Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

27.2.12

Tun Dr. Mahathir: Negarawan tiada tolok bandingnya

Anwar memang kalah teruk dengan Mahathir. Malah, jika dibuat ceramah serentak kedua-dua tokoh ini, pasti aku memilih Tun Dr. Mahathir. Anwar kena banyak take note dari video ini. Bukannya cakap macam budak telur termasuk ke dalam kantungnya.

15.2.12

Mesut Ozil lebih Islam dari "Penganut Agama 1Malaysia".

Tafsir sendiri. Faham sendiri. Jangan literal sangat.

boleh check sendiri di https://twitter.com/#!/Mesut0ezil

13.2.12

Hamza Kashgari: Kepala kau tidak layak bersambung dengan badan.

Perlukah aku menulis lagi dengan panjang lebar setelah tajuk posting aku sudah cukup menyampaikan mesej? Perlukah aku membazir masa berkompromi dengan sang kurang ajar? Dia berhak memohon keampunan dari Allah SWT dan aku juga berhak menghukum. Kita yang bernama Muslim berhak!

Andai ayah aku menghina Nabi SAW pun akan aku penggal, inikan pula Hamza Kashgari. Andai dia di zaman Umar r.a. dan para Sahabah r.a. yang lain, sudah lama dia dibunuh.

Hantar dia keluar dari bumi ini! Jauh dari Malaysia. Jauh dari aku.

Sayangilah Nabi Muhammad SAW melebihi ayah, ibu, adik-beradik dan diri sendiri.