Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

21.1.11

Chegu Bard adalah lawan sebenar Khairy Jamaluddin

Penat benar aku menonton permainan politik Malaysia namun masa yang amat terhad membuatkan banyak perkara hanya terpendam semak di lubuk hati. Terbaru, perihal "Debat Politik Janji 100 Hari Pakatan Rakyat" yang diulas kemas oleh Khairy Jamaluddin. Beginilah, biar aku tetapkan lawan sebenar buat KJ.

Lawan yang sesuai dan sama kuat dengan KJ adalah Chegu Bard. Sama-sama pernah berentap di Rembau dan sama-sama mempunyai pengikut yang ramai dikhalayak orang muda.

Kenapa aku tidak memilih Sam Akin? Aku jawab mudah. Dia ketua AMK, dipilih oleh ahli PKR dan bukan pilihan aku. Aku tengok Sam Akin tiada karisma dan tiada keupayaan (bukan OKU) untuk bertembung dengan KJ. Kita bicara mengenai calon yang superb, kental dan hebat untuk bertarung di medan kalah mampos. Siapa kalah hujah, dia dikira mampos dan boleh bungkus! Molek sungguh graduan Eropah bertembung dengan Graduan Korea Selatan.

Terus- terang, aku banyak menonton KJ dan Chegu Bard berhujah. Baik di youtube ataupun secara langsung. Aku tidak menyerupai orang UMNO maka orang Pakatan tidak perasan kehadiran aku. Dan, aku tidak nampak macam orang Pakatan maka orang UMNO tak nampak aku berada bersama mereka. Aku orang bawahan yang tidak penting dalam merencana hala-tuju politik masing-masing. Argghh! Persetan lah. Aku pun banyak kerja lain kan...

Konklusi mudah, aku tetap merasakan pertembungan mereka yang aku tunggu dan penting buat orang muda macam aku. Bagaimanapun, dari pandangan aku, KJ tidak layak bermain bersama DSAI. KJ terlalu hijau dalam politik.

Kalau nak ikutkan hati aku, KJ hanya layak berdebat bersama anjing tapi come-on lah...graduan Oxford ni beb...takkan nak hina serendah tu kan?

So, Chegu Bard...make ur next move...hantar surat tawaran segera. Dedah juga di blog. Kita tengok KJ jawab atau tidak. KJ telah menulis "Memandangkan mereka tidak boleh memutuskan siapa hendak dihantar, ingin saya nyatakan bahawa saya tiada masalah untuk bersemuka dengan salah seorang daripada mereka, atau kedua-duanya sekali pada waktu sama. Cadangan saya ialah, duduk berbincang putuskan siapa wakil mereka yang sebenar. Pilihlah yang terbaik antara saudara berdua, saya menanti jawapannya." dalam Pemuda dot com dot my.

Then, KJ... Once terima pelawaan, terus tetapkan hari. Better ada live tele-cast...biar orang Chombong, Podeh, Kundur, Pilin, Ulu Sopori, Bongek Acheh...dapek tengok sapo diorang nak pangkah nanti.

Aku? Macam biasa. Tengok sambil makan biskut balak cecah kopi.

Jangkaan aku, KJ kena hempok kaw-kaw dengan Chegubard. Yang best, Chegubard menang TANPA PENGGUNAAN LASER!

13.1.11

Al- Fatihah Buat Blogawan Yang Gambi

Al-Fatihah buat blogawan Yang Gambi . Semoga Allah memberika rahmat dan kebaikan buat roh beliau di alam "sebelah sana". Perjuangan beliau di alam blog, akan dikenang sampai bila-bila.

Al- Fatihah............

4.1.11

"Once A Malaya Tiger, Always A Malaya Tiger" Harimau Menaip. (part2)

Peminat-peminat Dollah Don Serta Pesident Sukarno ketika itu amat meminati Dollah Don. Dollah mengingati satu perlawanan yang di adakan di Jakarta pada tahun 1953 dimana mereka ketinggalan 0-3, tapi pada separuh masa kedua mereka mengasak dan menjadi keputusan seri 3-3
"Saya menjaringkan ketiga-tiga gol dan Sukarno menggelar saya 'Harimau Malaya' Dollah Don mengingati peristiwa bersejarah yang tidak dapat dilupakan.
Sebagai seorang pakar penjaring gol ramai penganalisis bola mengatakan setiap kali Dollah Don berhadapan dengan penjaga gol, bola yang berada di kakinya itu pasti 100% akan menembusi kubu lawannya dan semua ini disempurnakan dengan tenang.
Kemuncaknya beliau telah menerima hadiah sebagai penjaring gol yang terbanyak di kejohanan bola sepak di Hong Kong pada tahun 1950 dengan menjaring 19 gol daripada 26 gol.
 
 Aku baru nak kenal siapa Dolah Don aka Toh Ah Ton. Kenali beliau di http://soccerstarharimaumalaya.blogspot.com/

Jangan nak memandai pakai nama "Harimau Malaysia" atau paling puaka "Harimau 1Malaysia". Kalau nak kena sepak keluar dari barisan kabinet Malaysia, TRYLAH!

"Once A Malaya Tiger, Always A Malaya Tiger" Harimau Menaip.

gambar dari sini.

Aku mengulangi perkataan itu hingga orang menyangka aku sedang meratib dan berzikir. Aku yakin bahawa Harimau Malaya akan mati juga sebagai Harimau Malaya.Mulutku mengomel dan bergerak-gerak. Ramai hairan kerana aku bukan ahli sufi ataupun wali sepuluh (selepas Wali Songo). Arrggghh! Yang penting, orang tak dengar aku menyumpah dan memaki menteri penakut yang mempolitikkan nama Harimau Malaya.

Punca perkara ini adalah Najib Razak. Beliau menulis nama "Harimau Malaysia" didalam laman blog beliau. Bila terbaca dek kaki ampu Barisan Nasional, sekor-sekor nak jadi jaguh. Kalau mereka di depan aku, baru mereka akan tahu betapa pahitnya ludahan seorang Harimau spesis Menaip.

Jangan biar Indon, Temasik, Siam dan Vietnam mentertawakan kita. Usah matikan pesta kemenangan Piala Suzuki dengan isu politik.

Jangan Main Gila Pak Menteri Oiiiii!!!!!!