Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

22.2.10

Nota Ringkas Buat Khairy Jamaluddin

Mengenai isu hukuman merotan ke atas tiga wanita Islam yang diumumkan oleh Hishammuddin selaku Menteri Dalam Negeri pada Rabu lalu, Khairy berkata, beliau secara peribadi berpendapat bahawa terdapat pendekatan lain untuk menangani pesalah kes seks haram tanpa hanya bergantung pada hukuman merotan semata-mata.

“Saya belum lagi membincangkan perkara ini dengan exco saya dan sejak kebelakangan ini mereka mahu saya membincangkan isu-isu berat dengan mereka (terlebih dahulu). {Malaysian Insider}

Dei Khairy Macha!

Kau sapo nak bincang perihal Hukuman Syariah? Kau dongan in law kau tu samo yo. Sopusek sopusing. Bengap molantun-lantun.

Kalau tak dek kerano bapak mertuo kau tu PM, takdo mano do kau buleh pogang jawatan tu. Jadi pecacai la ko Macha.

Yang bonar,

Pembacuh Teh Kodai Bawah Pokok,

Ulu Sopori,

Rembau Daerah Di Bawah Kelampang KJ.


21.2.10

Berita Gempar!


{klik imej untuk lebih jelas}

Siapa boleh sahkan keratan akhbar yang Harimau paparkan?

Salute To Haji Hadi


Pemimpin....

Ini baru dikatakan pemimpin. Walaupun agak lewat untuk Harimau mengetahui berita ini, namun tidak lewat rasanya untuk bangkit dan memberi tabik spring kepada Presiden Parti Islam SeMalaysia iaitu Haji Hadi kerana kejantanan beliau dalam menyelamatkan seorang insan yang hampir lemas.

Haji Hadi bukannya sihat sangat tetapi keberanian dan tanggungjawab seorang Pemimpin yang mungkin menolak dan mengerah segala kemampuan yang ada untuk bermain dengan maut.

Hebat..hebat...Salute To Haji Hadi!

{Rujuk blog Ajijoi }

18.2.10

Ciamak Punyo SIS

“Dengan melaksanakan hukuman itu, secara tidak langsung, ia menggambarkan kerajaan cuba menyembunyikan layanan tidak adil dan memalukan ini daripada pengetahuan umum, katanya {Malaysiakini}


Hina sangat hukuman syariah di mata mereka. Jika Sang Kafir yang berkata begitu, tidaklah sangat menghairankan.

Yang Kafir pun, apahal nak pertikai hukuman syariah?

Cukup setakat ini dulu. Emosi sedang menghantui diri Harimau. Akan menulis kembali setelah emosi ini reda.

Akhir qalam, ciamak punyo SIS!

Glosari Bahaso Polangai Barat

Ciamak = Apa

16.2.10

Mithali Yang Terlewat


bawa kereta dengan perlahan dan tenang

Cuti sudah habis. Malam ni, mesti padat gila jalan- jalan kampung dipenuhi kereta-kereta dan motor-motor. Jalan padat bukan kerana ada sesiapa yang menyambut kedatangan Nelson mandela atau Robert Mugabe mahupun Khairy Jamaluddin, tapi ia padat kerana orang sudah mula mahu balik ke rumah. Ingat! Pandu perlahan dan bawa kenderaan dengan tenang.


ini kampung orang baik-baik

Bila agaknya kita akan pulang ke kampung sekali lagi? Jangan hanya kerana meraikan Cina beraya, kita baru nak kucup kening mak dan bapak. Mak-bapak aku telah lama tiada, kalau mereka ada, hari-hari aku kucup.

Takkan kalian mahu tunggu mak-bapak kalian "tiada" baru mahu jadi anak mithali macam aku?

Jangan beb! Aku ni Mithali yang terlewat!

13.2.10

Selamat Tahun Rimau


Kita peduli apa dengan kes Anwar,
kita peduli apa Zaharin keluar PKR,
kita peduli apa dengan KJ,
kita peduli apa dengan Raja Petra,
kita peduli apa dengan Al-Tantuya,
kita peduli apa dengan Nik Aziz,
kita peduli apa dengan Projek Langgar Hadi,
kita peduli apa dengan Tengku Razaleigh,
kita peduli apa dengan Saiful Bukhari,
kita peduli apa dengan MB Perak (lama atau baru)...

Kita peduli pada diri sendiri. Rehat, tenangkan minda dan cuti sepuasnya.

Selamat Tahun Rimau dari Harimau Menaip kepada Pemuda-Pemudi Harimau.

Semoga tahun ini, kita semakin mengaum!!!

7.2.10

Celaka Ahli UMNO.

Mereka yang berdemo ini, bukan Melayu pun, ini adalah barua2 UMNO kerana mereka bodoh dan mereka adalah ahli UMNO. Sememangnya ahli2 UMNO suka membodohkan diri mereka dan dilatih menyebar fitnah. Salah seorang "kawan" saya dalam Facebook bernama Armand YB PJU. Pada mulanya mamat ni bercakap terlampau baik dan lembut. Kononnya mahu PAS dan UMNO bekerja sama seperti saudara dalam Islam. { Perisik Rakyat }


Celakalah UMNO jika benar bagai yang diperkatakan oleh penulis blog di atas. Dengan membiarkan diri menjadi kuda tunggangan Dato' Ibrahim Ali, kesalahan ahli-ahli UMNO yang berdemo adalah lebih bangsat dari seorang peliwat. Kenapa ianya dikatakan bangsat?
  • kerana sengaja menetaskan api kemarahan dan mendorong kucar-kacir berlaku di dalam Malaysia.
  • kerana sewenang-wenangnya membiarkan diri dihambakan oleh politikus-politikus yang mempunyai agenda dan kepentingan seandainya negara huru-hara.
  • kerana berbohong pada rakyat dan membiarkan kebenaran terperuk didalam kantung sendiri.
  • kerana melakukan tindakan yang tidak bermaruah; menjual harga diri demi duit (rujuk entri Perisik Rakyat).
  • kerana merosakkan imej Parti Melayu sehingga dipandang buruk malah lebih buruk dari anjing kurap.
Sudah-sudahlah kerosakan dilakukan oleh Ketua UMNO Pulau Pinang dahulu. Usahlah ditambah nanah pada luka yang sentiasa berdarah.

5.2.10

Kes Liwat: Banyak Yang Belum Dibongkar


Tolong jangan ketawakan Saksi Utama Kes. Dia lelaki yang lemah kepada godaan. Kalau Saksi Utama Kes ada berdekatan anda, jangan pakai terlalu seksi. Takut nanti dia menghulurkan menciritnya.

Kalau Harimau menjadi Peguam Cara Negara, antara soalan yang Harimau mahu tanya pada Saksi Utama Kes adalah:
  • Adakah Defendan menepuk punggung Saksi Utama ala-ala filem porno kerana kegeraman?
  • Adakah Saksi Utama telah melakukan blowjob? Jika Ya, berapa inci punai Defendan?
  • Adakah Adakah Defendan mencukur ari-arinya? Bentuk apa? Bentuk "V' atau bentuk "Love" atau berserabai?
  • Selain KY Gel, adakah Defendan telah mencalit air-ludah bagi melancarkan penembusan?
  • Bunyi apakah yang disebut Defendan ketika klimaks? "Oh Yeah" atau "Brrrrrr" atau "Syukurrrrr"?
Banyak soalan lagi tetapi ini yang paling utama.

4.2.10

Cuba Check Mencirit Mokhtar.

Lawak sungguh DSAI bila dikatakan menggunakan perkataan "Mokhtar" sebagai passcode. Macam dah takde nama lain nak disebut.

Siapa Mokhtar? Menurut Saiful, Mokhtar adalah salah seorang Pemandu DSAI.

Tercetus di benak, apa istimewanya Mokhtar? Mungkin menciritnya juga perlu diperiksa. Manalah tahu, ada pula "tusukan luar biasa".

Dia ni pun dah taksub dengan budak Mokhtar ni. Adoiiyaii!

Glosari

Mencirit = lubang keluar tahi yang berkedut dan menggeriut, persis asam kecut kedai Mak Limah.

1.2.10

SPRM Mesti Kasi Siasat!

"Saya nak keluar parti dan saya nak minta sedikit token" kata MP berkenaan. Saya pula yang tanya "berapa you nak,cakap terus terang depan Datuk". "I nak minta RM 10 juta,banyak nak kena cover". Sekarang giliran muka Datuk berkenaan pula yang merah padam, saya lihat cermin mata beliau menggolosor turun. {dipetik dari http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/ }


Betulkah? Benarkah? Fiksyen atau Kenyataan? Cereka atau Kebenaran? Fitnah atau Betul-betul? Menurut SPRM, antara kesalahan rasuah adalah:

Mana-mana orang atau ejen secara rasuah meminta/menerima/bersetuju menerima suapan rasuah (wang/benda/perkhidmatan dan lain-lain) sebagai dorongan atau upah untuk melakukan atau tidak melakukan apa-apa jua berkenaan transaksi tersebut atau berkenaan dengan urusan rasmi, prinsipal/majikan berkenaan. { Laman Web SPRM}


Jika benar seperti yang ditulis oleh RBF, maka suatu siasatan sehingga ke akar umbi perlulah dilakukan agar kebenaran dapat ditegakkan. Antara persoalan yang dapat dijawab oleh SPRM adalah:
  • Siapa MP PKR tersebut.
  • Benarkah dakwaan blogger tersebut.
  • Dari sumber manakah MP PKR tersebut mendapat inspirasi untuk meminta 10 juta tersebut; samada pernah berlaku kes seumpamanya atau tidak.
  • Menghentikan fitnah dan tuduhan yang berleluasa di blog sfera tanpa perbicaraan mengikut lunas perundangan.
Rakyat Malaysia sedang menunggu.......dan menunggu....dan menunggu...dan masih menunggu.