Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

21.10.10

Rosmah perlu bertanggungjawab!





Kalau ada yang mengatakan Rosmah tak bersalah, rasanya mereka adalah Anjing Politik ataupun Khinzir Kuasa dan Wang sahaja. Ingat, yang kita bicarakan adalah kesucian Agama Allah dan juga nama Rasul Junjungan. Ianya bukan agama bapak kita yang boleh kita buat sesuka hati dan bukannya nama haiwan peliharaan yang boleh dipanggil sesuka hati.

Penyelesaiannya amat mudah. Rosmah perlu bertanggungjawab dan meminta maaf. Kenapa Tun Hasmah tak pernah "buat palat" walaupun suaminya menjadi PM selama 22 tahun? Sebab Tun Hasmah tahu sempadan menjadi SEKADAR ISTERI yang tidak dipilih melalui proses demokrasi pun. Dah kebetulan sahaja menjadi bini PM.

Selagi tiada tindakan dari DS Rosmah, selagi itulah tiada rasa hormat langsung aku pada dia. Blogger pro-UMNO YANG MERASAKAN MEREKA ISLAM wajar respon kepada kekurang-ajaran ini. Jika tidak, kamu hanya layak menjadi Anjing dihalaman rumah ahli politik ataupun menjadi khinzir belaan peminat makanan eksotik.

Noktah!

bahan rujukan: Ruang Bicara Pria Malaya

17 comments:

Wake UP! said...

Inilah akibatnya bila rasa nak menonjolkan diri secara keterlaluan sehingga suami sendiri pun nampak hilang.

Anonymous said...

wa setuju dgn lu bro..berani kerana benar..

kita mengkritik kerana kita sayang..

mereka yg kuat membodek/menjilat sebenarnya yang menjadi punca umno lemah...

harap najib tegur isterinya itu..

Anonymous said...

Tahukah saudara dimana festival ini diadakan? Jangan cepat melatah. Dalam tahun ini ada 2 islamic festival. Satu di Jakarta...memang takde masalah sebab semua pereka datang dari m'sia dan indonesia. Yang satu lagi diadakan di Monte Carlo. Ramai pereka antarabangsa terlibat.

Selidik betul2 dulu...jangan mudah menghukum.

Anonymous said...

adakah anda pasti pereka fesyen itu berniat menghina Muhammad?

saya berpendapat ia hanya lakaran fesyen, yg secara kebetulan menyerupai tulisan Muhammad dalam bahasa arab.

sepatutnya, anda menentang idea peragaan muslimah yang bertentangan syara', bukan melihat isu titik bengik yang tiada asas.

sbb itu umat Islam hari ini melihat PAS hanya parti opportunist. isu besar tidak diutarakan. tapi bab cari salah orang lain cukup pandai.

lihat Kelantan, keadaan sosio-ekonomi cukup parah. kemiskinan tegar berleluasa. taraf hidup rakyat tidak berubah sejak puluhan tahun lalu. keperluan asas rakyat kepada air bersih tidak diselesaikan. kes haruan makan anak juga dilaporkan kerap berlaku di negeri tokguru. keadaan infrastuktur asas, termasuk jalanraya, sangat daif. itu belum cakap soal kebersihan bandaraya Islam tokguru, boleh termuntah jika memikirkan.

Apakah bentuk Islam yg ingin ditonjolkan di Kelantan? Saya pasti jika bukan Islam melawat Kelantan, mereka akan menganggap Islam agama 3rd-class, berdasarkan apa yg mereka lihat di negeri tokguru. dan kalau mereka bernasib baik, boleh lihat "tokguru and geng" maki hamun setiap malam atas pentas ceramah parti Islam. Inikah Islam yg PAS ingin tonjolkan?

dari segi politik, PAS tidak mampu memimpin. halatuju PR ditentukan PKR dan DAP. PAS hanya keldai tunggangan. apa jaminan PAS tidak akan terikut rentak PKR dan DAP jika ditakdirkan Allah memerintah negara?

saya bukanlah favor UMNO. tetapi setakat ini, itulah platform terbaik umat Islam bernaung, biarpun banyak kekurangan. walaupun kurang, tetapi lebih baik drpd PAS.

ser said...

mengilap warisan yg pudar ...heheheh...

Anonymous said...

sedih, ada lagi yg x nampak..rosmah semakin menjadi liabiliti kepada najib..

semakain dkritik, semakin menonjol DIA...

jangan terkejut, orang meluat kepada Umno disebabkan isteri seorang PERDANA MENTERI..

Anonymous said...

come on lah!

kalau orang lain, atau negara lain yg buat macam ini, kita wajib bantah....so, dlm kes ni rosmah terlibat dan juga sebagai penaung....kita salahkan beliau, kita tegur beliau....takkan lah nak senyap mcm tu je, xkan nak salahkan pereka fesyen tu...mestilah salahkan pihak penganjur dan orang kuat tu...standart la kat mana2 pun....apa perlu takut, berani krn benar....

anon 9.57....anda terlalu tegakkan benang yg basah....maaf...

Cik Neutral said...

Salam.

Sebagai individu yang neutral, saya sama sekali tidak bersetuju dengan pendapat si anon di atas ni.

Apa yang salah, tetap salah, tidak kira siapa yang melakukannya. Seharusnya bersikap adillah dalam pendirian anda. Berkatalah benar sekalipun pahit.

Berbalik kepada IFF, saya cadangkan saudara/i selidik habis-habis dulu sebelum dengan senang hati menyokong UMNO kebanggan saudara/i. Saya telah membaca dan merujuk banyak sumber dan ternyata memang IFF kali ni, memang masih anjuran IFF yang bernaung dan diasaskan di Malaysia yang mana Fouding Patronnya adalah RM sendiri.

Saya paling tidak boleh terima apabila saudara/i boleh mengatakan design dengan kalimah Muhammad itu tidak dengan niat, atau kebetulan. Mana mungkin pereka fesyen mereka sesuatu tanpa niat? Kerana design memerlukan mereka berfikir sebelum melahirkannya dalam bentuk rekaan dan akhirnya menyiapkan dalam bentuk pakaian sebenar.

Tolonglah. Sebagai insan yang beragama Islam, bersifat adillah dalam menilai apatah lagi dalam hal yang melibatkan hal kesucian agama sendiri. Berkatalah dengan benar sekalipun pahit.

Pada saya juga, IFF di Monaco harus ditentang bukan hanya kerana rekaan dengan motif yang menggunakan kalimah Muhammad, tetapi kerana rekaan-rekaan lain yang ternyata melampau dengan menunjukkan aurat bahagian belakang badan wanita, dada, rambut, kaki dan sebagainya. Saya tertanya jika saudara/i anon tidak punya komen tentang hal ini. Apakah Fouding Patron IFF si RM tidak tahu langsung hal basic syarat menutup aurat mengikut syariat? Saya kira hal ini, kanak-kanak sekolah juga mengetahui.

Kemudian, saya sama sekali tidak bersetuju dengan kritik tidak berasas saudara/i anon tentang negeri pimpian TGNA. Sesungguhnya, sebagai individu neutral, saya juga turut sama punya persepsi negatif terhadap negeri tadbiran PAS - Kelantan ini. Maklumlah, saya hanya menghakimi melalui apa yang saya dengar di media arus perdana termasuk cakap-cakap orang sekeliling.

Namun, segalanya berubah sama sekali apabila saya menjejakkan kaki ke negeri Kelantan. Fenomena yang sungguh janggal di mata saya apabila:

1. Majoriti kedai dan peniaga-peniaga adalah golongan melayu Islam. Samada restoran, kedai emsa, pakaian, toko buku, apa aahaja kedai, pasti anda akan temui peniaga dan tuan punyanya melayu Islam. Satu fenomena yang sungguh Demi Allah saya tak temui di negeri saya Johor. Rata-rata kedai adalah milik bukan melayu, dan bukan Islam. Dengan kos sara hidup yang rendah, dan kuasa beli mereka yagn sangat tinggi di mana kebanyakan urusniaga mereka adalah dalam tunai, adakah ini menunjukkan ekonomi mereka mundur? Saya rasa anda sangat salah dalam hal ini.

2. Majoriti masjid, surau pasti sahaja penuh di setiap waktu solat. Fenomena yang saya hanya lihat di negeri lain pada waktu Jumaat. Saya sesungguhnya amak takjub dengan apa yang saya lihat. Rasa sungguh kagum dengan apa yang mereka praktiskan setiap hari. Di kampung saya sendiri, jemaah solat utk setiap waktu tak sampai pun 10 orang. Inilah negeri kebanggaan kerajaan BN. Berpuluh tahun pun masih tetap bersama BN.

Kalau ada pun yang ingin saya kritik adalah dari aspek kebersihan. Ini juga bukan masalah parti pemerintah tapi saya kira lebih kepada masalah attitude penduduk sendiri. Kerana rata-rata yang kotor adalah kawasan rumah-rumah milik peribadi. Masalah sampah sarap di jalan-jalan bandaran juga adalah berpunca dari masalah attitude sesetangah pihak yang tidak mengutamakan aspek kebersihan dalam kehidupan.

Kesimpulannya, berbalik pada isu IFF, sebelum membuta tuli menyokong, silalah buat research habis2 dulu. Jadilah penyokong UMNO yang bermaruah dan berpendirian. Bukan main sokong tak kira betul atau salah. Barulah boleh jadi penyokong yang berkualiti.

Salam.

Anonymous said...

Piirrahhh....Perbetulkan dulu perjuangan Islam anda sebelum nak perbetulakan orang..

azhar said...

ni salah designer la..ape kene ngan rosmah pulak????marahkan nyamuk,kelambu di bakarnya...kata parti islam...lebih baik majukan islam dari wat fitnah....nanti org xrespek ngan pas lagi...jangan nak aibkan org...korang orang islam mesti tau hukum kalau memfitnah

Anonymous said...

Cik Neutral, Terima Kasih.

Saya juga salah seorg rakyat yg atas pagar, pada mula nya memang sy lahir dari keluarga yg sangat kuat UMNO,sangat Fanatik ( "Kat Johor ni..kalau letak anak kucing pon boleh menang UMNO" ) itu lah kata2 mereka.Begitu Bangga dgn UMNO,tapi bila sy d tugaskan di Kelantan,memang nyata saya sedih megenangkan Kampung Halaman yg sy rasa dah macam balik negera orang lain..( di monopoli org2 bangsa lain).
Sedihnya bila kita tetap mahu membanggakan perkara yg salah,di mana maruah kita sendiri? Sepatutnya kita malu. Cuba kira berapa ramai org Melayu Islam memandu kereta mewah d tempat kita & pergi pula di sana,apa kata anda? Perlu kita menyokong perkara yang akan meruntuhkan parti sendiri? Pada pendapat saya,tak salah kalau kita cuma berucap mtk maaf & lakukan yg terbaik untuk membersihkan nya.. Ingat la,sifat yg hanya menyokong membabi buta tidak memajukan negara,tetapi lebih menjadikan sebuah organisasi itu d pandang hina. Tolong,sy pun tak yakin bahawa parti lain boleh meneraju Malaysia dgn bagus..tapi tolong tegur pemerintah kita jika dia ada salah,sebab mereka manusia,bukan dewa.
terima kasih

Anonymous said...

Salam,..
sebelum tu maaf jika terkasar bahasa...

kalau dah mcm nih! tak layak jadi PM.. kerana isteri sendiri pun tak boleh KAWAL...

Saya sygkan RASUL KITA NABI MUHAMMAD S.A.W. ...dan bukannya NAJIB yg PM kita skrng..
diakhirat syafaat BUKAN dtng DARI NAJIB!..
saya kecewa dgn NAJIB! ..TUN RAZAK! PASTI KECEWA JUGA!!!
..AL-A'raff 7; ayat 3!!!!

chayroul said...

kita tidak boleh menyalahkan Rosmah...kerana dia hanyalah penaung untuk program ini,niat Rosmah suci untuk menaikkan lagi pengaruh Islam dikalangan bukan Islam..oleh itu tidak adil jika semua kesalahan diletakkan diatas Rosmah, ini adalah keslahan terpencil dan sepatutnya tidak perlu di gembar gemburkan..pembangkang sentiasa mencari kesalahan pemimpin dan terlalu taksub untuk menghukum, tahniah kepada rosmah kerana berani untuk menaikkan islam bukan tujuan menghina...rosmah kehadapan kerana kelemahan pemimpin yang sepatutnya kehadapan seperti shahrizat yang pandai berkata2 di media tetapi tidak menjalankan apa yang dikatakan.

Anonymous said...

aku pun skrg mula sedar dr trus diulit mimpi.biar lah apa pun org nk kata,asal aku tahu mana hujung jatuhnya aku.Sedih bila ada yg cuba meremeh-temeh kn isu ini.bg aku isu ini amat penting dan amat besar ertinya apatah lg ianya berkaitan agama yg jelas2 termaktub Halal dan Haram dlm agama.Sekiranya aku berstuju tanpa bantahan bermakna aku pun sama semacm mereka memandang agama sebelah mata.

Aku tak sanggup utk berdolak dalih mahupun mencari alasan menghalalkn cara, cuba menutup kesalahan dek kerana kita memntingkn "politik" semata.Bagi aku sepenting mana pun "politik" itu, agama aku jangan dihina.Kan kujunjung melebihi segala.Krana matiku nyata,kalian pun sama! kalau sesaat pun xmampu nak ditgguhkn..itu tanda lemahnya kita.Hanya Agama Penyelamat Sebenar!aku bersyukur krna aku masih ada.Tahniah sekali lagie sdra.Aku bangga dgn sdra..

Anonymous said...

Walaupun sebagai penaung, dari segi Islam saya yakin beliau boleh dikatakan bersubahat, menghadiri dan menjadi penaung majlis fesyen yang tak menonjolkan imej Islam berdasarkan Al Quran dan Hadis..ramai peraga yang tidak menutup aurat dengan sempurna..dan hukumnya tetap HARAM..saya sanggup mati mempertahankan Islam dari tercemar..takut pada Allah s.w.t adalah yang utama..

Mr. Ari said...

asal bebal sngat, x leh nk terime realiti ke? x kn rosmah x leh selidik dlu iff ni sblum die buat. bro die buat salah, tegur la. jngan la membute tuli nk tegakkan benang yg basah. x kan ko syg umno lebih dari ko syg islam ?

Anonymous said...

Selidik dulu saudara... gambar tersebut... adakah benar-benar gambar asli ataupun bukan... jangan pakai hentam keromo sahaja... saya pun tidak berapa gemar dengan Rosmah isteri Najib tapi kena gambar tersebut telahpun diubah..