Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

5.5.10

Kickdefella: Barua segala Barua

Mamat jendol ini (aku juga berdahi jendol) cukup bangga mengatakan bahawa dia menerima biaya RM4juta untuk melemahkan "urat-saraf" Pak Lah yang memang sudah mati dan tidak berfungsi. Mahal betul harga bagi menjatuhkan Pak Lah. Entah dari mana RM 4 juta itu datang, bagi aku, ia mungkin dari dana Kerajaan Negeri. Al-maklumlah, hasil dan keputusan Operasi Gerak Saraf Kckdefella ini menguntungkan peneraju kerajaan Negeri bukan? Mudah sahaja sifirnya. Namun, aku bukanlah menuduh.

Kalaulah benar sangkaan aku, entah berapa pula kerajaan Kelantan sudah belanja ketika Tun Mahathir menjadi PM dulu ye?

Dan, kita pun khayal melayan penulisan mamat jendul ini sehingga kita lupa bahawa kita sedang melayan seorang yang selayaknya dipanggil Ahli Neraka Barua.

Kenapa aku memanggil orang sebegini Barua? Kerana urusniaga itu semestinya salah, tiada dalam akaun keluar masuk Kerajaan Kelantan (kalau ia diterima dari kerajaan negeri) dan barua ini "dibeli" bagi memuaskan nasfu politik suatu parti. Bagaimana pula jika BN "up" tawaran kepada barua ini sebanyak RM 5 juta? Sudah tentu barua ini akan menjadi kuda tunggangan BN.

Persetan sama Kickdefella kerana beliau tiada nilainya di dunia ini. Meminjam kata-kata Karpal Singh, "Beliau harus bertaubat". Untuk apa kita melayan barua sebegini?

"Daripada hidup bergelumang dosa, lebih baik mati dijilat neraka" P.Ramlee.


Pesan aku kepada Kickdefella, "biar muka buruk, tapi perangai jangan buruk beb".

Wallahualam.

Harimau: maaf kalau tulisan ini kasar.

12 comments:

A.Rangkuti said...

Salam.....

Hanya Barua mengenali Barua.......

Anonymous said...

kickdepelliaq ini sama taraf dgn ABDULLAH BIN UBAY

Anonymous said...

ALJUBURI

Buruk-buruk perangai dia , tulisan dia berfakta tak macamko ..merapu xde fakta ..

ku2 said...

salam. kickdefella has sold his soul to the devil.

Harimau-Menaip said...

Anonymous 5:14pm;

Engkaulah Anjing Penjilat Kickdefella.

Menyalak tak sudah-sudah.

Anonymous said...

bro rimau, adat ler org berperang, mesti nak jatuhkan lawan, mcm2 strategi mesti digunapakai, kick barua ni jer yang bodo tahap gaban, dan aku setuju dia nak up rega dia utk BN bayor lebih mahal, tp bg aku bukan ade kes pon, dah memang adat perang propaganda mesti ada, melibatkan belanja, so duit ler tuh, kalau perang betui wat beli senjata, mahal oiikick bodo

melayuangkat said...

Salam pada Ayahanda Qaseh,

Dia ni asyik nak KICK orang je, nanti satu hari tentu terKICK diri sendiri..

Dah buat salah dan dosa, BANGGA pulak. Patutnya MALU dan BERTAUBAT..hah inilah geng PAS. Kalau kita cakap dia orang melenting. Tapi inilah hakikatnya. Sekarang PAS rasalah pulak kena KICK..KICK Hard where it hurt the most..

paloibinmulau said...

hahahha tok rimau kes tendangmamatitu memg ada unsur2 kelakau. ada org sakap mamat ini seblm bekerja dgn husam adalah ahli amno dan masih ahli amno lani. betoi tidak teman tak tau. tapi masa paklah mula diserang oleh bloggers kebanyakannnya mereka golongan amno mcm rockybru, kuda kepang etc etc. apakah tendangmamatitu salah seorang dr kalangan blogger2 amno yg menerima bayaran utk menjatuhkan paklah?

cuma org yg mahu berfikir akan terkebil2 memerah otak bertnya kenapa tendangmamatitu mula bising selepas kehilangan jawatan dlm agensi kerajaan negeri kelantan?

Harimau-Menaip said...

Salam Ibu;

Ini namanya peluru makan Tuan.

Paloi;

Aku rasa tendangmamatitu gila talak la...tak pun tengah meroyan.

Anonymous said...

Kita semua kena bertaubat. Kalau nak diikutkan amalan yang bercacat cela memang tak layak masuk syurga. Oleh itu, status sementara semua orang adalah ahli neraka. Hanya rahmat Allah yang mengizinkan seseorang itu ke syurga.

Umno mahupun Pas bukannya maksum dan pasti ada kesilapan yang dilakukan. Samada dilakukan secara terang2 atau tersembunyi, bila2 sahaja Allah boleh tunjukkan penyelewengan yang dilakukan. Sama-samalah kita taubat, baiki kesilapan dan memohon keampunan dari Allah.

Peace

Anonymous said...

bagi aku,kalau dah dapat 4 juta banyak tu,tp mangkuk ni nampak "sengkek" jeee.tak kan lee jutawan leh buat perangai jual diri cam bohsia kot...
pi dahh,kalau berani cakap la duit tu mana mari,jatuh dari langit kee.yang dok hentam merata2 tu watpe.kalau aku jadi bini dia dah lama aku cerai dia ni,buat malu anak bini jeee,dah lee muka cokong.makan minum pun bini tanggung..

Zabri Mokhtar said...

Salam Rimau dan semua,

Setuju2.

Ikhlas,