Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

31.3.11

Blog Ini Blog Tak Laku

Perghh...berdas-das aku kena maki dengan penyokong tegar Parpukari. Aku bukan nak cari gaduh dengan Parpukari, aku cuma nak dia bagi penjelasan logik, masuk akal dan munasabah. Itu juga kita tuntut dari kerajaan mutakhir dan juga dari Anwar Ibrahim.

Ada yang kata blog aku ni blog tak laku. Aku nak jawab bab tu...

Aku tak berjual-beli. Aku tak ditanggung sesiapa. Aku tak menulis 'bagi-pihak" sesiapa. Aku bukannyapecacai sesiapa. Kalau korang cakap blog ni tak laku, AKU SETUJU!!!

Aku menulis untuk puaskan hati. Untuk melempiaskan ketidakpuashatian. Untuk bertukar fikiran. Aku tak memfitnah. Aku PANTANG orang yang suka memfitnah. Hadiah bagi orang yang TALAM 2 MUKA adalah maki hamun. Maki hamun sama dengan melaknat. Betul kan?

Jadi, kalau nampak aku mencarut, anggaplah aku sedang melaknat. Itu kira nasib baik terima laknat dari aku, JANGAN KENA LAKNAT DARI ALLAH SUDAHLA...Nauzubillah.

30.3.11

Parpukari Si Keling Mabuk Todi (II)

Ada yang kata itu adalah air berkarbonat. Ada juga yang kata itu bukan Parpukari.

Aku ada baca {klik SINI}yang tunjuk gambar "yang didakwa" adalah Parpukari sedang berpeluk dengan KJ. Korang baca habis dan cuba tanya penulis blog tu.

Dan, muka "thambi" kaki tonggang tu banyak juga kelihatan di majlis blogger UMNO dan majlis berkaitan Mukhriz. Hmmm....KJ dan Mukhriz...ironi betul "Keling Mabuk" ni...(kredit gambar: Minaq Jinggo fotopages)



Kalau dia bukan Parpukari, siapa pukimak ni? Bila aku tanya member-member UMNO aku, semua kata dia adalah Parpukari.

Pantek...tak mengaku pulak barua ni...masa kau tulis

"1. Tolong buktikan ini adalahParpukari dan juga buktikan yang didepan mamat ni adalah arak! Sekian, Terima kasih

Tengahari nanti ada cerita panas pasal si Juburi yang kuat berzina dan selalu menipu!" (klik SINI)

mesti kau baru habis watai.. Kalau kau ada depan aku, masak kau Parpu.

Bab air tadi, aku belum pernah pergi mengeteh air coke bubuh dalam gelas Guiness...bila aku tanya Mummy Pub kat Taman AST Seremban, dia kata, kalau COKE MESTI ADA STRAW!!!! Itu adalah "standard" bila air Coke duduk semeja dengan arak!!!

LEPAS NI, JANGAN PARPUKARI CAKAP "ITU BUKAN AKU...PERUT AKU TAK BUNCIT MACAM TU..."

ps: kalau barua ni dibayar untuk menulis blog, memang bangang la sapa yang bayar tu...

Parpukari Si Keling Mabuk Todi

Orang Melayu, memang suka sebut "Keling Mabuk Todi" sejak dari aku kecil lagi. Bukan aku ni nak ganggu ketenteraman awam dengan penggunaan perkataan tersebut, tetapi itu adalah ayat biasa. Bukan menghina kaum India, tetapi melempiaskan persepsi buruk pada anak-anak agar membenci kekotoran, arak dan gelandangan. Arwah mak aku selalu sebut ayat tu. So, korang jangan marah lah ye.

Malang sungguh bila Parpukari terkantoi masa tengah syok melakukan "transformasi dari blogger Islam" kepada "Keling Mabuk Todi'. Aku memang tak suka bermusuh dengan blogger-blogger tapi kes-kes macam Parpukari ni, memang aku pantang. Dia punya hentam KJ masa gambar KJ dengan Jack Daniel sikit punya dasyat. Tengok-tengok, dia lagi bapak kaki tonggang.

Aku tengok muka Parpukari ni, jenis muka tak pernah kena penumbuk masa sekolah dulu. Tu yang perangai macam pantek yo tu...Nasib baik dia tak satu sekolah dengan aku.

Parpukari, aku kasi kau 24 jam untuk membela diri. Kalau kau gagal, aku cabut bulu dada kau buat berus cuci mencirit anjing jiran aku.

Qimaq punya Parpukari.

ps: gambar gua rembat dari Topeng Perak.

9.3.11

Macha dan novel Interlok

Kenapa kerajaan layan macha-macha yang tak tahu sastera dan sibuk-sibuk bakar novel Interlok ni? Kenapa serius sangat sampai bila aku pergi Balai polis, siap ada reminder pada papan putih polis "Hubungi BA jika ada repot mengenai Interlok".

Macha-macha yang dok memekak dan bakar novel Interlok tu, faham sangat ke novel tu? Cakap Bahasa Melayu pun macam cipan, apahal nak memekak? Result SPM diorang berapa agaknya dalam subjek BM? Kalau jahanam, toksah layan.

Nasihat aku pada kerajaan, TOKSAH LAYAN MACHA YANG MEMEKAK PASAL NOVEL INTERLOK. Banyak kojo lain yang korang kono buek. 

Taman umah den ni, boli udah 5 tahun, haram takdo Papan tanda Taman. Den dah repot kek MPS, sonyap yo.

Aside to Machas (yang memekak tu), SHUT YOUR BLOODY FU&^%*& MOUTH !!!!