Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

13.5.12

Hari Ibu amalan Kafir

Artikel No. 1:
Sejarah hari ibu telah dikenalpasti sebagai perayaan musim bunga orang-orang Greece, sebagai penghormatan terhadap Rhea, ibu kepada tuhan mereka. Pada tahun 1600 orang-orang England merayakan hari yang mereka namakan sebagai "Mothering Sunday". Ia dirayakan pada hari Ahad keempat setiap Lent. {baca selanjutnya di sini}
Artikel No.2:
Oleh sebab itu di dalam konteks Hari Ibu ini, kita juga harus menilainya sama seperti kita menilai Valentine Day yang ada kaitan dengan urusan agama. Tahukah kita semua baik anak-anak yang terlalu ghairah utk mengucapkan ucapan ini dan si ibu yang terlalu bersedih jika si anak tidak menungkapkan ucapan ini? Dari manakah asal usulnya ucapan ini? Adakah ia ada kaitan dengan agama?
Satu aliran pemikiran mengakui bahawa perayaan ini lahir dari satu adat pemujaan ibu di Yunani Purba, yang menyambut satu perayaan untuk Cybele, ibu dewa-dewi Yunani yang agung. Perayaan ini diadakan sekitar equinoks musim bunga di Asia Kecil dan tidak lama kemudian di Rom dari 15 hingga 18 Mac.Orang Rom Purba juga menyambut sebuah perayaan bernama Matronalia yang memperingati dewi Juno, dan ibu lazimnya diberi hadiah pada hari ini. {bacaan selanjutnya di sini}

Bagi aku, jika kalian melaksanakan tanggungjawab sebagai anak setiap hari dan setiap masa, maka tiada sedikitpun kekesalan jika tidak menyambut Hari Ibu ciptaan kafir ini.

Cuma anak yang berdosa dan lupa tanggungjawab sahaja yang akan "mengqada" tanggungjawab tersebut pada hari perayaan kafir ini.

Cukup sayang tatkala ILMUAN UMNO bersusah-payah menyampaikan risalah Islam, Sang Perdana Menteri yang kita sayangi pula mengucapkan Selamat Hari Ibu satu muka surat penuh di Mingguan Malaysia pada hari ini.

Sayang...cukup sayang.

nota kaki: blog ini pernah menyambutnya pada 2009 dan 2010...Nauzubillah..Astaghfirullah.

4.5.12

Balas Kezaliman Dengan Anak Panah Malam

Yang merasakan diri dizalimi, tadahlah tangan kalian. Berdoalah. Sesungguhnya, jika benar kamu dizalimi polis, maka percayalah, hidup polis-polis itu tidak akan bahagia. Memohon kepada Allah azza wa jalla, tidak perlu wang, peguam, kabel, orang dalam atau perantara.