Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

29.4.10

Jom kita membangangkan diri dengan bervigil.

Vigil? Bangang? Tak nak lah.

Tapi, ISA berfikiran lain pula. Bernas juga kepala hotak dia ni. Kalau Harimau jadi PM, mahu jadi Senator ISA ni..

28.4.10

Tindakan Paling Bodoh: Mencadang Ezam sebagai Senator.

Ramai orang UMNO akan berkecil hati. Sudahlah diperbodohkan di Hulu Selangor dengan pemberian 3 juta kepada sekolah Cina, ditambah pula perlantikan Ezam sebagai Senator (nama Ezam dicadangkan oleh PM).

Mereka yang setia, hanya dapat habuk. Sudahlah tahun ini projek terlalu kurang, kesetiaan dipandang sepi oleh pemimpin UMNO.

Mungkinkah mereka akan:

  1. Kata sokong UMNO, ambil duit tapi undi Pakatan.
  2. Menentang UMNO habis-habisan dan lompat masuk UMNO balik dan dapat jadi Senator.
  3. Tukar terus kerajaan mutakhir.
Najib kena berhati-hati kerana MUNGKIN dia bakal menjadi PM satu penggal. Ingat, langit tidak selalu cerah.

ISA mungkin betul, kita kena doakan Wakil Rakyat mati cepat untuk dapat kesenangan.

Dewa bertukar menjadi Babi Tunggal.

Kasihan Dr. Pornografi Porntip. Dia datang umpama Dewa tetapi bakal meninggalkan Malaysia macam babi tunggal yang tidak bermakna. Tentu kalian bertanya, siapa pula yang mendewakan Dr. Porno Porntip? 

YAB Menteri Besar Selangor bersama barisan kabinet beliau yang Maha Baghal.

Kebaghalan mereka sehingga sanggup membelanjakan sejumlah duit titik peluh rakyat Selangor untuk membayar Ratu Porno Dr. Porntip. Mereka menghina barisan forensik Malaysia. Tindakan mereka umpama menafikan kepakaran pakar forensik dari Malaysia.

Mereka kononnya mahukan kebenaran yang betul-betul benar. Khabarnya, Dr. Porntip bakal memberikan kebenaran yang paling benar.

Sekarang, khabarnya mereka akan menentang kesimpulan yang dibuat Prof Peter Venezis. Bagi mereka, ia bukan kebenaran yang hakiki.

CUKUP..CUKUP...SUDAH...SELESAIKAN ISU TEOH BENG HOCK DENGAN SEGERA. BANYAK LAGI ISU ISLAM, MELAYU DAN TANAHAIR YANG LEBIH PENTING.

Semua kena sedar, kebenaran yang hakiki adalah keadilan untuk Teoh. Maka, terima apa sahaja keputusan dari penemuan Prof Peter Venezis. Selagi kita menidakkan penemuan berfakta, maka selagi itulah kita menidakkan keadilan.

Akhir qalam, laknat buat penvigil-penvigil Islam, Menteri Besar Selangor (dan konco-konconya) dan orang-orang kafir yang mahu memijak kepala orang-orang Islam.

Aku Dedikasikan Laknat buat kalian

Sebelum pembunuh arwah Aminul Rasyid aku anjingkan, aku mendedikasikan laknat dari blog ini buat Menteri Besar Selangor kerana tidak bertindak aggresive seperti mana yang dilakukan kepada Teoh Beng Hock.

Laknat juga kepada pemegang lilin-lilin vigil yang beragama Islam.Nyatalah kalian adalah spesis penakut kepada bangsa asing. Kalau kalian yang mentadbir negara, sudah lama Islam dan Tanahair tergadai. Poci, Yilek, None , The end.

tolong hebohkan: cucu saudara mentua pyanhabib, aminulrashid mati ditembak polis!

salinan 100% dari blog Pyanhabib

- tayar sudah ditembak, kereta sudah terbabas. polis tidak puas hati lagi? bagaimana aminulrashid seusia 15 tahun boleh ditemui mati ditembak polis? semoga pembunuhnya dilaknati allah!
- sebelum ini, seorang wanita juga alami hal yang sama, wanita itu cedera parah akibat lima kali ditembak tetapi tidak mati!
-kasih sayang ajal maut kuasa tuhan, ya.
(gua tidak pertikai kuasa tuhan, gua pertikai polis salah guna `kad kuasa')
-jika seseorang itu disyaki penjenayah sekali pun, kenapa ditembak mati? apakah kerana `disyaki' maka polis berhak tembak mati sesiapa sahaja?
-jahat atau tidak, budak bawah umur harus dilindungi polis. itu perlembagaan!
-lebih 20 tahun yang lalu, rakan adik gua juga mati ditembak polis hanya kerana `disyaki'.


*nota: aminulrashid adalah cucu saudara emak mentua gua. ditembak mati polis isnin malam, selepas pulang bersama rakan dari menonton perlawanan bola sepak.

komen Harimau Menaip: akan ku anjingkan pembunuh arwah jika benar arwah ini tidak bersalah. Aku yakin arwah tidak bersalah sebagai penyamun atau penjenayah. Takkan hukuman memandu laju adalah BUNUH atau TEMBAK MATI?

Aku mulai takut kerana nyawa manusia sudah tiada nilai.

Negara ini sudah tiada tamadun kah? Wallahualam.

Al Fatihah buat arwah.

Cina Pandai



"Ya Muharam, 3 bulan abah bagi, carik ikhtiar, tarik dia punya harta, bolot, bagi sama abah" pesan Ahlul Bolivia pada Muharam (minit 3:10).

Nampaknya, cina dibawah ni lagi cekap dan pandai. Tak sampai 3 minggu, 3 juta dia dah bolot.


Kalau dah ada orang yang pandai, siapa agaknya yang bodoh? Shhh...Jawab dalam hati.

27.4.10

Lagu Pengetuk Kepala Orang-Orang Melayu!

Luangkan masa menghayati lagu ini. Letak politik di tepi dahulu. Bila agaknya, Melayu kan gagah di Nusantara?

26.4.10

Wahai Orang-Orang Melayu!!! Kita Sudah Kena Kencing...Lagi!!!

Harimau baca tulisan Kamarulzaman Kamdias...Harimau marah. Terutama barisan perkataan terakhir yang berbunyi "Tak guna betul… mereka tipu Melayu hidup-hidup!!!". Harimau bukan mewakili BN tetapi bercakap (menulis) atas kapasiti seorang Melayu tulen tanpa darah campur dari Mumbai atau MAMAK yang mengaku Melayu. Dibawah, adalah salinan 100% dari blog Kamarulzaman Kamdias:

Tahniah BN. Rata-rata kawasan yang majoritinya kaum Melayu dan india, BN menang. Kalau kalah pun hanya kekalahan tipis.

Tapi yang masih tidak berubah ialah kawasan majoriti cina. Rata-rata BN kalah, kecuali kawasan yang mempunyai pengundi bercampur.

Setiap kali PRK berlangsung, setiap kali itulah segala bantuan akan diminta oleh masyarakat cina. Permintaan wajib mereka ialah bantuan ke sekolah Jenis Kebangsaan Cina. Kali ini di Hulu Selangor peruntukan sekolah cina diumumkan sebanyak RM35 juta.

Apabila dibuat program makan besar, mereka akan ramai-ramai keluar dan menunjukkan tanda sokongan. Tapi bila undi dikira, mereka masih tidak menyokong BN.

Mungkin boleh dibuat kesimpulan, PRK adalah peluang dan medan terbaik bagi kaum cina untuk membuli BN. Mohon segala bantuan tapi pangkah pembangkang.

Apakah ini memang adat dan budaya kaum cina?

Atau, apa sebenarnya yang mereka mahukan? Adakah mereka masih tidak mahu menyokong MCA dan Gerakan?

Atau, adakah mereka bersetuju dengan DAP?

Siapakah yang mempunyai pengaruh besar ke atas pengundi cina? MCA & Gerakan atau DAP? Atau adakah NGO kaum cina?

Apakah NGO kaum cina ini lebih rasis dari PERKASA yang mereka tuduh rasis? Kalau perjuangan PERKASA berkiblatkan perlembagaan, ke manakah pula kiblat perjuangan NGO cina ini? Adakah mereka lebih Malaysia dari PERKASA?

Kalau difikirkan semua persoalan-persoalan ini, kita akan mempunyai seribu satu macam alasan untuk kita tidak berpuas hati dengan sikap kaum cina ini. Tapi tak perlulah kita analisa dalam-dalam. Buat penat saja. Sekilas ikan di air, tahu kita sama ada jantan atau betina.

Sekarang pucuk pimpinan BN harus mengubah pendekatan yang masih tetap menemui kegagalan ini.

BN harus memberi tanggungjawab sepenuhnya kepada MCA dan Gerakan untuk mengembalikan sokongan kaum cina kepada BN. Suruh buat dulu, ‘reward’ kemudian. BN perlu berhenti dari melakukan pendekatan ‘reward’ dulu para pemimpin MCA dan Gerakan dengan pelbagai jawatan, dengan harapan kaum cina akan menyokong BN. Pendekatan ini telah terbukti gagal.

Walaupun prestasi MCA dan Gerakan sejak PRU12 sehingga kini, masih ditakuk lama, iaitu ‘insolven’ sokongan kaum cina, tapi komposisi jawatan dalam kabinet dan kerajaan yang diserahkan kepada mereka masih kekal sama, malahan bertambah. Dulu tak ada Menteri PERMUDAH. Sekarang jawatan menteri Permudah dan NKRA diberi pada Koh Tsu Koon.

BN harus fikir hal ini masak-masak.

BN tidak boleh lagi beri kawasan selamat kepada para pemimpin MCA dan Gerakan dengan cara memberi mereka bertanding di kawasan-kawasan yang majoritinya Melayu.

Mereka perlu bertanding di kawasan-kawasan ‘hardcore’ cina. Mereka perlu buktikan bahawa mereka mampu mengembalikan sokongan kaum cina kepada BN. Mereka harus dinilai prestasinya melalui kaedah meritokrasi yang mereka agungkan selama ini. Mereka tidak boleh lagi diberi tongkat dan perlindungan istimewa dengan cara memberi mereka peluang bertanding di kawasan majoriti Melayu.

Tongkat Melayu semua mereka suruh buang jauh-jauh, rupa-rupanya bila Melayu buang tongkat, mereka yang kutip dan pakai.

Tak guna betul… mereka tipu Melayu hidup-hidup!!!
Ni semua sebab kebangangan Presiden PERKASA yang kononnya jaguh Melayu. Piirah!

25.4.10

Perkhabaran Angin: BN MENANG di Hulu Selangor

Menerima sms dari teman yang menyatakan:

"Aku dah survey abis...BN kompom sudah mng. Bukan mng sikit tapi besar jugak Sekarang aku kat KKB."

Selagi ia berstatus perkhabaran angin, maka biarkan ia berlalu pergi.

21.4.10

Bang Berahim, Bang Berahim...

Sengal agaknya Dato' Ibrahim Ali ni. Dia adalah calon Bebas tapi tidak menyokong calon Bebas (walaupun sekarang sudah tiada calon Bebas di Hulu Selangor).

Yang paling pelik, dia adalah Presiden PERKASA yang mengangkat Melayu tetapi tidak menyokong calon Melayu.

Dalam kesempatan ini saya sebenarnya mahu mengulas mengenai tindakan pihak-pihak seperti Perkasa dan Datuk Ibrahim Ali yang seolah-olah sengaja mahu menggagalkan usaha Datuk Seri Najib Razak untuk mentransformasi negara.

Saya amat marah dengan mereka ini kerana mereka berselindung dengan nama Melayu untuk menghina dan memperkecil-kecilkan orang Melayu. Dengan bertopengkan nama Melayu, mereka bersuka ria menuduh orang Melayu tidak boleh bersaing dan tidak boleh maju jika tidak dihulurkan tongkat seumur hidup. Lemah sungguh Melayu di mata mereka! { sini }


Cuba check, lidah Tok Berahim ni ada berapa? Bercabang 2 atau 7?



Ada Kaki Tonggang Di Parlimen.



Entah kenapa, klip video ini menambat hati Harimau yang paling dasar. Kenapa Khairy Jamaluddin terkesima bila isu arak ditimbulkan? Kenapa pula MP Pasir Salak melenting dan kebudak-budakan bila Saifuddin Nasution mendedahkan beberapa perangai puaka pemimpin UMNO?

Kita rakyat..Kita mahu tahu, pemimpin mana yang barua dan kaki tonggang. Dedahkan dan kita blacklist di PRU yang akan datang!

Pastikan, orang-orang sehina begini ditempatkan di tempat yang paling keji! Wallahualam.

19.4.10

Jack Daniel: 1Tujuan, 1Impian, 1Destinasi

Kemaskini jam 11pm: Lahanat punya Gerakan Anti PKR. Kuat fitnah kau ekk.. Kalau aku terajang kau nanti. Kecik-kecik kau taknak mampos, dah besar kau fitnah orang pulak. Barua.

Terima kasih pada Anonymous yang memberi pautan bagi gambar dibawah. Memang ciamak Gerakan Anti PKR.

Maaf pada Zaid Ibrahim. Tapi bagus juga sebab khalayak tahu yang mana penfitnah dan yang mana di pihak yang benar. Cuba sesiapa tolong jelaskan hal "Kaki Kuda" tu pulak.

__________________________________________________________

{Penulisan asal}

Kalau Bos dah nafsu kuda padi, maka tidak hairan kalau anak buah bernafsu kuda lumba. Mungkin pendedahan blogawan BN tentang nafsu serakah seorang yang bernama Zaid Ibrahim adalah bukan Zaid Ibrahim yang bertanding di Hulu Selangor; namun berapa ramai pula yang ada duit dan menamakan kudanya dengan nama "Kelantan"? Bukti amat dekat menunjukkan Zaid Ibrahim (yang bertanding di PRK Hulu Selangor ) dengan Zaid Ibrahim si kaki judi adalah orang yang sama.

Bagaimana pula cerita Zaid Kaki Tonggang? Sudah ada bukti atau belum? Cuma yang ada, adalah sekeping foto Zaid Ibrahim sedang memeluk manja botol arakmacam seorang bapa baru mendapat anak atau si bayi yang sayangkan patung beruangnya.


Tidak hairanlah, pendedahan-pendedahan tersebut telah menutup "mulut" ramai blogawan Pakatan Rakyat dalam memperjuangkan parti dan pemimpin kesayangan mereka.

Mungkinkah Zaid Ibrahim tidak minum arak Jack Daniel dan cuma bergambar kenang-kenangan bersama botol yang mungkin dipandang cantik oleh beliau? Mungkin juga.

Zaid tetap kalah dengan hero gambar dibawah. Bukan kalah sikit-sikit, tapi kalah teuk.



Tetapi, mungkin nafsu kuda padi Zaid Ibrahim dapat mengimbangi kekalahan ini. Siapa tahukan?

Malu betul kita dengan Kamalanathan.

17.4.10

Zaid Kaki Tonggang? Mana buktinya?

Ada yang kata, Zaid Ibrahim kaki botol. Itu Harimau tak tahu. Kalau ada bukti, sila siarkan. Biar kita semua pakat buat penghakiman di alam blog. Manalah tahu, ada yang kena sebat lepas ni.

Setakat togok arak, orang Felda tak berapa nak heran. Kalau nak diungkit cerita kehebatan orang Felda, setakat jeb , kapalselam atau chasing the dragon kira dah biasa kat diorang. Siapa tak faham istilah ni, kena rujuk dengan orang Pengasih. Kalau percentage alkohol yang Zaid tonggang tu tak capai 90%, buat malu je cerita dengan diorang. Harimau cop warga muda Felda macam tu sebab terlalu ramai member-member masa bujang yang datang dari Gugusan Palong, Serting, Jelai, Kepis, Pasuh dan Sg. Kelamah yang berperangai macam tu. Kalau dah berubah, Alhamdulillah.

Terbaharu, Orang Felda Jelai (bukan semua) pun dah buat video porno sendiri. Memang warga Felda dah advance. Setakat cerita Zaid Ibrahim kaki botol tu, kira cerita budak-budak je bagi diorang.

Nak menangi hati orang Hulu Selangor, kena pakai otak. Buat macam PM kita buat la.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan bersetuju untuk membina satu lagi Projek Perumahan Warga Felda untuk Gugusan Sungai Dusun di daerah Hulu Selangor. 
Dalam kenyataan itu, Najib berkata, projek yang akan dilaksanakan itu terletak di Felda Soeharto di kawasan seluas 14 hektar yang membabitkan pembinaan sebanyak 250 unit rumah dan menelan belanja kira-kira RM32 juta.  {sini}

Harimau pun tak tahula yang ini boleh nak dikatakan sogokan ataupun rasuah. Kalau sesiapa yang pandai undang-undang, boleh la ajar kitorang kat sini. Tapi, kita kenalah bersangka baik. Ye tak. Mungkin memang itu perancangan kerajaan sejak bertahun-tahun.

Kat Zaid Ibrahim pun, kita kena juga bersangka baik. Mungkin dia tak pernah minum arak tapi setakat kemam je...(tapi dosa jugak kan?)

Last-last, terpulang pada kepala otak orang Hulu Selangor untuk pilih wakil mereka. Kalau pakai otak FELDA, Harimau dah tahula jawapannya. Tapi, kalau pakai otak yang pandai sikit, persaingan agak sengit dari keempat-empat calon.

Pokok kek kau la Jang!

Zaid ibrahim: Suatu Kesilapan Pakatan Rakyat

Kemenangan Pakatan Rakyat pasti terjamin jika mencalonkan "orang baik-baik" yang bagus dari segi latarbelakang keagamaan dan sahsiahnya. Calon BN yang berbangsa India pasti akan "disepak" dengan mudah sambil tersenyum setelah Pilihanraya Kecil P094 itu berlangsung. Walaupun Hulu Selangor adalah bekas kubu kuat BN, namun keputusan PRU yang lalu perlu juga dipandang dan dijadikan rujukan.

Sayang sungguh, Pakatan Rakyat dikatakan berada diambang kekalahan apabila memilih Zaid Ibrahim; orang yang diterajang keluar dari UMNO.

Ramai juga yang bertanya, apa bezanya Zaid Ibrahim dengan katak-katak yang melompat keluar dari PKR dan masuk kedalam UMNO? Apa bezanya Zaid Ibrahim dengan Ezam, Zahrain dan Zulkifli Noordin? UMNO pasti akan dibasuh cukup-cukup jika nama-nama tadi  dijadikan calon Pilihanraya. Mengapa pula PKR merasakan Zaid Ibrahim adalah calon terbaik mereka?

Nampaknya, penasihat Seringgit telah tersalah perhitungan, otak yang dikatakan bijak telah mula malfunctioning. Kesilapan ini bolehlah diibaratkan seperti UMNO mencalonkan Khairy Jamaluddin di Hulu Selangor; rosak dan merosakkan.

Agaknya, Zaid Ibrahim dipilih kerana ada beberapa persamaan yang jelas antara Anwar dengan Zaid. Mereka sama nama bapak; Ibrahim (Al-Fatihah bagi yang telah tiada).

Mungkin juga mereka sama kerana kedua-duanya adalah muka yang familiar di Mahkamah; Anwar dengan kes liwat dan Zaid dengan kes firma guamannya.

Persamaan lain? Mungkin kedua-duanya bernilai seringgit kot? Wallahualam.

11.4.10

Budak Nogoghi memang handa main bola!!!

Tahniah pado Nogoghi Semilan sobab baghu monang Piala FA. Eden memang dah agak yang Nogoghi den terlalu kuek untuk dikalahkan oleh pasukan kerdil macam Kodah.

Sedangkan Selangor yang khobar dio tu "Raksaso Meghah" pun kito titik, inikan pulo burung kenari yang samo saiz dongan burung pipit orang Asia.

Hahaha..Eden terlalu gembiro..dan eden nak berdoa..

AKU BERLINDUNG KEPADA ALLAH DARI SYAITAN, PAS REFORM DAN ADUKATARUNA YANG DIREJAM.

Meh kito celebrate malam ini..ooppss..Untuk warikh kite aje!

10.4.10

Doa Membaca Blog

AKU BERLINDUNG KEPADA ALLAH DARI SYAITAN, PAS REFORM DAN ADUKATARUNA YANG DIREJAM.

Mungkin, ini bisa menyelamatkan kita semua orang-orang Islam; tidak kira bangsa,anutan politik mahupun umur apabila membaca blog terutama mereka yang khuatir akan terpedaya dan terpengaruh dengan tulisan Golongan PAS Reform yang semakin menyesatkan.


Tulisan Harimau kali ini adalah respon penuh kebencian terhadap tulisan AdukaTaruna yang menulis "Dengan Nama Allah Yang Maha Ego.". Menurut Wikipedia;

Wikipedia: The word ego is taken directly from Latin, where it is the nominative of the first person singular personal pronoun and is translated as "I myself" to express emphasis. The Latin term ego is used in English to translate Freud's German term Das Ich, which literally means "the I".
Pada Harimau, Ego adalah berlawanan dengan makna "Maha Pengasih dan Maha Penyayang". Kalian ada komen?

Integriti Polis Makin Meragukan?

Setelah membaca dan menganalisa pendedahan yang dibuat teman blogawan, Harimau makin meragui integriti Polis DiRaja Malaysia. Dengan pegawai bawahan yang buat kerja lebih sikit pun nak minta duit (kes terpencil??), dicampur pula dengan pegawai atasan yang semakin diragui integritinya; Harimau semakin yakin bahawa Melayu berjawatan Kerajaan adalah umpama "Monyet Yang Disusukan tetapi Perangai Semakin Mirip Perangai Babi".

Siapa yang mahu kita harap untuk menghapuskan rasuah? Siapa lagi yang kita mahu harap dalam menentang Israel? Menteri? Polis? Takkan semuanya nak harap NGO? UMNO tak cakap apa-apa? Jahanam betul Pemuda UMNO ni. Kalau bab Hishamuddin, semua tutup mulut erat-erat.

Tukar Menteri? Tukar KPN? Tukar Pengarah? Rasanya, tiada satu pun yang mampu menjadi penyelesaian total.

Hanya kembali ke tali Allah sahaja yang boleh menjadi penyelesaian. Polis sekarang semakin menghampakan.

9.4.10

Binatang Apa itu PAS Reform?

Rujuk sini baru baca tulisan dibawah yang diluahkan oleh bekas gangster pencen Terminal One Seremban.

Woi Bai!

Eden malu boto bilo budak tompek den memantek-mantek kek blog, lopeh tu tunjuk baguih mongalahkan Enjiniyer. Budak ni lah yang tolo masuk ko dalam bilo hari tu dio kurang ajar kek Sultan Johor tu (Almarhum).

Ekau sapo nak lancar tabung dan lopeh tu nak ajar PAS macamano nak jadi Parti? Kok kalau kau tak pueh hati, lopeh tu ghaso diri tu baguih bonar, ekau bueklah parti kau sendighi.

Ajak bini kau, Abah kau, omak kau, jiran kau, Ketuo Kampung kau...cukupkan 7 oghang. Tubuh parti. Kalau Parti Islam SeMalaysia pakai nama PAS, ekau pakai namo PAK pulak.

PAK tu Parti Abah Kau.

Kalau kau ghaso den ni macam nak ajak ko beghembat dongan tulih macam ni, kau kono pikir balik apo yang kau dah tulih sobolum ni. Kau tulih "Dengan Nama Allah Yang Maha Ego." pun dah buek darah den mendidih.

Macam baguih bonar yo kau.

Yang benar,

Ali Tiger.
Soghomban.