Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

23.12.10

Dr. Harimau Menaip

Aku suka membaca blog Aidid sebab dia dengan brilliant nya mendedahkan pukimak- pukimak Bangsa yang tak habis- habis balun duit orang Melayu dan menjadi kaya-raya. Bab kaya - raya aku tak kisah sangat, tapi bab balun duit anak bangsa...tu yang aku rasa cukup marah dan menyampah.

Hujahnya yang berilmiah dengan rujukan- rujukan yang mempunyai asas yang kuat cukup membuatkan aku terkesima. Kalau AC Mizal, Boss E-Dymium , Azizan Osman, Dr. Aura Seri dan ramai yang rasa nama mereka di "fakap" (pinjam ayat Aduka Taruna), sila berikan hujah anda. Buktikan anda bukan Doktor penipu ala anjing yang meniduri bangkai anjing yang lain.

Aku hanya menjadi saksi dan siapa yang benar, aku akan sokong. Kalau terbukti mereka "kencing" budak Melayu, aku akan "fakap" (pinjam lagi) habis- habisan. Aku cakap serius ni (sambil membuntangkan mata).

Yang membuatkan aku membuat satu entry khas menyentuh isu ini kerana Aidid mendedahkan di http://aididmuaddib.blogspot.com/2010/12/md-dan-phd-mickey-mouse.html berkenaan terdapat nama- nama besar dalam bidang MLM menggunakan title DR., PROF EMIRETUS dan SIR untuk "mengencing" anak Melayu. Aku belum tahu ini benar tapi ini tuduhan serius beb!

Kalau aku dituduh sebegitu, dan-dan aku bukak laptop dan buktikan yang Aidid tu salah! Tapi kalau memang title tu kencing, dah tentu responnya adalah "senyap" je lah kan? Budak Melayu yang dah tau benda ni, memang serah tengkuk kat penipu- penipu ber title DR. ni lah. Duit korang ye tak? Aku manalah ada hak nak marah.

Korang baca blog Aidid pas tu kasik tau kalau korang percaya atau tidak. Ingat, kalau tak percaya, sila berikan aku sebabnya. Kalau hujah kosong macam jubo itik, baik korang takyah bagi pandangan.

Aku dengan banggannya menggelarkan diri aku sebagai DR. HARIMAU MENAIP!

One more thing, aku ada member yang jual produk Score A pas tu dia kata " produk tak penting beb. Yang penting boleh buat duit...."

Masa tu, aku senyap je la. Bila aku baca imej yang Aidid paparkan, tau lah aku nak tazkirah member aku tu nanti. Siap lu!

2 comments:

Isa said...

Bro,

Perkara beli membeli sijil ni dah lama bro...

Yang tak layak dapat gelaran kangkong2 tu pun berlambak...

Dulu ada budak penguatkuasa MPPJ, SRP pun out.., bodek politik punya kuat, dapat tanah belakang carrefour subang jaya buka syarikat usedcar...

Skang nih... datuk tu...., samalah jugak dengan menantu Rosmah... Dr. Fazley ke namanya... hahahaha...

Apa kes... mamat tu skang ni... sonyap yeooo....

eddi said...

Sekarang ni macam-macam, boleh beli...