Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

30.5.10

Buat Ahli-ahli MIC Yang Bodoh Bangang

Mana-mana ahli MIC yang melenting, maka dialah yang bodoh dan bangang. Tajuk diatas adalah tajuk umum, maka tidak perlu sesiapa terasa. Buat ahli MIC yang bodoh dan bangang, ini aku nak cerita.

Dulu, masa sekolah rendah, ada lah 2-3 kawan sekelas yang berketurunan India meletakkan gambar Mamat Rambut Afro berbaju oren dalam beg duit dia. Aku tanya "Siapa tu? Bapak kau ke?"

Mereka jawab " Sai baba. Dia ni macam dewa la. Apa kau nak, dia boleh bagi".

Lepas perbualan tu, aku tak pernah nak siasat siapa malaun yang bernama Sai Baba. Yelah, masa tu, takde "Google Search".

Bila aku tengok Samy Vellu dah macam Dewa MIC, aku teringat balik kisah Sai baba tu. Aku pun cari kat Youtube. Aku jumpa, rupa-rupanya, Sai baba ni kaki kencing. Dah berbilion dia buat duit dengan kebodohan orang di India.

Kau tahu aku pikir apa? Korang pun dah kena kencing dengan Samy Vellu tu. Sudahlah. Terajang je malaun tu. Pilih yang baru. Apa yang susahnya?



Ada banyak lagi video pasal malaun Sai babi Baba ni. Korang kena carik sendiri la.

Gambar aku ada dalam ramai-ramai ni. Cari budak lelaki yang paling selebet. ;)

6 comments:

melayuangkat said...

Salam anak cyber ku,

Sempat juga papa Qaseh menaip hari ini ya..

Emmm, des blog hari ini dah 100,005 kena penangan SV..

Macam kumpul setem pulak SV ni..

Semoga MIC dapat pemimpin baru yang benar benar boleh diharap dan diterima oleh semua ahli dan BN.

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Ibu,

Samy Vellu ni dah gila. Kalau di kalangan org Melayu, dia ni umpama orang bodoh. Tapi, dikalangan orang berbangsa India, dia macam Dewa.

Mereka tidak diberi hidayah oleh Allah lagi tu. ;)

uNCLe Joe said...

ekao prefect maso sekolah rondah?
tak den sangko...

tapi tengok gambar ekao yang maso form 3 tu....
(kek bolah kanan tu)
den raso pulis nengok pun terus tembak walaupun ekao tak lari dari sekatan jalan ghayo...
ha ha ha

osah jahat ekao maghin kan?

Anonymous said...

Salam semua,
Kenapa semua dah terikut rentak puak2 umno & the gang? Biar je le Samynovalue bertakhta sampai mati....bukankah ini satu kelebihan pada PR?
...tak paham le ...

Harimau-Menaip said...

Uncle Joe;

Den prefect tapi kono buang dari prefect. Satu-satunya prefect yang kono gantung dan kono buang kek sekolah den.

Kalau pulis tembak, den ketis kono muko director amad nispu.

Anonymous said...

DALAM SEMUA ORANG BODOH DI DUNIA ENGKAULAH NO.1 TAHNIAH.