Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

12.9.10

Tajuk Akhbar Yang Sudah Dijangka.





Al-Fatihah buat keluarga beliau.

Dan, Selamat Hari Raya buat semua. Maaf kan segala kekhilafan.

6.9.10

KEMPEN LUDAH TEPAT KE MUKA NAMAWEE



Jangan ludah senget..ludah TEPAT kat muka dia! Berlatih meludah sekarang!

Lepas Kongkek, Minta Maaf saja?

BACAAN YANG BERKAITAN : http://aulakalimah.blogspot.com/2010/09/kebenaran-di-sebalik-penipuan-dan.html

TV3 sudah memohon maaf. Namun, rasanya, maaf tidak memadai kerana impak kesilapan itu terlalu besar.Yang dinoda adalah agama Islam. Rata-rata teman Harimau mahu penjelasan dan pendedahan (soalan dibawah dipetik dan diedit dari komentar artikel Mahaguru58):

1. Siapakah pengarah iklan bangang tersebut?
2. Siapakah yang merangka jalan cerita/ storyboard iklan khurafat tersebut?
3. Apakah iklan ini sengaja disiarkan, atau tidak sengaja? Apakah sudah melalui penapisan sebelum disiarkan?
4. Apakah jaminan TV3 perkara ini tidak berulang?

Kita tidak mudah memaafkan terutama golongan "perogol agama" yang sudah kongkek, cuci tangan dengan permohonan maaf yang tidak sampai 10 minit. Sila jelaskan wahai TV3.

Jika pengarah dan mereka yang terlibat dari sumber outsource, maka kita mahu tahu ia dari syarikat mana. Jangan ingat mereka boleh lari.

5.9.10

Bolo Punya Namewee...Si Muka Babi!



Kelakar gak rap ni..Baru Namewee bertemu buku dengan ruas... teringat lak Harimau pada zaman Nico, 4U2C dan KRU dulu...

Iklan Aidilfitri TV3: Iklan Paling Bangang pernah disiarkan.



Iklan bodoh yang menyerupai iklan Krismas dan menggunakan imej Teratai umpama nak menyambut Hari Wesak. TV3 DIDESAK MENARIK KELUAR IKLAN BANGANG INI!!!

ikhlas;

Hisham Paroi.

Harimau: member den berkeras mahu den siarkan amarah dia ni..Boto jugak si Hisham ni. Apasal TV3 bangang bebenar lak ni?

klik sini bagi huraian yang masuk akal.