Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

25.5.11

Jika Syiah Wajib Diperangi, Ajarkanlah aku.



Ajarkan aku yang jahil ini. Jika Syiah itu WAJIB diperangi, biarku siapkan diri bagi menjadi tentera perang Islam. Ajarkan aku...ajarkan aku..ajarkan aku.

Ya Allah...Tunjukilah jalan yang benar.

21.5.11

Tanah Runtuh - Anak Yatim Tertimbus

kemaskini jam 10:35 mlm: Kepada siapa yg ingin sumbang bantuan segera! Lihat keperluan di bawah;

Hulu Langat Landslide - they need 6 gen set, torch lights, waterproof canvas, blankets, fresh water, can food n warm food for rescue team & medic.

Contact En Naza 0173280013.

Location-Rumah Anak Yatim Semungkis,Bt 13 Hulu Lgt,@ Jln masuk Pusat rekreasi lembah azwin
{sumber : edyesdotcom}
_______________________________________________

Ya Allah....Hanya kepada Kau aku memohon..Selamatkanlah mereka jika itu yang terbaik.

Al-Fatihah buat yang telah ditemui dan kembali kepada Tuan Punya Alam.

HULU LANGAT 21 Mei - Setakat Jam 8 malam, 6 mayat telah berjaya ditemui yang berusia dalam lingkungan 11 hingga 14 tahun.
9 lagi yang ditemui cedera termasuk seorang lelaki dewasa berusia 22 tahun yang merupakan pekerja di Rumah Anak Yatim tersebut.
Kesemua yang tercedera dikejarkan ke Hospital Ampang bagi rawatan susulan.
Setakat jam 9:30 malam hujan telahpun reda di kawasan kejadian akan tetapi akibat tanah lumpur telah menyukarkan pihak Operasi dan Sukarelawan untuk mencari mangsa-mangsa tertimbus.(dipetik dari KLPos)

Nota kaki: Kepada Ibu Melayuangkat, Qaseh sihat. Saya dan isteri juga sihat. Semoga Allah memberikan kesihatan dan kehebatan buat Ibu sekeluarga. Amin. (Nota atas nota: Ibu Melayuangkat umpama ibuku di alam blog...cuma aku terlalu nakal kerana menconteng yang bukan-bukan di blog ini...malu bila ibu baca..)

11.5.11

Mimpi Abah Dia la



Aku tak tahu lah makhluk bangang mana nak dengar mimpi barua ni... Dia bukan ulamak pun. Aku dulu mimpi Anwar tak sunat, takde pulak aku nak kecoh. Bangang.

Aku bukan backing Anwar...Wallahi. Aku cuma pelik...Takkan mimpi pun nak ambil serius sampai "melibatkan kepentingan negara"?

Ni cucu Arwah Tun Ghafar? Hahahahaha.. Patutlah.


Rasulullah SAW telah menyebutkan beberapa jenis mimpi dalam hadist beliau yang mulia. Beliau bersabda, “Mimpi ada 3 jenis. Mimpi yang baik, yaitu kabar gembira dari Allah, mimpi yang merupakan dialog seseorang dengan dirinya sendiri, dan mimpi yang berasal dari setan untuk membuat sihamba bersedih”

Pertama,
Mimpi yang baik, yakni mimpi yang dimaksudkan oleh Rasulullah dalam hadistnya yang mulia:

Apabila zaman (kiamat) sudah dekat, nyaris tak ada lagi mimpi seorang mukmin yang benar. Orang yang paling benar mimpinya adalah yang paling jujur bicaranya. (HR Muslim) {link}

Kedua,
Mimpi yang merupakan dialog seseorang dengan dirinya sendiri. Mimpi seperti ini biasanya sangat tergantung dengan pikiran yang sedang menyibukkan hati seseorang. Juga, sangat berhubungan dengan urusan yang sedang menjadi pusat perhatiannya belakangan ini. Seperti, seorang pelajar yang sudah menghadapi dan masih menunggu hasil ujiannya. Lalu, ia bermimpi bahwa ia lulus ujian, sehingga ia mendapat banyak ucapan selamat dari teman temannya.

Ketiga,
Mimpi dari setan yang menciptakan kesedihan. Mimpi seperti ini dapat dikatakan sebagai mimpi buruk. Jenis mimpi seperti ini termasuk mimpi yang dibenci manusia. Mimpi yang dibenci oleh manusia jelas berasal dari setan. Kalau seseorang melihat mimpi itu, hendaknya ia memohon pelindungan kepada Allah dari keburukan mimpi tersebut. Dan, jangan menceritakannya kepada siapapun, karena itu akan membahayakan dirinya sendiri.

Cucu Tun Ghafar ni belajar tak abis lagi ni....SENGAL!

8.5.11

Tolong Jangan Melancap

Aku tak suka letak gambar porno ataupun video seks kat blog aku sebab taknak orang melancap depan pc. Nanti aku jugak yang dapat dosa. Ye tak? Tapi, ada satu pelakon ni yang juga dicoretkan di blog ISA telah buat aku panas. Panas sebab bermuka-muka. Aku nak dedahkan betina ni.

Nama dia Nurul Ain Nordin. Blog dia http://gnolaqeda.blogspot.com, Bunyi dah macam Al-Qaeda. Aku malas cerita banyak tapi kau tengokla betina ni punya aksi.







Tiga gambar pertama memang ayu walaupun buat aku tertanya-tanya apa pemahaman mangkuk ni pasal menutup aurat. Gambar keempat buat aku tak jadi nak tertanya-tanya lagi!

Kalau zaman Arwah Mohamad Rahmat, dah lama kena budak ni. Menteri sekarang ni je lembab sikit. Buek malu Jolobu yo!