Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

29.12.10

Raja Binatang

Harimau adalah Raja Binatang (bukan Singa). Harimau yang dimaksudkan adalah termasuk yang menaip ataupun yang bermain bolasepak. Keluarga Harimau spesis Malaya telah menang bola sebentar tadi. Keluarga Harimau spesis Menaip akan cari jersi Harimau Malaya esok!

Tabik Spring buat HARIMAU MALAYA!!!

kredit gambar: facebook.com/nike football indonesia

27.12.10

Garuda Parah. Tidak Bisa Terbang Pulang Ke Indonesia.

Jika Sang Garuda tidak bisa terbang, mungkin mereka pulang dengan mengupah tekong- tekong haram yang membawa pendatang haram masuk ke Malaysia. Siapa tahu bukan?

Sudah lama benar tidak melihat "kemenangan yang penuh kejantanan" seperti malam tadi. Setelah terkulai di celah kangkang Garuda pada pusingan awal Piala Suzuki, nyata, Sang Harimau sudah tidak mampu menghirup bau hapak daki celah kangkang itu.

Jika Harimau Malaya mahukan rakyat berasa yakin dan stadium penuh ketika mereka beraksi, tumpaskan Sang Garuda di tanah mereka sendiri.Ulangi kehebatan Hang Tuah. Kita Sang Harimau. Kehijauan hutan adalah mainan kita. Begitu juga dengan kehijauan padang.

BUKTIKAN BAHAWA "KETUANAN HARIMAU" MASIH RELEVAN DI PERSADA BOLASEPAK ASIA.

Kejutkan Korea Selatan, Jepun, Iran, China, Korea Utara dan Australia. Hantar mesej bahawa nyawa bolasepak mereka berada di hujung tanduk kerana SUDAH TIBA MASA HARIMAU MENCARI MANGSA!!

Tahniah Skuad Harimau Malaya.

nota kaki: lupa sumber gambar. Siapa tahu gerangan tuan punya gambar, sila beritahu saya.

23.12.10

Dr. Harimau Menaip

Aku suka membaca blog Aidid sebab dia dengan brilliant nya mendedahkan pukimak- pukimak Bangsa yang tak habis- habis balun duit orang Melayu dan menjadi kaya-raya. Bab kaya - raya aku tak kisah sangat, tapi bab balun duit anak bangsa...tu yang aku rasa cukup marah dan menyampah.

Hujahnya yang berilmiah dengan rujukan- rujukan yang mempunyai asas yang kuat cukup membuatkan aku terkesima. Kalau AC Mizal, Boss E-Dymium , Azizan Osman, Dr. Aura Seri dan ramai yang rasa nama mereka di "fakap" (pinjam ayat Aduka Taruna), sila berikan hujah anda. Buktikan anda bukan Doktor penipu ala anjing yang meniduri bangkai anjing yang lain.

Aku hanya menjadi saksi dan siapa yang benar, aku akan sokong. Kalau terbukti mereka "kencing" budak Melayu, aku akan "fakap" (pinjam lagi) habis- habisan. Aku cakap serius ni (sambil membuntangkan mata).

Yang membuatkan aku membuat satu entry khas menyentuh isu ini kerana Aidid mendedahkan di http://aididmuaddib.blogspot.com/2010/12/md-dan-phd-mickey-mouse.html berkenaan terdapat nama- nama besar dalam bidang MLM menggunakan title DR., PROF EMIRETUS dan SIR untuk "mengencing" anak Melayu. Aku belum tahu ini benar tapi ini tuduhan serius beb!

Kalau aku dituduh sebegitu, dan-dan aku bukak laptop dan buktikan yang Aidid tu salah! Tapi kalau memang title tu kencing, dah tentu responnya adalah "senyap" je lah kan? Budak Melayu yang dah tau benda ni, memang serah tengkuk kat penipu- penipu ber title DR. ni lah. Duit korang ye tak? Aku manalah ada hak nak marah.

Korang baca blog Aidid pas tu kasik tau kalau korang percaya atau tidak. Ingat, kalau tak percaya, sila berikan aku sebabnya. Kalau hujah kosong macam jubo itik, baik korang takyah bagi pandangan.

Aku dengan banggannya menggelarkan diri aku sebagai DR. HARIMAU MENAIP!

One more thing, aku ada member yang jual produk Score A pas tu dia kata " produk tak penting beb. Yang penting boleh buat duit...."

Masa tu, aku senyap je la. Bila aku baca imej yang Aidid paparkan, tau lah aku nak tazkirah member aku tu nanti. Siap lu!

20.12.10

Kaum Banjingan

Korang baca http://www.seksualitimerdeka.org/

Lepas tu tengok ada satu macha pertikai enakmen Syariah (terutama di Negeri Sembilan).

Aku taknak cakap banyak kecuali.......


SEMOGA KAU DIBAKAR DI NERAKA!

10.12.10

ISA, cuba kau layan video ni.

Daripada mana asal usulnya nama Syed nih...???
Siapa yang mula peloporinya...???
Adakah di kalangan susur galur Nabi Muhammad SAW atau Saidina Ali yang mengunakan pangkal nama dengan gelaran Syed/Syarifah..???
Atau ianya adalah satu gelaran yang di cipta oleh saudagar2 Arab yang mengaku kononnya mereka adalah berketurunan Nabi SAW...???"

Secara jujur... gua pun nak tahu juga nih... bagi menambah ilmu pengetahuan....jika ada sesiapa yang sudi berkongsi ilmu pengetahuan berkaitan permasalahan ini... di persilakan... dan gua ucapkan jutaan terima kasih buat semua... (dipetik dari http://www.ikutsukaakuisa.co.cc/2010/12/benarkah-keturunan-syedsyarifah-ini.html)


ISA, cuba layan video ni. Rasanya ada jawapan untuk soalan lu tu. ;)



28.11.10

JoeZuax: Nazri Aziz

JoeZuax: Nazri Aziz

Anak menteri ke tu?

Ana Raffali rupanya...

Aku terpikat dengar suara perempuan dalam lagu "Kalau Berpacaran". Hari ni aku baru tahu yang itu suara Ana Raffali. Unik, mengasyikkan dan lain dari yang lain.

Terus aku terpikat sioootttt! Ana Raffali, sudikah kamu makan malam bersama ku???

PKR dan misi mustahil

Tiada masa nampaknya untuk PKR menidakkan kemenangan Azmin Ali atau Sam Iskandar. Mereka terpaksa merestui kemenangan itu bagi merentas jalan ke Putrajaya ketika Pra-PRU13. Disaat BN mencipta populariti di hati rakyat, PKR memilih membuka segala pekung dan kudis pada khalayak. Mereka lupa bahawa media arus perdana yang menjadi tontonan majoriti rakyat tidak pernah menyebelahi mereka. Mereka sedang diketawakan, sedang dibodoh-bodohkan dan menjadi jenaka jam 8 di seluruh negara. Perbualan aku bersama teman yang karat UMNO di kedai Nasi Ayam Pangeran malam tadi mengesahkan kemenangan awal BN di Paroi. Fuh, memang yakin betul mamat tu.

Jalan ke Putrajaya sudah semakin berliku. Ada manusia yang harus menjadi "korban" untuk PKR kembali memutihkan nama mereka di hati rakyat. Siapa? aku belum pasti. Macha-macha estet sedang dalam mod "tunggu dan lihat". Menunggu isyarat dari "kapla" samada berhenti menyokong PR atau berdiri teguh dan menyokong penuh. Ia masih 50-50. Percayalah cakap aku.

Cina bandar sudah mula menyokong DAP. MCA tidak berusaha benar nampaknya. Mungkinkah MCA mempunyai agenda halimunan bersama DAP? Orang Melayu mesti mula berfikir kemungkinan itu. Ia bukan mustahil dan berada dalam kategori "probably".

Kalau aku ditanya, adakah aku menyukai perkembangan terkini politik di Malaysia, aku menjawab tidak. Kerana Melayu semakin menghampiri minoriti; bukan dari segi kuantiti tetapi dari segi politik yang berpecah belah. Cukup-cukuplah dengan UMNO, PKR dan PAS, Melayu tidak perlu pergolakan dalaman parti sediada apatahlagi parti baru. Melayu tidak perlu parti baru Zaid Ibrahim ataupun dari Ibrahim Ali (Cis, apasal pulak aku tersebut nama Beraghim ni...).

Entah mengapa, pelakon- pelakon politik Malaysia seringkali mempunyai nama Ibrahim...? Itu belum campur Khalid Ibrahim, Mohamad Zamakh Sari Ibrahim, Zulkifli Ibrahim punya cerita. Ahh...mereka tiada peranan dalam ini filim.

Aku suka pada Saifuddin Nasusyen (sebutan betul bagi Nasution?). Malang sungguh apabila dia menjadi kuda tunggangan Jeneral PKR yang boleh dikategorikan sebagai Dewa bagi sesetengah penyokong tegar. Saifuddin adalah aset penting PKR namun "dipaksa" memegang watak orang bangang. Saifuddin, kamu letaklah jawatan Setiausaha Agong dan biarlah siasatan surat palsu itu berjalan. Sayang sekali orang hebat seperti kamu terbunuh dalam perang orang lain. Tapi, kalau kamu rela terkorban, apa yang aku boleh buat ye tak? Suka hati kamu lah Din.

2 pilihan yang ada bagi PKR sebelum PRU 13. Bunuh diri atau Melenyapkan watak Ketua Umum dalam politik. Ketua Umum cuma perlu menjadi penasihat PKR dan beliau tidak perlu bertanding di PRU akan datang. Itupun kalau Ketua Umum itu masih relevan dan diperlukan. Takkan 10 tahun masih nak duduk bawah ketiak Anwar ye tak?

Nah...baru kita berfikir bahawa untuk apa pula ada PKR tetapi tanpa Anwar bukan? Dan kita juga akan berfikir siapa yang akan menjadi Jeneral merentas jalan ke Putrajaya bagi PR...betul tak?

Jawapan hebat bagi persoalan tersebut mengandungi 5 huruf (atau 4?) yang mudah.

BUBAR.

Jika ianya kelihatan mustahil, fikirkanlah kemustahilan untuk menyatukan anak muda di bawah kepimpinan Sam Akin, kemustahilan mencari Perdana Menteri PR selain DSAI, kemustahilan PKR tanpa Anwar, kemustahilan mengangkat keredibiliti PKR sebelum PRU yang dijangka 12 bulan dari hari ini....

Kemustahilan itu hanya menjadi tidak mustahil jika PKR menjumpai penyelesaian....yang aku fikir cukup mustahil.

Adios!

16.11.10

SALAM EIDUL ADHA

Kalau ikutkan pengiraan kepimpinan kerajaan Negeri Perak, Hari Raya Haji lambat lagi sebab jatuh pada 17 Zulhijjah. Tapi, aku rasa esok Raya Aji.

Tanpa mempedulikan pengiraan mereka, saya sebagai Hamba Allah, Seorang Islam berbangsa Melayu yang mengguna nama keyboard (dulu nama pena) Harimau Menaip, ingin memohon maaf buat semua rakyat Malaysia seandainya ada yang tersinggung dengan penulisan murah saya. Maaf, maaf dan maaf.

Setelah saya dimaafkan, maka, layaklah saya mengucapkan Salam Eidul Adha buat kalian dan semoga kebaikan, kemuliaan, kerahmatan dan keberkatan dilimpahkan ke atas kita semua oleh Allah S.W.T.

Sesungguhnya, Dia lah Raja Segala Raja dan tiada suatupun diluar pengetahuanNya.

Wallahualam.

15.11.10

Remaja Melayu Beromen Macam Sial

Korang nak hentam aku sebab aku cuit orang Kelantan. Yang aku heran, tak ramai yang marah kat awek-awek celaka yang tonggang tu.

Kalau aku bagi video kat bawah ni, agaknya korang marah pemandu teksi yang tengok budak Melayu ni beromen agaknya. Ye lah, drebar teksi tu kan Cina. Melayu kan Tuan.

Aku rasa, budak pompuan tu dah barai kena batang budak lelaki tu. Kalau budak pompuan ni baca, aku cabar dia buat pemeriksaan doktor dan buktikan lubang kemaluan dia masih ada selaput dara. Kalau masih ada dara, aku cabut posting ni dan buat permohonan maaf (biasalah zaman sekarang kan, buat dulu baru minta maaf). Kalau aku tulis macam ni, masih ada orang nak backing betina ni, aku tak tau la. Lebih baik korang dijadikan babi tunggal dari di berikan akal sebagai manusia.

13.11.10

Awek Kelantan Meraikan Kejayaan Galas dan Skuad Piala Malaysia.

kemaskini lepas Subuh:

No. Wahid, Aku cakap awek Kelantan lepas member aku mengesahkan ada seorang awek dalam video ni sekampung dengan dia kat Kelantan. Dan "keterkejutan' aku di awal penulisan adalah reaksi pada apa yang member aku sahkan itu. Kalau yang lain tu orang Terengganu, apa ada hal? Aku tulis "Awek" dan bukan "Awek-awek".

No.2, tajuk aku tu bersifat "Umum" dan ayat aku di penulisan nampak macam takde kaitan terutama yang berbunyi " Kat bawah ni ada video awek Kelantan tengah tonggang". Bab "meraikan Galas dan Skuad Piala Malaysia" tidak pula disebut bukan? Bukan aku sorang je yang pakai tajuk provokasi kat blogosphere kan?

Kalian kena marahkan Google sebab bila aku google perkataan "Awek Kelantan", keputusannya amat mengecewakan. Klik SINI.

Akhir qalam, sebagai Muslim yang tidak mahu berkonfrontasi dengan Saudara Semuslim dari Kelantan, aku minta maaf kerana menyinggung. Tapi aku tetap bengang Negeri Sembilan tak dapat titik Kelantan dalam Piala Sumbangsih! Cis!!!

_______________________________________________


Kelantan...? Apa yang bestnya pasal Kelantan? Gua panas bila Team Negeri Sembilan tak dapat repeat game kat Piala Sumbangsih. Kalau tak, memang menanah Kelantan kena titik! Kat bawah ni ada video awek Kelantan tengah tonggang. Citt! Bikin malu kaum je.


7.11.10

Ingatlah. UMNO adalah guru PKR.

Rasa hormat aku pada penulis Mat Saman Kati (MSK- blogger) adalah melebihi rasa hormat aku pada Rosmah Mansur (Datin Seri). Di saat awal aku menulis blog, blog MSK lah yang selalu aku jenguk. Sayangnya, MSK terlalu percaya bahawa PKR adalah parti bersih malah lebih suci dari UMNO. Percayalah, jika pimpinan tertinggi PKR itu bergurukan UMNO, maka politik ala-UMNO lah yang akan dibawa dan diamalkan.

Aku membaca tulisan Edyesdotcom yang bertajuk  "Pendedahan MSK Yang Membunuh Erti Perubahan Dalam Keadilan !!" dan aku hanya mampu tertawa kecil. Mengapa agaknya harapan dari golongan bawahan terlalu tinggi menggunung ingin melihat ketelusan dan keadilan di dalam PKR. Bukankah mereka sedar dan tahu bahawa majoriti yang menjadi tangan kanan dan memegang kuasa di barisan hadapan PKR adalah mereka- mereka yang gagal berkuasa dalam UMNO. Dalam bahasa mudah, mereka adalah "rejected product" parti UMNO.

Aku juga kelakar bila India-india dan Cina-cina PKR memikirkan bahawa mereka akan diangkat menjadi "orang penting" dalam PKR. Selagi sisa-sisa "karat UMNO" itu tebal dalam tatacara berpolitik Anwar, Azmin dan lain-lain, maka apek-apek dan macha-macha PKR hanya menjadi patung wayang kulit yang akan angguk bila disuruh dan menggeleng bila diarahkan. Itu yang terjadi pada Samy Vellu, Koh Tsu Koon dan pemimpin parti komponen yang lain. Mereka akan dapat habuan seperti pangkat dan kedudukan dalam kerajaan kalau UMNO me"kun faya kun" kan permintaan mereka dan jangan sesekali membantah dengan keputusan UMNO. Hari ini mereka bantah, esok mereka akan "keluar baris". Itu yang dipanggil 1BN? Getik aku nak sebut. Tapi itulah formula terbaik bagi melihat Malaysia aman damai dan diterajui oleh Tuan Tanah Melayu.

Kasihan aku pada blogger-blogger yang ikhlas dan bermatian menegakkan kebenaran dalam berpolitik. Akhirnya mereka hanya menyalak bukit dan "mungkin" mereka baru akan sedar yang pemimpin-pemimpin Agong PKR tetap percaya terhadap politik sial dan menyialkan. Rasuah, tikam belakang dan bunuh karier politik tetap menjadi senjata akhir bagi mereka yang gila kuasa.

Apa yang mereka harus lakukan? Mudah.

Jangan mengharap kepada pimpinan yang sedia ada. Ciptalah pemimpin dikalangan kamu (blogger). Yang kamu tahu dia adalah bersih, suci dan menyucikan. Angkat dan julang sehingga kamu tahu dia adalah "kotak suara" golongan bawahan. Persetan sama pemimpin atasan. Mereka cuma mahu berkuasa dan menggunakan orang bawahan untuk mencapai matlamat.

Selagi tidak dibuktikan "tidak bersalah" oleh Mahkamah, mungkin benar kemaluan Anwar telah menjajah lubang mencirit Saiful Bukhari. Itu jangan sesekali kita menidakkannya. Jika Mahkamah terkhilaf atau tidak adil, kita buktikan dan bawa ke pengadilan lebih tinggi. Itu perkara lain dan itu masalah Anwar. Biar dia yang pening.

Sehingga sekarang pun, UMNO tidak lagi bersih bagai dikata. Di mana-mana, masih hebat cerita "mengkayakan kroni", "rasuah politik" dan macam-macam lagi. Itu adalah penyakit UMNO dan satu cara sahaja untuk menyelamatkan generasi akan datang dari penyakit kronik itu. Apa dia?

UMNO perlu bunuh diri dan UMNO baru perlu dibentuk. Mula dari sifar dan pemilihan pemimpin dipantau oleh suatu badan bebas. Namun, itu tidak mungkin terjadi. maka, biarlah UMNO dengan sifat-sifat UMNOnya.

Jika PKR pun sama dengan UMNO, maka PKR perlu bunuh diri. Tiada siapa pun yang rugi melainkan Anwar, Azmin dan konco-konconya. Percayalah.

Mereka tidak boleh menjadi pemimpin tanpa orang-orang seperti kita. Nah! Siapa pula yang memerlukan siapa?

Fikir-fikirkanlah.

31.10.10

Nate Kijei: Nogoghi Kalah, Kito Layan Lagu Ni.

Nak buek camano? Nogoghi den kalah sobab tak ramai star turun. Ado star pun tetibo yo injured malam tadi. Eden dah janji pado diri den, taknak mentadaghah Tomyam kat kodai Kelantan yang berlambak tu sobab nak kasik diorang miskin dan tak mampu boli tiket Final tahun dopan.

Buat anak Nogoghi, kito layan lagu penyanyi tersohor di video di bawah.


30.10.10

Bila Pemimpin Ber Fesbuk!


Pilihanraya Kecil? BOSAN. Cerita BOLA lagi best.

Tak minat nak cerita hal Lojing, tak minat nak borak hal Ansari jatuh laut, tak gemar nak gebang hal Khalwat calon PAS; Harimau lebih berminat memberi semangat pada pasukan Bolasepak Negeri Sembilan dan penyokong-penyokongnya yang beradab.

Kawan den khobar "Kalau ada makcik-makcik nak cari calon menantu, carilah orang Negeri Sembilan sebab kami tak pandai bakar kerusi, gaduh-gaduh, tikam-tikam, hempok kepala orang, sepak orang...senang cerita, makcik-makcik akan mendapat menantu yang lemah-lembut, sopan santun dan beradab.", Kawan den khobar yo, bukan den.

Dio khobar laie, "Jangan pula makcik cari calon menantu dari kalangan penyokong bolasepak Kelantan. Diorang memang nampak baik dan bertamadun, masuk je stadium, terus jadi beruk".

Senang cerita, tanpa keganasan pun, Negeri Sembilan akan menang malam besok. Penyokong Kelantan boleh balik kampung dengan hati yang panas dan muka yang merah padam; sama seperti tahun lepas.

Dengar mentera anak Negeri:

Kok tak dicuitnyo esei, esei pun takdola cuit dio,
Kok tak disontuhnyo esei, tak dola esei nak sontuh dio,
Kok tak dihempuknyo esei ni, tak dola esei nak terajang tolo boghok dio tu.

Tapi,
Sekali esei kono cuit, sekali telingo esei kono hombuih,
Sekali yo cukup...
Memang makan selipar, tolo eh sei sepak, kepalo eh sei bonam dalam lubang jamban,
Sei tarah muko eh kek jalan , biar dio tengok cormin dio ingat, dio konang dan paham,
Jangan memain ngan anak Nogoghi Semilan!
Kitolah Juaro...Jangan cuit Pialo tu sobab Pialo tu,
NOGOGHI SEMILAN YANG PUNYO!!!

22.10.10

Bangunan 100 Tingkat - Apa Rakyat Terbawah Dapat?

Entah apa kejadahnya hendak dibina bangunan 100 Tingkat. Adakah Malaysia memerlukan bangunan itu? Tentunya tidak. Tentu sahaja agendanya lain dan bertujuan untuk mengendos nama pemimpin No.1 di peta dunia. Atau untuk mengatasi Mahathir yang mempunyai senarai kejayaan yang agak banyak dan panjang,

Kasihan pula pada Pak Lah. Beliau hanya terdaya membawa masuk parasit ke dalam parti UMNO. Apa bukti kemajuan fizikal yang dibawa oleh Pak Lah? Korridor? Jawapannya tiada. Yang ada Si Anak Menantu yang sedang menghancurkan golongan muda dengan ideologi palsu umpama pelakon opera Cina. Dongeng dan tiada Manfaat.

Mungkin DS Najib tidak mahu nasibnya seburuk PM Malaysia ke-5 itu, lalu mencanangkan melalui Belanjawan yang lalu bahawa Menara Warisan akan dibina oleh PNB.

Untung sangat kah PNB? Berapa agaknya dividen tahun ni? Sama-sama kita bandingkan. Hal itu, kita letak tepi dulu.

Siapa agaknya yang mendapat manfaat dari pembinaan Menara 100 tingkat tersebut?

Pekerja TNB? TIDAK!
Cikgu Sekolah? TIDAK!
Drebar Lori? TIDAK!
Petani? TIDAK!
Peneroka FELDA? TIDAK!
Kerani? TIDAK!
Rakyat yang mendiami PPRT? TIDAK!
Nelayan? TIDAK!
Penulis Blog? TIDAK!


Yang mendapat keuntungan dan manfaat adalah Kontraktor Sivil Kelas A (berpangkat Datuk dan kroni Pak Menteri biasanya), Kontraktor Elektrik Kelas 1 (juga cenderung politik pemerintah), pembekal-pembekal Cina (potong jarila kalau beli material dari Melayu), Orang Tengah yang mark-up pada harga barang, dan mereka-mereka yang terlibat secara langsung dalam bidaan atau penyertaan tender tersebut (biasanya kroni). Pemilihan kontraktor juga biasanya diragui ketelusannya.


Juga; pekerja-pekerja binaan yang rata-ratanya dari Indon , Bangla, Nepal dan Kerala, India. Kalau peratusan pekerja binaan Melayu mencecah 90%, aku sanggup sunat sekali lagi.


Jadi, apa kejadahnya Menara tersebut jika tiada apa yang boleh dinikmati oleh rakyat?


Bukankah lebih baik disifarkan kemiskinan dengan duit yang berbillion itu?


Adakah kita terlalu bodoh untuk nampak manfaatnya (bangunan itu) atau kita diperbodoh-bodohkan oleh orang atasan?


Bersediakah kita untuk membeli barangan yang semakin meningkat dan semakin menghimpit hanya untuk menampung kos pembinaan bangunan 100 tingkat tersebut? Itu belum lagi kita cerita kos maintenance bangunan, kos rugi kerana tiada siapa yang mampu menyewa dan AKHIRNYA...


BANGUNAN TERSEBUT DIDIAMI OLEH CINA-CINA KAYA, PELABUR LUAR DAN KRONI-KRONI TERMASUK GLC YANG DIPAKSA.


RAKYAT TERBAWAH MASIH DITAKUK LAMA BUKAN? Kesian kita.

10 Ciri Negatif Pemuda adalah Ciri-ciri seorang Khairy Jamaluddin

Yang Berhormat KJ menyatakan terdapat 10 ciri negatif Pemuda UMNO yang perlu dikikis dan dijauhi kerana boleh merosakkan{sumber di sini}:

1. Elitis dan egois.

2. Suka melihat orang lain dihentam.

3. Syok sendiri.

4. Budaya 'check in'/'check out' dan 'punch card' - hanya tunjuk muka bila pemimpin ada.

5. Suka 'enter frame'/ gemar mengambil kredit atas usaha orang lain.

6. Budaya 'politik sate' - cucuk dan kipas pemimpin.

7. Baling batu sembunyi tangan.

8. Budaya 'yes man' / 'yes bos'

9. Talam dua muka

10. Oportunis.

Yang sengalnya, YB KJ tak faham bahawa dialah sebenarnya "perosak" Pemuda UMNO malah kehadiran dia amat tidak diperlukan didalam landskap politik Malaysia. Kebanyakan ciri-ciri tersebut adapada beliau sendiri.

Contoh 8 Ciri-Ciri Negatif ada pada KJ:

Baling Batu Sembunyi Tangan



Politik Sate


Suka Enterframe


Opportunis


Talam Dua Muka


Syok sendiri


Elitis dan Egois

Paling Best : Talam 2 muka @ 2 Alam

21.10.10

Rosmah perlu bertanggungjawab!





Kalau ada yang mengatakan Rosmah tak bersalah, rasanya mereka adalah Anjing Politik ataupun Khinzir Kuasa dan Wang sahaja. Ingat, yang kita bicarakan adalah kesucian Agama Allah dan juga nama Rasul Junjungan. Ianya bukan agama bapak kita yang boleh kita buat sesuka hati dan bukannya nama haiwan peliharaan yang boleh dipanggil sesuka hati.

Penyelesaiannya amat mudah. Rosmah perlu bertanggungjawab dan meminta maaf. Kenapa Tun Hasmah tak pernah "buat palat" walaupun suaminya menjadi PM selama 22 tahun? Sebab Tun Hasmah tahu sempadan menjadi SEKADAR ISTERI yang tidak dipilih melalui proses demokrasi pun. Dah kebetulan sahaja menjadi bini PM.

Selagi tiada tindakan dari DS Rosmah, selagi itulah tiada rasa hormat langsung aku pada dia. Blogger pro-UMNO YANG MERASAKAN MEREKA ISLAM wajar respon kepada kekurang-ajaran ini. Jika tidak, kamu hanya layak menjadi Anjing dihalaman rumah ahli politik ataupun menjadi khinzir belaan peminat makanan eksotik.

Noktah!

bahan rujukan: Ruang Bicara Pria Malaya

12.9.10

Tajuk Akhbar Yang Sudah Dijangka.





Al-Fatihah buat keluarga beliau.

Dan, Selamat Hari Raya buat semua. Maaf kan segala kekhilafan.

6.9.10

KEMPEN LUDAH TEPAT KE MUKA NAMAWEE



Jangan ludah senget..ludah TEPAT kat muka dia! Berlatih meludah sekarang!

Lepas Kongkek, Minta Maaf saja?

BACAAN YANG BERKAITAN : http://aulakalimah.blogspot.com/2010/09/kebenaran-di-sebalik-penipuan-dan.html

TV3 sudah memohon maaf. Namun, rasanya, maaf tidak memadai kerana impak kesilapan itu terlalu besar.Yang dinoda adalah agama Islam. Rata-rata teman Harimau mahu penjelasan dan pendedahan (soalan dibawah dipetik dan diedit dari komentar artikel Mahaguru58):

1. Siapakah pengarah iklan bangang tersebut?
2. Siapakah yang merangka jalan cerita/ storyboard iklan khurafat tersebut?
3. Apakah iklan ini sengaja disiarkan, atau tidak sengaja? Apakah sudah melalui penapisan sebelum disiarkan?
4. Apakah jaminan TV3 perkara ini tidak berulang?

Kita tidak mudah memaafkan terutama golongan "perogol agama" yang sudah kongkek, cuci tangan dengan permohonan maaf yang tidak sampai 10 minit. Sila jelaskan wahai TV3.

Jika pengarah dan mereka yang terlibat dari sumber outsource, maka kita mahu tahu ia dari syarikat mana. Jangan ingat mereka boleh lari.

5.9.10

Bolo Punya Namewee...Si Muka Babi!



Kelakar gak rap ni..Baru Namewee bertemu buku dengan ruas... teringat lak Harimau pada zaman Nico, 4U2C dan KRU dulu...

Iklan Aidilfitri TV3: Iklan Paling Bangang pernah disiarkan.



Iklan bodoh yang menyerupai iklan Krismas dan menggunakan imej Teratai umpama nak menyambut Hari Wesak. TV3 DIDESAK MENARIK KELUAR IKLAN BANGANG INI!!!

ikhlas;

Hisham Paroi.

Harimau: member den berkeras mahu den siarkan amarah dia ni..Boto jugak si Hisham ni. Apasal TV3 bangang bebenar lak ni?

klik sini bagi huraian yang masuk akal.

29.8.10

YB Teo kena belajar tutup aurat macam gambar ni

YB Teo, kamu kena belajar dengan puak kat dalam gambar ni. Mereka menutup aurat. Aurat yang digariskan oleh Islam Hadhari agaknya.

Atau pakai bikini je macam kat bawah ni.


MANA PERKASA???? Takkan senyap je kot? Buatlah bantahan!

Nota kaki: tidaklah pula blog ini menyokong YB Teo atau menyebelahi Parti Haramjadah DAP, tetapi respon melampau yang jelas menjengkelkan telah memaksa blog ini memberi respon sebegini. Islam itu mudah dan tidak menyukarkan. Maka, tidak salah kita menunjuk rasa hormat pada sang kafir yang membantu untuk kebaikan masjid tersebut. Tiada hormat buat mereka yang tidak reti menghormati.

Usah dilayan Negara Pengemis seperti Indonesia

Pemimpin Indonesia memang bacul kalau berdepan dengan perusuh jalanan. Terkadang, Harimau bangga bila PDRM bertindak berani (dan sedikit kejam) terhadap perusuh jalanan yang menghuru-harakan hari-hari tenang rakyat yang terbanyak.

Indonesia seumpama tidak sedar bahawa mereka sudah lama "mengemis" di Malaysia.

Setakat bendera nak dibakarnya, langsung tidak meninggalkan kesan sebenarnya. Jadi, usahlah dilayan sangat.

Kita haramkan sahaja pengambilan buruh Indonesia di Malaysia. Kepala tak pening, Negara aman dan jenayah pun kurang.

Namun, kasihan juga pada penagih lendir cipap orang Indon yang selalu naik-turun rumah pelacuran di Malaysia kerana menjadi hamba seks pada rakyat Negara pengemis.

Harimau: Bahasa kasar sikit sebab Indon dah main kasar banyak.

Bab Agama, PERKASA dan UMNO sahaja yang betul!

Naik meluat bila melihat puak PERKASA dan tukang lap berak pemimpin UMNO berpura-pura menjadi Hero dalam isu YB Teo masuk masjid. Bukankah ada peristiwa sebegini di zaman Rasulullah SAW yang boleh dijadikan rujukan?

Di mana kalian bila Pak Lah (dan yang lain-lain) ketika mengalungkan bunga di tugu Negara?

Jangan jadi balaci. Jangan jadi Anjing. Terutama di bulan Ramadhan yang mulia. Kekayaan dunia bukan boleh dibawa masuk kubur.

Macamlah pemimpin PERKASA dan UMNO tu lurus macam pembaris. Jangan biarkan Islam menjadi bahan sendaan orang-orang kafir.

Yang ikhlas,

Aku yang tak berapa lurus sangat.

24.8.10

Kiyamak

Sebuah surau baru di Taman Impian Pulai Impian, Temiang, Seremban telah disimbah dengan cat merah awal pagi ini. (sumber)

Satu reaksi aku yang mampu meluahkan amarah dan mengelakkan tindakan pihak berkuasa.

KIYAMAK ANJING!!!

Tolong...tolong jangan kejutkan Harimau yang sedang puasa! Tolong cari banjingan tu sampai dapat!!!!!!

19.8.10

Pelakon Porno Mencabar Orang Melayu?

Tak payah bagi respon pada pelakon porno yang telah diangkat jadi Presiden tu. Kita pun dah tengok aksinya dalam video porno yang mana; nak "main" pun kena bersungguh-sungguh. Lemah.

Biarlah ahli parti dia sahaja melayan gelagat pelakon porno tu. Tugas kita orang Melayu adalah melaksanakan ibadat Ramadhan bersungguh-sungguh.

Kalau dia banyak sangat bunyi lagi, kita tarik selengset kulit kote dia yang kulup tu dan bagi anjing makan.

Sonang kan?

Jumpa lagi sobab den nak poie terawikh!

5.6.10

Tun M The Great.

KJ cakap mengalahkan Imam Mahdi?

Khairy: “Jika tiada perubahan (daripada) demontrasi di Masjid Negara (mahupun) di Kedutaan Amerika Syarikat, kita akan bangun dan terus ke Gaza untuk tewaskan Israel,” katanya. – Malaysiakini

Ada member aku kata KJ cakap macam ce**ka, ada pulak yang straight forward cakap KJ macam Ke**la B***h!

Tapi, takkan mereka tak paham bahawa memang KJ adalah begitu orangnya. Kalau betul dia nak ke Israel, biarlah dia pergi. Kalau KJ dapat menundukkan Israel, maka layaklah dia menjadi Perdana Menteri. Aku orang pertama akan menjadi penyokong KJ nanti.

Musuh kita bukan KJ, musuh kita Israel laknatullah. Usah letakkan sempadan politik dalam isu penentangan terhadap Israel. Jika tidak, apa bezanya kita dengan kes "Hamas Vs Fatah"?

Pesanan buat KJ:

YB dah cakap, YB kena buat. Walk the talk. Gunakan kemahiran yang ditimba di Wataniah untuk menentang Israel. Aku tunggu dalam masa 60 hari. Kalau YB tak dapat mengotakan apa yang YB cakap, YB boleh pergi melingkup! Buktikan keberanian YB bukannya olok-olok dan ianya setuntas keberanian Imam Mahdi.

31.5.10

Peluru Israel dibayar oleh Rakyat Malaysia?

"Sah UMNO/APCO DAN APCO/ UMNO. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz telah memberitahu Dewan Rakyat kontrak yang dimenterai oleh kerajaan Malaysia dengan firma perunding dari Israel APCO worldwide bernilai RM77 juta." petikan dari sini.


Rakyat Malaysia berkerajaankan Barisan Nasional.
Barisan Nasional didominasi oleh UMNO.
Presiden UMNO = Perdana Menteri.
Duit Kerajaan = Duit Rakyat Malaysia.


Oleh yang demikian, Ketua Pemuda UMNO jangan nak MEMEKAK!

Jangan dambakan publisiti murah. Desak Pemimpin atasan UMNO bersumpah laknat bahawa mereka tiada kaitan dengan APCO. Jika tidak, sila bertanggungjawab atas peluru-peluru Israel yang sudah merobek tubuh umat Islam!

Sebuah Gambar Cukup Untuk Menceritakan Isi Hati

30.5.10

Buat Ahli-ahli MIC Yang Bodoh Bangang

Mana-mana ahli MIC yang melenting, maka dialah yang bodoh dan bangang. Tajuk diatas adalah tajuk umum, maka tidak perlu sesiapa terasa. Buat ahli MIC yang bodoh dan bangang, ini aku nak cerita.

Dulu, masa sekolah rendah, ada lah 2-3 kawan sekelas yang berketurunan India meletakkan gambar Mamat Rambut Afro berbaju oren dalam beg duit dia. Aku tanya "Siapa tu? Bapak kau ke?"

Mereka jawab " Sai baba. Dia ni macam dewa la. Apa kau nak, dia boleh bagi".

Lepas perbualan tu, aku tak pernah nak siasat siapa malaun yang bernama Sai Baba. Yelah, masa tu, takde "Google Search".

Bila aku tengok Samy Vellu dah macam Dewa MIC, aku teringat balik kisah Sai baba tu. Aku pun cari kat Youtube. Aku jumpa, rupa-rupanya, Sai baba ni kaki kencing. Dah berbilion dia buat duit dengan kebodohan orang di India.

Kau tahu aku pikir apa? Korang pun dah kena kencing dengan Samy Vellu tu. Sudahlah. Terajang je malaun tu. Pilih yang baru. Apa yang susahnya?



Ada banyak lagi video pasal malaun Sai babi Baba ni. Korang kena carik sendiri la.

Gambar aku ada dalam ramai-ramai ni. Cari budak lelaki yang paling selebet. ;)

Haram Menentang Pimpinan Islam dengan senjata; Selagi dia bersolat.



Cuba check pemimpin-pemimpin kita, adakah mereka melakukan solat?

29.5.10

Ulama UMNO Bakar Kapal (Dr. Asri Bakar Harussani?)

* disalin dari Minda Tajdid untuk renungan. Tulisan hebat garapan Dr. Asri.

Saya bukan orang politik. Bukan aktivis mana-mana parti. Saya seorang rakyat yang memerhati perkembangan pemikiran Islam dalam negara ini. Artikel ini akan menyebut istilah ulama UMNO atau ulama pro-UMNO. Walaupun istilah ini umum, namun saya mengecualikan mereka yang ikhlas dan tidak bersikap seperti yang disebutkan nanti.

Saya tidak faham mengapakah Umno kebelakangan ini suka berkeras mengambil pandangan-pandangan agama yang bersifat perkauman dan amat konservatif.

Dulu mereka lebelkan PAS demikian. Namun hari ini apabila PAS mula membuka ufuknya, melihat Islam dalam kerangka yang lebih luas, Umno pula yang cuba kembali ke zaman ortodoks tersebut.


Ya, memang masih ada dalam PAS sendiri kelompok yang ‘ala ulama Umno’ hari ini, yang juga mengurung diri dengan pandangan-pandangan yang agak konservatif dan menolak keluasan ijtihad.

Namun suara pembaharuan dan keterbukaan jelas kedengaran dalam PAS. Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat tidak lagi bersendirian dengan pandangan-pandangan pembaharuannya.

Pelik, sebagai pemerintah mengapa Umno menerima pandangan-pandangan yang sempit itu. Padahal pandangan-pandangan itu hanyalah tafsiran ‘kurang luas’ golongan konservatif agama, atau satu ijtihad yang boleh untuk dilihat atau dibandingkan dengan ijtihad yang lain.

Apakah kerana Umno merasakan bahawa mereka hanya mampu bernafas dalam iklim yang kurang ‘oksigen keluasan ijtihad’ atau hanya gas perkauman dan fahaman ’sempit’ agama sahaja yang mampu menghidupkan Umno.

Atau, apakah ulama-ulama pro-Umno hanya mampu bernafas selagi parti itu dikurangkan oksigen keluasan berfikir? Atau, apakah Umno melihat rupa paras Islam dalamnya hanya mampu dilihat jika ia bersifat keras dan sokongan Melayu pun akan datang kepadanya dengan membakar isu-isu tersebut?

Dimanakah keserasian wajah 1 Malaysia Perdana Menteri dengan pendekatan Islam Umno hari ini?
Sebagai pemerintah bagi sebuah negara yang berbilang bangsa dan agama, oksigen keluasan ijtihad diperlukan oleh Umno. Mengapakah Umno menerima pendapat-pendapat yang menajamkan salah faham terhadap Islam di negara ini.

Dulu Umno menolak pihak yang membangkitkan tuduhan 300 ribu orang Melayu murtad serta menuduh individu dan institusi itu dan ini sebagai pusat Kristian.

Hari ini pendapat pihak seperti tersebut diterima pakai. Bahkan beliau dijadikan perlambangan ulama pro-Umno. Atau memang Umno kini berminat dengan perdekatan yang sifatkan media antarabangsa sebagai ‘ala-ala Taliban’?

Segala tudingan Umno dahulu kepada PAS sebagai pembawa Islam sempit dan jumud, hari ini PAS hampir dapat membebaskan diri dan imejnya seumpama itu sedangkan sebaliknya Umno pula yang memakai seragam kejumudan dan kesempitan tersebut.

Peguam bukan Islam

Lihat, isu peguam bukan Islam di Mahkamah Syariah. Media-media Umno membesar-besarkan isu ini seakan ia akan memusnah orang Islam.

Diambil pendapat pihak yang menyatakan bahawa itu akan mengelirukan umat Islam dan mengancam Islam. Saya ditanya oleh Utusan Malaysia, namun apabila saya beri pendapat yang berbeza, ia tidak disiarkan.
Isu itu boleh memberikan gambaran salah kepada bukan Islam, dan juga generasi baru Muslim mengenai Islam.

Bagaimanakah mungkin, universiti rasmi kerajaan UIAM memberikan sijil yang sah dalam bidang tersebut kepada peguam berkenaan, tetapi kerajaan yang sama menyatakan ia tidak boleh digunapakai?

Apakah ini secocok dengan keadilan Islam?

Kedua, bayangkan dalam sebuah negara Islam sepenuhnya yang hanya bertunjangkan Mahkamah Ssyariah, tiba-tiba kita beritahu bukan Islam tidak boleh menjadi peguam!

Apakah dalam negara yang berbilang agama ini, mereka akan pandang tinggi tentang konsep keadilan di mahkamah yang bersifat Islam seperti itu?

Peguam ialah pembela. Sesiapa sahaja boleh membela tertuduh di mahkamah Islam. Yahudi pernah menang kes menentang Saidina ‘Ali dalam pertikaian baju besi.

Pada zaman Nabi SAW dan al-Khulafa al-Rasyidin, tiada sistem guaman secara rasmi. Seseorang boleh menuntut keadilan dengan hujah-hujahnya di hadapan hakim. Untuk membela atau berhujah, sesiapa pun boleh berhujah.

Penentunya, sistem kehakiman itu sendiri, bukan peguam. Di zaman kini lebih jelas. Undang-undang telah dienakmenkan. Ia bertulis dan setiap pihak terikat dengan undang-undang bertulis itu.

Sesiapa sahaja yang berhujah, sama ada Islam atau bukan Islam, mereka terikat dengan hal tersebut. Hakim akan menentukannya secara adil. Keadilan sebenar dapat diperolehi jika hakim adil.

Setiap pihak berhak membela diri, dan berhak meminta sesiapa sahaja yang mampu membelanya. Keadilan itu buta warna kulit dan jenis agama.

Islam yang seperti itulah patut digambarkan jika kita ingin menuju kepada Islamisasi negara yang sebenar. Jika ada beberapa peruntukan undang-undang yang kurang sesuai dalam masyarakat yang rencam ini maka ia perlu diubah.

Cara Umno mengendalikan isu tersebut, mengelirukan bukan Islam!

Jika tidak mahu benarkan, mengapa dia diizinkan melalui pengajian dan menghabiskan masa untuk itu, kemudian dimaklumkan ’sijil awak tidak laku’.

Ulama pro-Umno bising. Menariknya, apabila ada orang yang ditahan tanpa diberikan hak perbicaraan, mereka diam! Tidakkah ini mengelirukan Islam dan bukan Islam?

Jika ini tidak diubah, Islam di negara ini terus menjadi defensive, takut pada bayang-bayang sendiri dan gagal memahamkan bukan Islam tentang keindahan Islam.

Lebih 50 tahun Umno memerintah, generasi baru bukan Islam bertambah prejudis dengan Islam yang dibawa oleh Umno. Golongan muda Islam juga demikian.

Agama dijadikan senjata permusuhan, bukan lagi rahmat yang menimbulkan kedamaian dan keyakinan rakyat kepada keindahan Islam.

Jika tanpa pendakwah-pendakwah dan tokoh-tokoh yang ikhlas menjelaskan tentang hakikat Islam sebenar, tentu bukan Islam bertambah prejudis kepada Islam.

Generasi Islam yang terpelajar juga akan mula mempersoalkan Islam seperti ini.

Isu kalimah Allah

Isu kalimah Allah juga demikian. Ulama pro-Umno, termasuk ‘ala Umno‘ yang berada dalam PAS membakar rakyat awam dengan isu ini.

Sehingga ada ulama pro-Umno yang cuba mengkafirkan orang lain dalam isu nama Allah tersebut. Tidak cukup dengan 300 ribu yang dimurtadkan dulu, ditambah pula ahli politik yang cuba dijadikan murtad baru.
Semuanya kerana tafsiran yang sempit. Padahal, isu itu boleh diselesaikan dengan adil dan saksama. Diraikan hak agama lain dan dibuat beberapa peraturan untuk ketenteraman awam. Saya sendiri telah menggaris panduan dalam media. Bukan Islam ramai yang setuju.

Namun, ada yang cuba bermain sentimen rakyat yang kurang faham.

Media Umno pula hanya menerang pendapat sebelah pihak. Namun sekarang apabila melihat kekalahan di Sibu yang membabitkan penduduk Kristian, Umno mula gelisah. Apakah Umno akan meminta fatwa baru dari ‘mufti’ yang setia berkhidmat itu?

Isu masuk masjid

Isu bukan Islam tidak boleh masuk ke dalam masjid juga dipopularkan oleh media Umno. Padahal larangan bukan Islam masuk masjid hanya salah satu pendapat dalam kalangan ulama.

Ulama hadis ramai berpendapat sebaliknya. Ini disebabkan hadis-hadis menunjukkan bukan Islam pada zaman Nabi SAW masuk ke dalam masjid dan mempelajari Islam.

Jsuteru, di zaman kini yang banyak salahfaham terhadap Islam, mereka lebih patut dibenarkan masuk.
Cumanya, letakkan beberapa peraturan atas asas siyasah syar’iyyah (islamic administration). Namun, jika apabila dikemukakan pendapat bahawa bukan Islam boleh masuk ke masjid, bangkitlah ulama-ulama pro-Umno dengan fatwa-fatwa ketat dan seakan hendak berjihad mempertahankannya.

Malang sekali, apabila timbul isu judi bolasepak, tidak pula mereka berani lantang dan tegas. Tidakkah ini mengelirukan? Apa tidaknya, apabila bukan Islam hendak masuk masjid dihalang, tapi apabila diberikan keizinan berjudi didiamkan!

Isu Sebat

Isu sebat tiba-tiba muncul. Dulu Umno sensitif dengan hudud. Dalam persekitaran yang ada, saya juga fikir PAS tidak perlu menegaskan isu hudud. PAS sejak dulu patut angkat isu keadilan seperti mereka lakukan sekarang.

Keadilan itulah objektif. Hudud adalah mekanisma yang boleh diselaraskan apabila keadaan wajar.
Hukum yang baik untuk tempat yang sesuai. Sama seperti wanita yang baik untuk lelaki yang baik. Jika wanita yang baik dikahwinkan dengan lelaki yang jahat, kepincangan akan berlaku.

Demikianlah hudud. Saya telah beri pandangan dalam masalah ini.

Tapi kini, tidak semena-mena tanpa mukadimah yang jelas agar rakyat faham, Umno mencanangkan isu sebat Kartika dan tiga wanita di Wilayah Persekutuan.

Menurut laporan media, mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria kata sesiapa hina hukum sebat murtad kerana ia hukum Allah. Namun, apabila Sultan Pahang batalkan hukuman, beliau berkata itu hak Sultan.

Saya telah beri pandangan dalam kes ini, boleh rujuk laman web saya. Keajaiban ulama dalam media Umno!

Perarakan Maulid

Apabila Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat kata perarakan maulid bukan galakan agama, media Umno dan ulama pro-Umno membuat ulasan.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng diserang. Walaupun saya ketika itu menulis dalam Mingguan Malaysia, saya memberikan pandangan yang berbeza.

Artikel saya ‘Melayu dan Mamak Penang’ boleh dirujuk. Media Umno jadikan seakan isu itu benteng Melayu-Islam di Malaysia.

Di Kelantan, lebai entah dari mana datangnya, pun menulis di Mingguan Malaysia kononnya Nik Aziz - Wahabi disebabkan isu-isu seperti ini.

Bisinglah mereka. Malangnya, media dan ulama pro-Umno tidak pula bising keruntuhan moral muda-muda Melayu-Islam saban tahun disebabkan perhimpunan pesta sambutan tahun baru yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin politik!

Inilah ulama yang pro-Umno sekarang. Apakah mereka ini dapat menarik perhatian generasi baharu Islam dan bukan Islam kepada Islam?

Barah

Banyak lagi isu lain jika hendak disebutkan yang membabitkan ulama dalam Umno.
Saya bukan anti-Umno tetapi inilah realitinya. Saya ramai sahabat dalam Umno. Kepimpinan Umno bermula dari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sehingga ke lapisan bawah, ramai yang baik dengan saya. Tapi ini realiti. Kritikan saya untuk semua. Kali ini khas untuk Umno.

1 Malaysia yang dicanangkan oleh Najib akan tenggelam dibakar oleh pemikiran sempit dan berkepentingan oleh sesetengah ulama Umno ini.

Malang sekali, di kala rakyat Malaysia mula bersikap terbuka, memahami Islam dari kerangkanya yang luas, menelaah ijtihad yang berbagai dan bersedia untuk berhujah secara matang, Umno memilih fatwa atau pandangan yang kian sempit dan berkepentingan.

Dunia sudah terbuka disebabkan media baru, Umno cuba kembali ke zaman selepas kemerdekaan.
PAS yang dahulunya dilihat kolot, mula dipenuhi dengan tokoh-tokoh politik Islam yang kian matang dan mampu mengadaptasi Islam dalam lakarannya yang luas. Pada masa yang sama Umno sedang kerumuni oleh sesetengah mereka yang ‘narrow-minded’ dan melihat Islam dalam kerangka perkauman.

Bolehkah 1 Malaysia tajaan Perdana Menteri berjaya jika ini terus berlaku. Generasi muda Islam dan bukan Islam telah jauh ke hadapan meninggalkan kesempitan ini. Islam dalam kerangkanya yang lebih universal akan mengambil tempat.

Ulama Umno sebenarnya sedang membakar kapal sendiri dan menenggelamkannya. Perdana Menteri, patut menilai semula agenda 1 Malaysia!

26.5.10

KJ : Menyertai Wataniah Suatu Nilai Tambah Untuk Menjadi Menteri Pertahanan

KJ sebagai askar Wataniah? Ini berita positif. Membuktikan peribadi KJ sebagai down-to-earth type of person. Dekat dengan akar umbi. Semakin mudah KJ untuk naik ke barisan kepimpinan kerana dia bijak memilih kelainan dan keunikan. Nampaknya, kisah ini menyukarkan kepimpinan muda yang lain. Dari segi akademik, ramai yang kalah. Akan tetapi, KJ kalah dengan cerita-ceriti mengenai sisi gelap alam sosial yang heboh dikatakan di kedai kopi-kedai kopi yang berhampiran.

KJ perlu TAUBAT NASUHA SECARA RASMI agaknya kot? Kalau boleh, ambil gambar ketika sedang melakukan solat taubat. Orang Malaysia memang suka cerita bergambar YB KJ oii!

Gambar-gambar di bawah pasti akan menjadi nilai tambah dalam resume KJ untuk menjadi Menteri Pertahanan. Asalkan tidak menjadi "bekas Menteri Pertahanan PKR", Saiful Bukhari sudahlah!









PERINGATAN:  TONA WARNA PC ANDA TIDAK ROSAK, MEMANG KULIT KJ DAH HITAM BERMANDIKAN MENTARI. JANGAN ADJUST BRIGHTNESS!!!



GAMBAR DICILOK DARI: http://bumiyang.blogspot.com/

Itu Pemuda MIC suka bikin gempak - Navaseelan

Navaseelan: Deiy Macha, haku ada dengar itu pemuda MIC ada sound sama UMNO punya worang. Aku ada terperanjat bila tengok itu pemuda MIC jadi banyak berani. Aku rasa, kapla bapak diorang sudah ada batu besar lepas worang MIC menang itu piliwanraya. Dia worang ingat macha-macha sama tambhi-tambhi sudah kasi itu sokongan pada dia worang punya parti. Sebenarnya dia worang takda perasan itu celah kangkang punya telor sudah masuk itu dalam punya sarung..woopss...boleh siar ka ini macam punya cerita Macha?

Harimau: teruskan jelah macha.

Navaseelan: yelah macha, yengkau tengok itu Samy Vellu tua mahu nyanyuk tapi tamau lipas itu jawatan...

Harimau: lepas lah..bukan lipas..

Navaseelan: samala tu macha... Itu pemuda tara berani mahu sound itu keling tua...

Harimau: kau pun keling jugak macha.. janganla pakai perkataan tu..tak bagus la macha.

Navaseelan: wokeh..Itu pemuda tara berani mahu sound itu Samy..itu Samy ingat dia banyak power..dia punya anak ingat dia pun ada power.. itu keling..oopss..itu Samy lupa sama ini punya tuan tanah...Melayu la macha..

Harimau: kau macam orang UMNO je macha?

Navaseelan: Betul macha. Aku UMNO. Aku sokong KJ, Azeez, Reezal..

Harimau: Ooppss...kau ni betul ke tak betul? Macam dah cerita kartun lak ni?


Perbualan itu ditamatkan serta-merta kerana Navaseelan sudah mengangkat kain dan mula memicit tungau di celah kemaluannya. Siapa sebenarnya Navaseelan ni? Ia masih lagi misteri...

Kenapa Khairy Masuk Wataniah?

Ado orang akan polik; apahal lak mamat ni nak masuk Wataniah? Napo lak dio beriyo-iyo nak belajar angkek senjato padahal kalau porang pun, bukan dio yang akan turun ko medan porang?

Jawapan ehh, sonang bonar. Kok kalau ditanyo oleh orang rombau:

Orang Rombau: YB, Kenapa kulit YB makin gelap ni?

KJ : Saya berjemur sewaktu Wataniah dulu. Dulu kulit saya putih. Sumpah! Saya amat yakin dan percaya bahawa sayalah ikon anak muda khususnya golongan Pemuda UMNO.

Den rasolah....inilah sobab ehh...korang raso, macamano?

21.5.10

Lesen Judi Piala Dunia: Malaysia Masih Negara Islam?

Kata mereka, negara akan rugi jika duit judi sempena Piala Dunia terbang ke tangan-tangan haram. Lebih baik ia "dihalalkan" dan dapat diguna untuk memajukan negara.

Aku keliru. Kita diam kerana kita tak kisah disuapkan dengan hasil duit haram atau kita takut menentang kerajaan?

Atau kita lupa bahawa Agama kita adalah Islam dan dalam Islam judi itu HARAM?

Bersediakah kita untuk hancur diazab oleh Allah?

Bangsatlah kita jika kita redha dengan penghalalan Judi Piala Dunia dan celakalah kita jika kita tidak menentang keputusan itu.

Selagi keputusan itu berterusan, keputusan KERAJAAN MUTAKHIR AKAN DITENTANG OLEH BLOG INI ATAS NAMA ISLAM.

Malang sungguh kerana ia dicadang oleh orang Islam di sebuah negara Islam yang ditadbir oleh orang-orang Islam. Masih Islamkah mereka ini?

19.5.10

Kuhadiahkan Ultraman Buat Guru-Guruku

Selamat Hari Guru. Jasa Cikgu-cikgu memang tidak dapat ku balas. Semoga Syurga menjadi ganjaran atas jasa besar kalian.

18.5.10

PROJEK MEGA OLEH KERAJAAN SELANGOR?

Turap jalan 500 meter pun nak letak signboard? Harimau ingat BN saja yang pakai taktik murah ni? Tak sangka, PR pun sepusat sepusing. Letih betul la.

Carilah signboard besar sikit. Kalau berhala DSAI tu, boleh pulak nak letak besar-besar! Setakat pakai signboard kontraktor repair jalan tu, baik tanggal la.

Buek malu yo!

l
okasi: jalan ke Kuala Kubu Bharu.

10.5.10

Kalaulah "Kaf Lam Ya Nga" ini tahu...




Tahukah Kaf Lam Ya Nga ini, bahawa :

1. Allah menenggelamkan Qarun bersama keluarga dan harta kekayaanya ke dalam perut bumi.
2. Allah menghancurkan Firaun beserta semua pengikut2nya.
3. Allah menghancurkan Raja Namruz bin Kan’an dengan memasukkan serangga ke dalam telinganya.
4. Allah menghancurkan kaum Nabi Saleh a.s.
5. Allah menghancurkan kaum Nabi Hud a.s dengan hembusan angin yang kuat.

Mungkin dia tidak tahu. Kalaulah dia tahu, sudah tentu dia menikus ingin bermain nama Tuan Punya Alam. AllahuAkbar!!!

9.5.10

Jasa Ibu tiada tolok bandingnya



Selamat Hari Ibu buat semua ibu-ibu di dunia (istimewa buat Ibu Melayuangkat). Al-Fatihah buat ibu kandungku yang pergi ketika aku berumur 12 tahun. Terima kasih kerana menyumbangkan zat-zat tubuhmu untuk aku hidup dan tidak membuang ku ke sungai.

5.5.10

Kickdefella: Barua segala Barua

Mamat jendol ini (aku juga berdahi jendol) cukup bangga mengatakan bahawa dia menerima biaya RM4juta untuk melemahkan "urat-saraf" Pak Lah yang memang sudah mati dan tidak berfungsi. Mahal betul harga bagi menjatuhkan Pak Lah. Entah dari mana RM 4 juta itu datang, bagi aku, ia mungkin dari dana Kerajaan Negeri. Al-maklumlah, hasil dan keputusan Operasi Gerak Saraf Kckdefella ini menguntungkan peneraju kerajaan Negeri bukan? Mudah sahaja sifirnya. Namun, aku bukanlah menuduh.

Kalaulah benar sangkaan aku, entah berapa pula kerajaan Kelantan sudah belanja ketika Tun Mahathir menjadi PM dulu ye?

Dan, kita pun khayal melayan penulisan mamat jendul ini sehingga kita lupa bahawa kita sedang melayan seorang yang selayaknya dipanggil Ahli Neraka Barua.

Kenapa aku memanggil orang sebegini Barua? Kerana urusniaga itu semestinya salah, tiada dalam akaun keluar masuk Kerajaan Kelantan (kalau ia diterima dari kerajaan negeri) dan barua ini "dibeli" bagi memuaskan nasfu politik suatu parti. Bagaimana pula jika BN "up" tawaran kepada barua ini sebanyak RM 5 juta? Sudah tentu barua ini akan menjadi kuda tunggangan BN.

Persetan sama Kickdefella kerana beliau tiada nilainya di dunia ini. Meminjam kata-kata Karpal Singh, "Beliau harus bertaubat". Untuk apa kita melayan barua sebegini?

"Daripada hidup bergelumang dosa, lebih baik mati dijilat neraka" P.Ramlee.


Pesan aku kepada Kickdefella, "biar muka buruk, tapi perangai jangan buruk beb".

Wallahualam.

Harimau: maaf kalau tulisan ini kasar.

29.4.10

Jom kita membangangkan diri dengan bervigil.

Vigil? Bangang? Tak nak lah.

Tapi, ISA berfikiran lain pula. Bernas juga kepala hotak dia ni. Kalau Harimau jadi PM, mahu jadi Senator ISA ni..

28.4.10

Tindakan Paling Bodoh: Mencadang Ezam sebagai Senator.

Ramai orang UMNO akan berkecil hati. Sudahlah diperbodohkan di Hulu Selangor dengan pemberian 3 juta kepada sekolah Cina, ditambah pula perlantikan Ezam sebagai Senator (nama Ezam dicadangkan oleh PM).

Mereka yang setia, hanya dapat habuk. Sudahlah tahun ini projek terlalu kurang, kesetiaan dipandang sepi oleh pemimpin UMNO.

Mungkinkah mereka akan:

  1. Kata sokong UMNO, ambil duit tapi undi Pakatan.
  2. Menentang UMNO habis-habisan dan lompat masuk UMNO balik dan dapat jadi Senator.
  3. Tukar terus kerajaan mutakhir.
Najib kena berhati-hati kerana MUNGKIN dia bakal menjadi PM satu penggal. Ingat, langit tidak selalu cerah.

ISA mungkin betul, kita kena doakan Wakil Rakyat mati cepat untuk dapat kesenangan.

Dewa bertukar menjadi Babi Tunggal.

Kasihan Dr. Pornografi Porntip. Dia datang umpama Dewa tetapi bakal meninggalkan Malaysia macam babi tunggal yang tidak bermakna. Tentu kalian bertanya, siapa pula yang mendewakan Dr. Porno Porntip? 

YAB Menteri Besar Selangor bersama barisan kabinet beliau yang Maha Baghal.

Kebaghalan mereka sehingga sanggup membelanjakan sejumlah duit titik peluh rakyat Selangor untuk membayar Ratu Porno Dr. Porntip. Mereka menghina barisan forensik Malaysia. Tindakan mereka umpama menafikan kepakaran pakar forensik dari Malaysia.

Mereka kononnya mahukan kebenaran yang betul-betul benar. Khabarnya, Dr. Porntip bakal memberikan kebenaran yang paling benar.

Sekarang, khabarnya mereka akan menentang kesimpulan yang dibuat Prof Peter Venezis. Bagi mereka, ia bukan kebenaran yang hakiki.

CUKUP..CUKUP...SUDAH...SELESAIKAN ISU TEOH BENG HOCK DENGAN SEGERA. BANYAK LAGI ISU ISLAM, MELAYU DAN TANAHAIR YANG LEBIH PENTING.

Semua kena sedar, kebenaran yang hakiki adalah keadilan untuk Teoh. Maka, terima apa sahaja keputusan dari penemuan Prof Peter Venezis. Selagi kita menidakkan penemuan berfakta, maka selagi itulah kita menidakkan keadilan.

Akhir qalam, laknat buat penvigil-penvigil Islam, Menteri Besar Selangor (dan konco-konconya) dan orang-orang kafir yang mahu memijak kepala orang-orang Islam.

Aku Dedikasikan Laknat buat kalian

Sebelum pembunuh arwah Aminul Rasyid aku anjingkan, aku mendedikasikan laknat dari blog ini buat Menteri Besar Selangor kerana tidak bertindak aggresive seperti mana yang dilakukan kepada Teoh Beng Hock.

Laknat juga kepada pemegang lilin-lilin vigil yang beragama Islam.Nyatalah kalian adalah spesis penakut kepada bangsa asing. Kalau kalian yang mentadbir negara, sudah lama Islam dan Tanahair tergadai. Poci, Yilek, None , The end.

tolong hebohkan: cucu saudara mentua pyanhabib, aminulrashid mati ditembak polis!

salinan 100% dari blog Pyanhabib

- tayar sudah ditembak, kereta sudah terbabas. polis tidak puas hati lagi? bagaimana aminulrashid seusia 15 tahun boleh ditemui mati ditembak polis? semoga pembunuhnya dilaknati allah!
- sebelum ini, seorang wanita juga alami hal yang sama, wanita itu cedera parah akibat lima kali ditembak tetapi tidak mati!
-kasih sayang ajal maut kuasa tuhan, ya.
(gua tidak pertikai kuasa tuhan, gua pertikai polis salah guna `kad kuasa')
-jika seseorang itu disyaki penjenayah sekali pun, kenapa ditembak mati? apakah kerana `disyaki' maka polis berhak tembak mati sesiapa sahaja?
-jahat atau tidak, budak bawah umur harus dilindungi polis. itu perlembagaan!
-lebih 20 tahun yang lalu, rakan adik gua juga mati ditembak polis hanya kerana `disyaki'.


*nota: aminulrashid adalah cucu saudara emak mentua gua. ditembak mati polis isnin malam, selepas pulang bersama rakan dari menonton perlawanan bola sepak.

komen Harimau Menaip: akan ku anjingkan pembunuh arwah jika benar arwah ini tidak bersalah. Aku yakin arwah tidak bersalah sebagai penyamun atau penjenayah. Takkan hukuman memandu laju adalah BUNUH atau TEMBAK MATI?

Aku mulai takut kerana nyawa manusia sudah tiada nilai.

Negara ini sudah tiada tamadun kah? Wallahualam.

Al Fatihah buat arwah.

Cina Pandai



"Ya Muharam, 3 bulan abah bagi, carik ikhtiar, tarik dia punya harta, bolot, bagi sama abah" pesan Ahlul Bolivia pada Muharam (minit 3:10).

Nampaknya, cina dibawah ni lagi cekap dan pandai. Tak sampai 3 minggu, 3 juta dia dah bolot.


Kalau dah ada orang yang pandai, siapa agaknya yang bodoh? Shhh...Jawab dalam hati.

27.4.10

Lagu Pengetuk Kepala Orang-Orang Melayu!

Luangkan masa menghayati lagu ini. Letak politik di tepi dahulu. Bila agaknya, Melayu kan gagah di Nusantara?

26.4.10

Wahai Orang-Orang Melayu!!! Kita Sudah Kena Kencing...Lagi!!!

Harimau baca tulisan Kamarulzaman Kamdias...Harimau marah. Terutama barisan perkataan terakhir yang berbunyi "Tak guna betul… mereka tipu Melayu hidup-hidup!!!". Harimau bukan mewakili BN tetapi bercakap (menulis) atas kapasiti seorang Melayu tulen tanpa darah campur dari Mumbai atau MAMAK yang mengaku Melayu. Dibawah, adalah salinan 100% dari blog Kamarulzaman Kamdias:

Tahniah BN. Rata-rata kawasan yang majoritinya kaum Melayu dan india, BN menang. Kalau kalah pun hanya kekalahan tipis.

Tapi yang masih tidak berubah ialah kawasan majoriti cina. Rata-rata BN kalah, kecuali kawasan yang mempunyai pengundi bercampur.

Setiap kali PRK berlangsung, setiap kali itulah segala bantuan akan diminta oleh masyarakat cina. Permintaan wajib mereka ialah bantuan ke sekolah Jenis Kebangsaan Cina. Kali ini di Hulu Selangor peruntukan sekolah cina diumumkan sebanyak RM35 juta.

Apabila dibuat program makan besar, mereka akan ramai-ramai keluar dan menunjukkan tanda sokongan. Tapi bila undi dikira, mereka masih tidak menyokong BN.

Mungkin boleh dibuat kesimpulan, PRK adalah peluang dan medan terbaik bagi kaum cina untuk membuli BN. Mohon segala bantuan tapi pangkah pembangkang.

Apakah ini memang adat dan budaya kaum cina?

Atau, apa sebenarnya yang mereka mahukan? Adakah mereka masih tidak mahu menyokong MCA dan Gerakan?

Atau, adakah mereka bersetuju dengan DAP?

Siapakah yang mempunyai pengaruh besar ke atas pengundi cina? MCA & Gerakan atau DAP? Atau adakah NGO kaum cina?

Apakah NGO kaum cina ini lebih rasis dari PERKASA yang mereka tuduh rasis? Kalau perjuangan PERKASA berkiblatkan perlembagaan, ke manakah pula kiblat perjuangan NGO cina ini? Adakah mereka lebih Malaysia dari PERKASA?

Kalau difikirkan semua persoalan-persoalan ini, kita akan mempunyai seribu satu macam alasan untuk kita tidak berpuas hati dengan sikap kaum cina ini. Tapi tak perlulah kita analisa dalam-dalam. Buat penat saja. Sekilas ikan di air, tahu kita sama ada jantan atau betina.

Sekarang pucuk pimpinan BN harus mengubah pendekatan yang masih tetap menemui kegagalan ini.

BN harus memberi tanggungjawab sepenuhnya kepada MCA dan Gerakan untuk mengembalikan sokongan kaum cina kepada BN. Suruh buat dulu, ‘reward’ kemudian. BN perlu berhenti dari melakukan pendekatan ‘reward’ dulu para pemimpin MCA dan Gerakan dengan pelbagai jawatan, dengan harapan kaum cina akan menyokong BN. Pendekatan ini telah terbukti gagal.

Walaupun prestasi MCA dan Gerakan sejak PRU12 sehingga kini, masih ditakuk lama, iaitu ‘insolven’ sokongan kaum cina, tapi komposisi jawatan dalam kabinet dan kerajaan yang diserahkan kepada mereka masih kekal sama, malahan bertambah. Dulu tak ada Menteri PERMUDAH. Sekarang jawatan menteri Permudah dan NKRA diberi pada Koh Tsu Koon.

BN harus fikir hal ini masak-masak.

BN tidak boleh lagi beri kawasan selamat kepada para pemimpin MCA dan Gerakan dengan cara memberi mereka bertanding di kawasan-kawasan yang majoritinya Melayu.

Mereka perlu bertanding di kawasan-kawasan ‘hardcore’ cina. Mereka perlu buktikan bahawa mereka mampu mengembalikan sokongan kaum cina kepada BN. Mereka harus dinilai prestasinya melalui kaedah meritokrasi yang mereka agungkan selama ini. Mereka tidak boleh lagi diberi tongkat dan perlindungan istimewa dengan cara memberi mereka peluang bertanding di kawasan majoriti Melayu.

Tongkat Melayu semua mereka suruh buang jauh-jauh, rupa-rupanya bila Melayu buang tongkat, mereka yang kutip dan pakai.

Tak guna betul… mereka tipu Melayu hidup-hidup!!!
Ni semua sebab kebangangan Presiden PERKASA yang kononnya jaguh Melayu. Piirah!

25.4.10

Perkhabaran Angin: BN MENANG di Hulu Selangor

Menerima sms dari teman yang menyatakan:

"Aku dah survey abis...BN kompom sudah mng. Bukan mng sikit tapi besar jugak Sekarang aku kat KKB."

Selagi ia berstatus perkhabaran angin, maka biarkan ia berlalu pergi.

21.4.10

Bang Berahim, Bang Berahim...

Sengal agaknya Dato' Ibrahim Ali ni. Dia adalah calon Bebas tapi tidak menyokong calon Bebas (walaupun sekarang sudah tiada calon Bebas di Hulu Selangor).

Yang paling pelik, dia adalah Presiden PERKASA yang mengangkat Melayu tetapi tidak menyokong calon Melayu.

Dalam kesempatan ini saya sebenarnya mahu mengulas mengenai tindakan pihak-pihak seperti Perkasa dan Datuk Ibrahim Ali yang seolah-olah sengaja mahu menggagalkan usaha Datuk Seri Najib Razak untuk mentransformasi negara.

Saya amat marah dengan mereka ini kerana mereka berselindung dengan nama Melayu untuk menghina dan memperkecil-kecilkan orang Melayu. Dengan bertopengkan nama Melayu, mereka bersuka ria menuduh orang Melayu tidak boleh bersaing dan tidak boleh maju jika tidak dihulurkan tongkat seumur hidup. Lemah sungguh Melayu di mata mereka! { sini }


Cuba check, lidah Tok Berahim ni ada berapa? Bercabang 2 atau 7?



Ada Kaki Tonggang Di Parlimen.



Entah kenapa, klip video ini menambat hati Harimau yang paling dasar. Kenapa Khairy Jamaluddin terkesima bila isu arak ditimbulkan? Kenapa pula MP Pasir Salak melenting dan kebudak-budakan bila Saifuddin Nasution mendedahkan beberapa perangai puaka pemimpin UMNO?

Kita rakyat..Kita mahu tahu, pemimpin mana yang barua dan kaki tonggang. Dedahkan dan kita blacklist di PRU yang akan datang!

Pastikan, orang-orang sehina begini ditempatkan di tempat yang paling keji! Wallahualam.

19.4.10

Jack Daniel: 1Tujuan, 1Impian, 1Destinasi

Kemaskini jam 11pm: Lahanat punya Gerakan Anti PKR. Kuat fitnah kau ekk.. Kalau aku terajang kau nanti. Kecik-kecik kau taknak mampos, dah besar kau fitnah orang pulak. Barua.

Terima kasih pada Anonymous yang memberi pautan bagi gambar dibawah. Memang ciamak Gerakan Anti PKR.

Maaf pada Zaid Ibrahim. Tapi bagus juga sebab khalayak tahu yang mana penfitnah dan yang mana di pihak yang benar. Cuba sesiapa tolong jelaskan hal "Kaki Kuda" tu pulak.

__________________________________________________________

{Penulisan asal}

Kalau Bos dah nafsu kuda padi, maka tidak hairan kalau anak buah bernafsu kuda lumba. Mungkin pendedahan blogawan BN tentang nafsu serakah seorang yang bernama Zaid Ibrahim adalah bukan Zaid Ibrahim yang bertanding di Hulu Selangor; namun berapa ramai pula yang ada duit dan menamakan kudanya dengan nama "Kelantan"? Bukti amat dekat menunjukkan Zaid Ibrahim (yang bertanding di PRK Hulu Selangor ) dengan Zaid Ibrahim si kaki judi adalah orang yang sama.

Bagaimana pula cerita Zaid Kaki Tonggang? Sudah ada bukti atau belum? Cuma yang ada, adalah sekeping foto Zaid Ibrahim sedang memeluk manja botol arakmacam seorang bapa baru mendapat anak atau si bayi yang sayangkan patung beruangnya.


Tidak hairanlah, pendedahan-pendedahan tersebut telah menutup "mulut" ramai blogawan Pakatan Rakyat dalam memperjuangkan parti dan pemimpin kesayangan mereka.

Mungkinkah Zaid Ibrahim tidak minum arak Jack Daniel dan cuma bergambar kenang-kenangan bersama botol yang mungkin dipandang cantik oleh beliau? Mungkin juga.

Zaid tetap kalah dengan hero gambar dibawah. Bukan kalah sikit-sikit, tapi kalah teuk.



Tetapi, mungkin nafsu kuda padi Zaid Ibrahim dapat mengimbangi kekalahan ini. Siapa tahukan?

Malu betul kita dengan Kamalanathan.

17.4.10

Zaid Kaki Tonggang? Mana buktinya?

Ada yang kata, Zaid Ibrahim kaki botol. Itu Harimau tak tahu. Kalau ada bukti, sila siarkan. Biar kita semua pakat buat penghakiman di alam blog. Manalah tahu, ada yang kena sebat lepas ni.

Setakat togok arak, orang Felda tak berapa nak heran. Kalau nak diungkit cerita kehebatan orang Felda, setakat jeb , kapalselam atau chasing the dragon kira dah biasa kat diorang. Siapa tak faham istilah ni, kena rujuk dengan orang Pengasih. Kalau percentage alkohol yang Zaid tonggang tu tak capai 90%, buat malu je cerita dengan diorang. Harimau cop warga muda Felda macam tu sebab terlalu ramai member-member masa bujang yang datang dari Gugusan Palong, Serting, Jelai, Kepis, Pasuh dan Sg. Kelamah yang berperangai macam tu. Kalau dah berubah, Alhamdulillah.

Terbaharu, Orang Felda Jelai (bukan semua) pun dah buat video porno sendiri. Memang warga Felda dah advance. Setakat cerita Zaid Ibrahim kaki botol tu, kira cerita budak-budak je bagi diorang.

Nak menangi hati orang Hulu Selangor, kena pakai otak. Buat macam PM kita buat la.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan bersetuju untuk membina satu lagi Projek Perumahan Warga Felda untuk Gugusan Sungai Dusun di daerah Hulu Selangor. 
Dalam kenyataan itu, Najib berkata, projek yang akan dilaksanakan itu terletak di Felda Soeharto di kawasan seluas 14 hektar yang membabitkan pembinaan sebanyak 250 unit rumah dan menelan belanja kira-kira RM32 juta.  {sini}

Harimau pun tak tahula yang ini boleh nak dikatakan sogokan ataupun rasuah. Kalau sesiapa yang pandai undang-undang, boleh la ajar kitorang kat sini. Tapi, kita kenalah bersangka baik. Ye tak. Mungkin memang itu perancangan kerajaan sejak bertahun-tahun.

Kat Zaid Ibrahim pun, kita kena juga bersangka baik. Mungkin dia tak pernah minum arak tapi setakat kemam je...(tapi dosa jugak kan?)

Last-last, terpulang pada kepala otak orang Hulu Selangor untuk pilih wakil mereka. Kalau pakai otak FELDA, Harimau dah tahula jawapannya. Tapi, kalau pakai otak yang pandai sikit, persaingan agak sengit dari keempat-empat calon.

Pokok kek kau la Jang!

Zaid ibrahim: Suatu Kesilapan Pakatan Rakyat

Kemenangan Pakatan Rakyat pasti terjamin jika mencalonkan "orang baik-baik" yang bagus dari segi latarbelakang keagamaan dan sahsiahnya. Calon BN yang berbangsa India pasti akan "disepak" dengan mudah sambil tersenyum setelah Pilihanraya Kecil P094 itu berlangsung. Walaupun Hulu Selangor adalah bekas kubu kuat BN, namun keputusan PRU yang lalu perlu juga dipandang dan dijadikan rujukan.

Sayang sungguh, Pakatan Rakyat dikatakan berada diambang kekalahan apabila memilih Zaid Ibrahim; orang yang diterajang keluar dari UMNO.

Ramai juga yang bertanya, apa bezanya Zaid Ibrahim dengan katak-katak yang melompat keluar dari PKR dan masuk kedalam UMNO? Apa bezanya Zaid Ibrahim dengan Ezam, Zahrain dan Zulkifli Noordin? UMNO pasti akan dibasuh cukup-cukup jika nama-nama tadi  dijadikan calon Pilihanraya. Mengapa pula PKR merasakan Zaid Ibrahim adalah calon terbaik mereka?

Nampaknya, penasihat Seringgit telah tersalah perhitungan, otak yang dikatakan bijak telah mula malfunctioning. Kesilapan ini bolehlah diibaratkan seperti UMNO mencalonkan Khairy Jamaluddin di Hulu Selangor; rosak dan merosakkan.

Agaknya, Zaid Ibrahim dipilih kerana ada beberapa persamaan yang jelas antara Anwar dengan Zaid. Mereka sama nama bapak; Ibrahim (Al-Fatihah bagi yang telah tiada).

Mungkin juga mereka sama kerana kedua-duanya adalah muka yang familiar di Mahkamah; Anwar dengan kes liwat dan Zaid dengan kes firma guamannya.

Persamaan lain? Mungkin kedua-duanya bernilai seringgit kot? Wallahualam.

11.4.10

Budak Nogoghi memang handa main bola!!!

Tahniah pado Nogoghi Semilan sobab baghu monang Piala FA. Eden memang dah agak yang Nogoghi den terlalu kuek untuk dikalahkan oleh pasukan kerdil macam Kodah.

Sedangkan Selangor yang khobar dio tu "Raksaso Meghah" pun kito titik, inikan pulo burung kenari yang samo saiz dongan burung pipit orang Asia.

Hahaha..Eden terlalu gembiro..dan eden nak berdoa..

AKU BERLINDUNG KEPADA ALLAH DARI SYAITAN, PAS REFORM DAN ADUKATARUNA YANG DIREJAM.

Meh kito celebrate malam ini..ooppss..Untuk warikh kite aje!

10.4.10

Doa Membaca Blog

AKU BERLINDUNG KEPADA ALLAH DARI SYAITAN, PAS REFORM DAN ADUKATARUNA YANG DIREJAM.

Mungkin, ini bisa menyelamatkan kita semua orang-orang Islam; tidak kira bangsa,anutan politik mahupun umur apabila membaca blog terutama mereka yang khuatir akan terpedaya dan terpengaruh dengan tulisan Golongan PAS Reform yang semakin menyesatkan.


Tulisan Harimau kali ini adalah respon penuh kebencian terhadap tulisan AdukaTaruna yang menulis "Dengan Nama Allah Yang Maha Ego.". Menurut Wikipedia;

Wikipedia: The word ego is taken directly from Latin, where it is the nominative of the first person singular personal pronoun and is translated as "I myself" to express emphasis. The Latin term ego is used in English to translate Freud's German term Das Ich, which literally means "the I".
Pada Harimau, Ego adalah berlawanan dengan makna "Maha Pengasih dan Maha Penyayang". Kalian ada komen?

Integriti Polis Makin Meragukan?

Setelah membaca dan menganalisa pendedahan yang dibuat teman blogawan, Harimau makin meragui integriti Polis DiRaja Malaysia. Dengan pegawai bawahan yang buat kerja lebih sikit pun nak minta duit (kes terpencil??), dicampur pula dengan pegawai atasan yang semakin diragui integritinya; Harimau semakin yakin bahawa Melayu berjawatan Kerajaan adalah umpama "Monyet Yang Disusukan tetapi Perangai Semakin Mirip Perangai Babi".

Siapa yang mahu kita harap untuk menghapuskan rasuah? Siapa lagi yang kita mahu harap dalam menentang Israel? Menteri? Polis? Takkan semuanya nak harap NGO? UMNO tak cakap apa-apa? Jahanam betul Pemuda UMNO ni. Kalau bab Hishamuddin, semua tutup mulut erat-erat.

Tukar Menteri? Tukar KPN? Tukar Pengarah? Rasanya, tiada satu pun yang mampu menjadi penyelesaian total.

Hanya kembali ke tali Allah sahaja yang boleh menjadi penyelesaian. Polis sekarang semakin menghampakan.

9.4.10

Binatang Apa itu PAS Reform?

Rujuk sini baru baca tulisan dibawah yang diluahkan oleh bekas gangster pencen Terminal One Seremban.

Woi Bai!

Eden malu boto bilo budak tompek den memantek-mantek kek blog, lopeh tu tunjuk baguih mongalahkan Enjiniyer. Budak ni lah yang tolo masuk ko dalam bilo hari tu dio kurang ajar kek Sultan Johor tu (Almarhum).

Ekau sapo nak lancar tabung dan lopeh tu nak ajar PAS macamano nak jadi Parti? Kok kalau kau tak pueh hati, lopeh tu ghaso diri tu baguih bonar, ekau bueklah parti kau sendighi.

Ajak bini kau, Abah kau, omak kau, jiran kau, Ketuo Kampung kau...cukupkan 7 oghang. Tubuh parti. Kalau Parti Islam SeMalaysia pakai nama PAS, ekau pakai namo PAK pulak.

PAK tu Parti Abah Kau.

Kalau kau ghaso den ni macam nak ajak ko beghembat dongan tulih macam ni, kau kono pikir balik apo yang kau dah tulih sobolum ni. Kau tulih "Dengan Nama Allah Yang Maha Ego." pun dah buek darah den mendidih.

Macam baguih bonar yo kau.

Yang benar,

Ali Tiger.
Soghomban.