

Pemimpin gila demonstrasi seperti Anwar Ibrahim, Chegu Bard, Mahfuz, Salehuddin dan pemimpin Islam dikalangan Pakatan Rakyat perlu memastikan semua jentera dan reformis untuk membanjiri jalan-jalan di Malaysia bagi mendesak dan memastikan "orang atasan yang paling berkuasa" di Malaysia agar menggunakan kuasa veto (jika ada) bagi membatalkan keputusan Mahkamah itu.

Pemimpin kerajaan di kalangan BN perlu merestukan jika tidak menyertai dengan membenarkan promosi dan propaganda secara besar-besaran disiar di media arus perdana. Pemimpin BN juga perlu mendraf satu rang undang-undang bagi diluluskan di Parlimen bagi menidakkan keputusan sedia ada dan yang mendatang. Sebaiknya, dibatal perundangan yang sedia ada dan diganti dengan Undang-undang Hudud secara TOTAL!

Blog-blog berkategori "Laknatullah" seperti Zorro Unmasked Laknatullah perlu diserang dan dilemahkan kerana membawa dakyah sesat lagi menyesatkan akidah Umat Islam. Makhluk seperti ini, tiada langsung tempat di dunia Majoriti Islam. Sebarang sokongan dan pautan pada blog sebegini adalah DIHARAMKAN. Penggodam-penggodam Islam perlu berusaha menggodam blog-blog sebegini. Perah otak bersungguh-sungguh dan kejayaan pasti berpihak pada kita.

NGO-NGO perlu bersatu mengumpul dana, ahli-ahli dan apa jua bantuan dan sokongan yang diperlukan oleh agenda ini.

Peguam Negara perlu mengerah dan mengumpulkan seberapa banyak Peguam Islam yang hebat bagi mencabar keputusan Mahkamah.

Blogger-blogger mesti hentikan perbalahan politik sempit dan bersatu bercerita dan mengembangkan penentangan dan agenda ini. Ia mesti berterusan sehingga kejayaan berpihak kepada kita.

BARANGSIAPA YANG TERSENARAI DIATAS YANG SENGAJA MENGGAGALKAN AGENDA INI ATAUPUN MALAS, MAHUPUN TIDAK REDHA UNTUK MEMBANTU ISLAM YANG DIROBEK GANAS OLEH SANG LAKNATULLAH, AKAN DITENTANG HABIS-HABISAN KERANA KALIAN TELAH SECARA AUTOMATIK JATUH DIKALANGAN KAFIR BERSTATUS LAKNATULLAH. IA TIDAK KIRA PANGKAT, KEDUDUKAN ATAU PENCAPAIAN AKADEMIK KERANA TELAH NYATA, KALIANLAH MUSUH YANG NYATA DAN PALING MERBAHAYA.