Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

10.12.10

ISA, cuba kau layan video ni.

Daripada mana asal usulnya nama Syed nih...???
Siapa yang mula peloporinya...???
Adakah di kalangan susur galur Nabi Muhammad SAW atau Saidina Ali yang mengunakan pangkal nama dengan gelaran Syed/Syarifah..???
Atau ianya adalah satu gelaran yang di cipta oleh saudagar2 Arab yang mengaku kononnya mereka adalah berketurunan Nabi SAW...???"

Secara jujur... gua pun nak tahu juga nih... bagi menambah ilmu pengetahuan....jika ada sesiapa yang sudi berkongsi ilmu pengetahuan berkaitan permasalahan ini... di persilakan... dan gua ucapkan jutaan terima kasih buat semua... (dipetik dari http://www.ikutsukaakuisa.co.cc/2010/12/benarkah-keturunan-syedsyarifah-ini.html)


ISA, cuba layan video ni. Rasanya ada jawapan untuk soalan lu tu. ;)



5 comments:

Wake UP! said...

Keturunan Syed atau Syarifah bukan tiket untuk ke syurga.

Ramai pun dari keturunan itu berperangai macam pukimak anak haram.

Isa said...

Salam bro,

Terima kasih atas link tersebut. Gua amat menghargainya. Gua dah copy dan publish dalam blog.

Tak dapat nak buat sebarang ulasan, sebab la ni... gua dalam Hospital.

Terima kasih.

Harimau-Menaip said...

ISA,

Gua doakan yang baik2 buat lu. Sakit apa?

KL BOYZ said...

Salam perjuangan Harimau-Menaip..
KL BOYZ harap dapat dilinkkan sekali blog http://klboyzwangsa.blogspot.com
Terima Kasih..

Harimau-Menaip said...

KLboyz,

DONE!