Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

30.10.10

Pilihanraya Kecil? BOSAN. Cerita BOLA lagi best.

Tak minat nak cerita hal Lojing, tak minat nak borak hal Ansari jatuh laut, tak gemar nak gebang hal Khalwat calon PAS; Harimau lebih berminat memberi semangat pada pasukan Bolasepak Negeri Sembilan dan penyokong-penyokongnya yang beradab.

Kawan den khobar "Kalau ada makcik-makcik nak cari calon menantu, carilah orang Negeri Sembilan sebab kami tak pandai bakar kerusi, gaduh-gaduh, tikam-tikam, hempok kepala orang, sepak orang...senang cerita, makcik-makcik akan mendapat menantu yang lemah-lembut, sopan santun dan beradab.", Kawan den khobar yo, bukan den.

Dio khobar laie, "Jangan pula makcik cari calon menantu dari kalangan penyokong bolasepak Kelantan. Diorang memang nampak baik dan bertamadun, masuk je stadium, terus jadi beruk".

Senang cerita, tanpa keganasan pun, Negeri Sembilan akan menang malam besok. Penyokong Kelantan boleh balik kampung dengan hati yang panas dan muka yang merah padam; sama seperti tahun lepas.

Dengar mentera anak Negeri:

Kok tak dicuitnyo esei, esei pun takdola cuit dio,
Kok tak disontuhnyo esei, tak dola esei nak sontuh dio,
Kok tak dihempuknyo esei ni, tak dola esei nak terajang tolo boghok dio tu.

Tapi,
Sekali esei kono cuit, sekali telingo esei kono hombuih,
Sekali yo cukup...
Memang makan selipar, tolo eh sei sepak, kepalo eh sei bonam dalam lubang jamban,
Sei tarah muko eh kek jalan , biar dio tengok cormin dio ingat, dio konang dan paham,
Jangan memain ngan anak Nogoghi Semilan!
Kitolah Juaro...Jangan cuit Pialo tu sobab Pialo tu,
NOGOGHI SEMILAN YANG PUNYO!!!

1 comment:

Isa said...

Botui tu tok ghimau, den pun malas nak sontuh bab galas dgn bkt sapi, elok den merapu pasal budak bawa lari jin, orang asli dongan bondo lain... lotih jang ooiiii...

Bab bola pun malas den nak komen... tapi den sokong kalau nak kato penyokong kelantan macam berok.... kalau tengok bola tak gaduh bukan kelantan namo ehhh...

hahaha....