Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

29.8.10

YB Teo kena belajar tutup aurat macam gambar ni

YB Teo, kamu kena belajar dengan puak kat dalam gambar ni. Mereka menutup aurat. Aurat yang digariskan oleh Islam Hadhari agaknya.

Atau pakai bikini je macam kat bawah ni.


MANA PERKASA???? Takkan senyap je kot? Buatlah bantahan!

Nota kaki: tidaklah pula blog ini menyokong YB Teo atau menyebelahi Parti Haramjadah DAP, tetapi respon melampau yang jelas menjengkelkan telah memaksa blog ini memberi respon sebegini. Islam itu mudah dan tidak menyukarkan. Maka, tidak salah kita menunjuk rasa hormat pada sang kafir yang membantu untuk kebaikan masjid tersebut. Tiada hormat buat mereka yang tidak reti menghormati.

26 comments:

Wes said...

hmm.. aku tak tau la..pandai betul DAP (orang kafir) ni punya strategi nak pecah belahkan Islam kat Malaysia ni.. Diaorang ni macam Yahudi, strategi cukup kemas dan tersusun, memang alasan nak bagi bantuan kepada surau. Yang kita ni dek kerana sumbangan yang tak seberapa sanggup bercakaran. Kalau kat Indonesia dek kerana secupak beras agama Islam sanggup digadaikan.

Akhir sekali orang Islam yang berpecah belah. Yang ni kata boleh & yang ni kata tak boleh walaupun dengan hujjah & dalil yang kuat.

Aku menyeru mari kita sama-sama buat Solat Istiharah untuk Allah bagi kita petunjuk jalan kebenaran, rak kira pemerintah atau pembangkang yang betul. Allah sahaja yang Maha Mengetahui.

Aku tak menyokong mana-mana parti BN atau PR tapi demi kepentingan agama Islam yang semakin berpecah belah dek strategi yang begitu halus dilakukan oleh musuh-musuh Islam yang nak tengok kita berpecah belah, satu demi satu isu dimainkan sehingga kita berpecah belah senangkan mereka dalam hati berkata 'PADN MUKA KO ORANG ISLAM'.

Wahai Umat Islam, sedarlah dan bangkitlah dari tidur. Kita sekarang sedang dilagakan, saling caci-mencaci.

Akhir sekali aku ada satu Hadith yang perlu kita semua renungkan, Hadith tersebut berbunyi begini:

Diceritakan oleh Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah S.A.W. bersabda "Apabila umat-umatku mementingkan hanya dunia maka hati mereka luputlah dari mencintai Islam; dan apabila mereka berhenti daripada mendakwah kebenaran, maka luputlah mereka itu dari rahmat Allah; dan apabila mereka caci-mencaci catu sama lain, mereka tidak akan lagi dipandang Allah" (Riwayat al-Tirmizi).

Wahai umat Islam kat Malaysia, sedarlah kita sekarang ini sedang diperkotak katikkan oleh orang kafir. Barsatulah berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah.

Wallahua'lam..

Wes said...

hmm.. aku tak tau la..pandai betul DAP (orang kafir) ni punya strategi nak pecah belahkan Islam kat Malaysia ni.. Diaorang ni macam Yahudi, strategi cukup kemas dan tersusun, memang alasan nak bagi bantuan kepada surau. Yang kita ni dek kerana sumbangan yang tak seberapa sanggup bercakaran. Kalau kat Indonesia dek kerana secupak beras agama Islam sanggup digadaikan.

Akhir sekali orang Islam yang berpecah belah. Yang ni kata boleh & yang ni kata tak boleh walaupun dengan hujjah & dalil yang kuat.

Aku menyeru mari kita sama-sama buat Solat Istiharah untuk Allah bagi kita petunjuk jalan kebenaran, rak kira pemerintah atau pembangkang yang betul. Allah sahaja yang Maha Mengetahui.

Aku tak menyokong mana-mana parti BN atau PR tapi demi kepentingan agama Islam yang semakin berpecah belah dek strategi yang begitu halus dilakukan oleh musuh-musuh Islam yang nak tengok kita berpecah belah, satu demi satu isu dimainkan sehingga kita berpecah belah senangkan mereka dalam hati berkata 'PADN MUKA KO ORANG ISLAM'.

Wahai Umat Islam, sedarlah dan bangkitlah dari tidur. Kita sekarang sedang dilagakan, saling caci-mencaci.

Akhir sekali aku ada satu Hadith yang perlu kita semua renungkan, Hadith tersebut berbunyi begini:

Diceritakan oleh Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah S.A.W. bersabda "Apabila umat-umatku mementingkan hanya dunia maka hati mereka luputlah dari mencintai Islam; dan apabila mereka berhenti daripada mendakwah kebenaran, maka luputlah mereka itu dari rahmat Allah; dan apabila mereka caci-mencaci catu sama lain, mereka tidak akan lagi dipandang Allah" (Riwayat al-Tirmizi).

Wahai umat Islam kat Malaysia, sedarlah kita sekarang ini sedang diperkotak katikkan oleh orang kafir. Barsatulah berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah.

Wallahua'lam..

Anonymous said...

Inilah sifat yang ada pada pakatan. Mereka tidak mengaku dengan kesalahan yang dilakukan dan sukar untuk meminta maaf. Mereka sentiasa mencari ALASAN untuk menutup kesalahan.

Sejak bila orang kafir diraikan didalam masjid????

ISAC said...

Rimau,

Dia orang ni semua X madi hadas jugak ke?

Yang body builder tu buat kat surau jugak ke?

sydeen said...

huh.. nak kata bodohkan terasa pulak. ni mesti kes jahil x mau cari rujukan @ mmg Allah dah gelapkan hati. Dahla komen x letak nama. pengecut!

Anonymous said...

Apa jua yang PR katakan, isunya tetap ....... bolehkah kita dalam keadaan hadas masuk ke dalam masjid atau surau terutama disaf hadapan? ....... tidak bolehkah hanya dibuat diluar atau diperkarangan ....... itu jemaah kena jawab di akhirat kot ..

Anonymous said...

salam,

Janganlah kita mengeluarkan hujjah jika kita tidak ariff dengan apa yangberlaku, setiap satu perkara itu ada hikmahnya...semaklah fatwa berkaitan perkara ini dalam web bersepah atau rujuk lak mufti mufti jika dah buntu.....

Anonymous said...

sejak UMNO memerintah lagi telah diraikan..cuma bila UMNO buat semuanya dibolehkan...sebab ada KUASA.islam tidak berpecah belah tetapi yang berpecahbelah ialah melayu umno..

Anonymous said...

tu semua komen org yg prejudis dgn parti dari pakatan rakyat...dia sebagai YB dah tentu dia cube laksanakn tanggungjbnye..Knp bila org tak turun padang org dok pertikaikn tp bila turun padang org cube nak politkkn?..kalau org BN buat program kat masjid ko nak judge dia nak berpolitik jgk ke?..kalau ko semak berapa ramai org bukan islam yg selama nia masuk mesjid..pelancong dtg ke malaysia masuk masjid tu bkn meraikan ke? Knapa MAJLIS FATWA meletakkn hukum org bkn islam masuk masjid adalah HARUS..masa saipul bohari buat sumpah laknat kat mesjid tu ko x perasan ke berapa ramai wartawan yg bukan islam masuk masjid?

Anonymous said...

tu laa dulu suruh belajar , kau pii masuk tandas merokok.. Teo tak diraikan , pun tak beri Takzirah .. hang tau ke maksud takzirah , jgn tang berucap je , hang dah klasifikasikan takzirah ..dia buat ucapan sbb krn sumbangan dan ucapan pun mengenai bantuan pendidikan negeri selangor.

yg bangkitkan isu ni dan nak pecahkan melayu bukannya dari Pakatan Rakyat ,tapi Utusan Meloya.. jadi sapa penyebar fitnah tahap totok ??

Anonymous said...

>>nilah sifat yang ada pada pakatan. Mereka tidak mengaku dengan kesalahan yang dilakukan dan sukar untuk meminta maaf. Mereka sentiasa mencari ALASAN untuk menutup kesalahan.

Sejak bila orang kafir diraikan didalam masjid????

=> Beza pakaian adalah Orang Islam kena menutup aurat, tetapi orang kafir sekadar memakai pakaian yang sopan....... dapat????

Apocot???? Bila pulak org UMNO2 nih gi masjid? tunggu Wakil Rakyat bawak TV3& artis datang ......hihihihihi......(masjid kat tempat aku lah tuhhh!!!!

Anonymous said...

anon 4:41am kau baca ni dulu...
http://penarikbeca.blogspot.com/2010/08/kalaulah-umno-ada-di-zaman-nabi.html

Harimau-Menaip said...

Salam.

Nak respon soalan ISAC sebab dia Singa...hehehe..

Tutup aurat hanya di masjid ke? Tak tahu plak saya.

Anonymous said...

kita umat islam dok SIBUK pasal org kafir masuk masjid la..surau la..TETAPI kita lupa org islam, melayu plak tu yg xpernah dtg ke masjid @ surau..ini yg kita perli fikir

Alkafaza said...

utk wak kang WES n sekutu berahak dgn nya.. kalu dah buta hati 2 payah la susah2 payah nak sembahyang apa pun,ngabihkan masa je... TETAP BUTA HATI @ MANGKUK HAYUN...

Alkafaza said...

Utk wak kang WES mangan turuk.. kalu dah dasar BUTA HATI@BENAK xpayah lah susah2payah nak sembahyang apa pun.. wat ngabihkan masa je...

Sang Guna said...

salam rimau,
nak cari salah org memang senang,tapi kadang2 salah sendiri kita tak tau.
Rosmah bini najib tu memang pelik susah sgt ke nak pakai tudung betul2 suka sgt nak tayang rambut dia yg mcm lion king tu.
tapi klu tengok dari dlm gambau tu rosmah buat perjumpaan dgn semua perempuan islam takde laki2 pun, tak macam pompuan dap yg buat ceramah ada laki pompuan.
Tapi apa2 pun dedah aurat adalah haram apa lagi klu dlm masjid.

Anonymous said...

suruh elli bogel berucap kat mimbar la plak lepas nii. lepas tu tabur duit suruh bahalol2 pas berebut duit. baru la islam liberal ala nuar jubo gituu. auwww.

zek

Anonymous said...

Ya bagi orang bukan muslim di benar masuk masjid walaupun mereka berhadas- sila rujuk pandangan ulama shafie.

ISAC said...

Salam rimau, sila layari posting kawan ni...

http://bumiyang.blogspot.com/2010/08/kebenaran-yang-kita-mungkin-terlepas.html

Anonymous said...

hahahaha... gua manyak suke wo... malayu gaduh sama malayu...hua hahaha... parti roket misti minang nanti wo... wa manyak suka hati... wa mau kasi tau sama lu malayu aaa.. lu org misti kow tow sama ma.. ini malaysia bukan malayu punya wo... ini malaysia cina punya...india punya... ini bukan wa cakap ma.. itu anwar yang kasi tau maaa... hidup cina.. mampos malayu... hahahahahaha.... bodo malayu gada sama malayu... cina semua satu hati woooo... mampus lu olang malayu... hahahahaha....

man said...

Aku nak kome ckit tentang komen saudara Wes yg berbunyi:
hmm.. aku tak tau la..pandai betul DAP (orang kafir) ni punya strategi nak pecah belahkan Islam kat Malaysia ni.. Diaorang ni macam Yahudi, strategi cukup kemas dan tersusun, memang alasan nak bagi bantuan kepada surau. Wes kata DAP ni macam yahudi yang MCA dan MIC tu macam siapa pula MCA berbangsa Cina dan MIC pula berbangsa India. Dia orang ni kategori macam mana pula. Bagi yg lain tu sebelum memberi komen orang Islam tidak boleh masuk kedalam Masjid adalah lebih baik rujuk dulu kepada Majlis Fatwa jika tidak berpuas hati hantar memorandum bantahan kepada Majlis Fatwa kerana mengharuskan bukan Islam masuk kedalam Masjid.Jika Majlis Fatwa benarkan kenapa andax orang biasa hendak mencabar kewibawaan Majlis Fatwa, Ulamak kah anda, tinggi ilmu kah anda dan siapakah anda (sebenarnya merekax ini orangx yang sakit).

rinandamku said...

lawak , memang lawak ..ada melayu yang mati2an mempertahankan tindakan sorang cina ! ada melayu yang mati2an membidas perbuatan sang cina ! dua melayu yang berbeza pendapat demi mempertahankan pendapat masing2 ,

setahu aku , Hukum seorang bukan islam masuk kedalam masjid itu 'harus ' TETAPI masjid yang mana ?

ramai pelancong yang melawat masjid , dibolehkan ...dengan syarat mereka memakai pakaian yang ditetapkan dan mereka akan diberitahu oleh petugas had , kawasan yg boleh dan tidak boleh mereka masuki ,
paling2 pun mereka cuma dibenarkan masuk/meronda kawasan beranda , tak boleh sama sekali masuk ruang dewan solat utama ,

dalam islam , ruang solat ada martabat , ada maruahnya , masjid bukan seperti kuil atau tokong yang boleh sesiapapun lepak ,

dalam islam , apabila berada didalam ruang solat , ada istilah hadas , ada istilah najis , ada istilah suci ,ada istilah haram ..

berkenaan kes Teo serdang , tdk bolehkah dia melakukan majlis itu ditempat lain ? banyak ruangan lain yg boleh digunakan , dewan masjid ada , bilik mesyuarat ada , malah boleh dipasang khemah dalam sekitar kawasan luar masjid ! kenapa perlu melakukan diruang solat utama ? tempat para makmum sujud ?

saya brpendapat , segala ini hanyalah gula2 DAP untuk menawan hati pengundi melayu , mereka belajar dari sejarah bahawa untuk menawan undi melayu harus ditawan hatinya terlebih dahulu ! maknanya semua itu adalah taktik politik DAp !

yang untung DAp , disamping berjaya menawan hati pengundi melayu , mereka telah berjaya memecahbelahkan melayu !

kucing siam said...

LOL sumenyer butthurt

zamri said...

Masa si Mawi AF Nikah dulu korang perasan tak Fredie Fernandes ada kat dalam masjid siap jadi saksi melihat si Mawi tu akad nikah.. Ada korang amek kisah???? Ada Pak Mufti Johor tu amik kesahh????

Anonymous said...

Komen rinandamku....
Mungkin perlu duduk kat Masjid Putra, Putrajaya. pelancung masuk kawasan solat utama sampai dekat dengan mimbar sebab ukiran dan hasil seni di mimbar dan berhampiran menjadi tarikan.
Pelancung kerap dinasihatkan memakai jubah serta bertudung apabila masuk kedalam masjid seperti masjid putra tetapi apabila rombongan akad nikah masuk, suruh pakai jubah tu pun ada yang buat dono aje.