Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

26.4.10

Wahai Orang-Orang Melayu!!! Kita Sudah Kena Kencing...Lagi!!!

Harimau baca tulisan Kamarulzaman Kamdias...Harimau marah. Terutama barisan perkataan terakhir yang berbunyi "Tak guna betul… mereka tipu Melayu hidup-hidup!!!". Harimau bukan mewakili BN tetapi bercakap (menulis) atas kapasiti seorang Melayu tulen tanpa darah campur dari Mumbai atau MAMAK yang mengaku Melayu. Dibawah, adalah salinan 100% dari blog Kamarulzaman Kamdias:

Tahniah BN. Rata-rata kawasan yang majoritinya kaum Melayu dan india, BN menang. Kalau kalah pun hanya kekalahan tipis.

Tapi yang masih tidak berubah ialah kawasan majoriti cina. Rata-rata BN kalah, kecuali kawasan yang mempunyai pengundi bercampur.

Setiap kali PRK berlangsung, setiap kali itulah segala bantuan akan diminta oleh masyarakat cina. Permintaan wajib mereka ialah bantuan ke sekolah Jenis Kebangsaan Cina. Kali ini di Hulu Selangor peruntukan sekolah cina diumumkan sebanyak RM35 juta.

Apabila dibuat program makan besar, mereka akan ramai-ramai keluar dan menunjukkan tanda sokongan. Tapi bila undi dikira, mereka masih tidak menyokong BN.

Mungkin boleh dibuat kesimpulan, PRK adalah peluang dan medan terbaik bagi kaum cina untuk membuli BN. Mohon segala bantuan tapi pangkah pembangkang.

Apakah ini memang adat dan budaya kaum cina?

Atau, apa sebenarnya yang mereka mahukan? Adakah mereka masih tidak mahu menyokong MCA dan Gerakan?

Atau, adakah mereka bersetuju dengan DAP?

Siapakah yang mempunyai pengaruh besar ke atas pengundi cina? MCA & Gerakan atau DAP? Atau adakah NGO kaum cina?

Apakah NGO kaum cina ini lebih rasis dari PERKASA yang mereka tuduh rasis? Kalau perjuangan PERKASA berkiblatkan perlembagaan, ke manakah pula kiblat perjuangan NGO cina ini? Adakah mereka lebih Malaysia dari PERKASA?

Kalau difikirkan semua persoalan-persoalan ini, kita akan mempunyai seribu satu macam alasan untuk kita tidak berpuas hati dengan sikap kaum cina ini. Tapi tak perlulah kita analisa dalam-dalam. Buat penat saja. Sekilas ikan di air, tahu kita sama ada jantan atau betina.

Sekarang pucuk pimpinan BN harus mengubah pendekatan yang masih tetap menemui kegagalan ini.

BN harus memberi tanggungjawab sepenuhnya kepada MCA dan Gerakan untuk mengembalikan sokongan kaum cina kepada BN. Suruh buat dulu, ‘reward’ kemudian. BN perlu berhenti dari melakukan pendekatan ‘reward’ dulu para pemimpin MCA dan Gerakan dengan pelbagai jawatan, dengan harapan kaum cina akan menyokong BN. Pendekatan ini telah terbukti gagal.

Walaupun prestasi MCA dan Gerakan sejak PRU12 sehingga kini, masih ditakuk lama, iaitu ‘insolven’ sokongan kaum cina, tapi komposisi jawatan dalam kabinet dan kerajaan yang diserahkan kepada mereka masih kekal sama, malahan bertambah. Dulu tak ada Menteri PERMUDAH. Sekarang jawatan menteri Permudah dan NKRA diberi pada Koh Tsu Koon.

BN harus fikir hal ini masak-masak.

BN tidak boleh lagi beri kawasan selamat kepada para pemimpin MCA dan Gerakan dengan cara memberi mereka bertanding di kawasan-kawasan yang majoritinya Melayu.

Mereka perlu bertanding di kawasan-kawasan ‘hardcore’ cina. Mereka perlu buktikan bahawa mereka mampu mengembalikan sokongan kaum cina kepada BN. Mereka harus dinilai prestasinya melalui kaedah meritokrasi yang mereka agungkan selama ini. Mereka tidak boleh lagi diberi tongkat dan perlindungan istimewa dengan cara memberi mereka peluang bertanding di kawasan majoriti Melayu.

Tongkat Melayu semua mereka suruh buang jauh-jauh, rupa-rupanya bila Melayu buang tongkat, mereka yang kutip dan pakai.

Tak guna betul… mereka tipu Melayu hidup-hidup!!!
Ni semua sebab kebangangan Presiden PERKASA yang kononnya jaguh Melayu. Piirah!

12 comments:

Anonymous said...

Salam,orang2 melayu memang suka dikencingkan ,janji perasaan dengki
kianat tu dapat dipuaskan.INILAH MELAYU WALAUPUN BELAJAR TINGGI TAPI KALAH PADA HAWA NAFSU IAITU DENGKI KIANAT,SUKA JATUH MENJATUH ANTARA SATU SAMA LAIN.Apalah salahnya bersatu....Bilalah melayu ni nak maju.
Melayu Mudah Lupa

melayuangkat said...

Assalamualaikum Papa Qaseh,

Itulah dari dulu Mak Cik dah cakap hati hati dengan kaum ini. Tapi semua tak percaya. Tak kiralah SIAPA.

Lihat apa jadi di Selangor sekarang? Bagaimana mereka kencing pada Melayu? melalui Khalid Ibrahim dan PAS???

Selagi kita tidak bersatu hati mereka mengambil kesempatan atas kelonggaran ini. Tapi tidak, kita masih bercakaran. Yang pasti JIKA, waliyazubillahminzalik..JIKA mereka dapat ambil alih tampuk pimpinan Negara sama ada secara terangan atau melalui Puppet macam Khalid Ibrahim and Co.., memang bukan kena kencing je ORang Melayu, malah kena berak sekalilah Jawabnya...

Pedih, tapi inilah realitinya.. mereka bangsa tak berTerima Kasih..jews of the East.that is DAP for your information.

cucu mamak kutty ori punya bukan jadi2an punya tau said...

kahkahkah...melayu kena tiupu kerana melayu itu sendiri bodoh....melayu klu masih terus bersama umno.....maka selama itru lah melayu akan terus di tipu.....bukan saje cina tipu melayu....bahkan yg paling banyak tipu melayu ialah umno sendiri....kahkahkah....melayu akan selama2nya kena tipu selagi melayu percaya pada umno.....kahkahkah

Hanz_Azdi said...

wtf, korang yg ngaku Melayu ni? entah apa-2...Sekarang patut dah ada budaya politik baru, bukan ugutan & sogokan...so tolonglah, grow up & jiwa besar & buka minda sikitlah...takkan tu pun terasa diTIPU atau tertipu dgn Cina? Sebab & alasan hanya krn majoriti kaum Cina tak bg undi kat BN (BN tu Melayu ke?) setelah dah bg mcm-mcm 'hadiah (reward)/sogokan/projek segera/janji'? Aiya, tu part & parcel dlm politiklah...no pain no game.. Lagipun sebahagian pemberian oleh some leaders memang overdue & wajib (allocation) .. don't lie to people yg cerdiklah (yg bodoh boleh terus kena tipu/kencing pasal ni).

kalau tu pun dah kecik hati sah jiwa korang kecik. Atau memang korang jenis baik-baik? Maka elok duk masjid duk atas sejadah banyakkan solat & wirid saja, tak payah sibuk pasal 'permainan' politik like u care.

Anonymous said...

.melayu mmg yang suka menjatuhkan melayu...bangsa lain sebenarnya bersatu hati...pemimpin dan rakyat patut bukak mata luas-luas pasal benda nie...yang kita tahu nk jatuhkan bangsa kita sendiri...

Zabri Mokhtar said...

Salam Rimao dan semua,
Saya setuju sangat dengan Kamarulzaman Kamdias syabas..
Tp PM dan TPM lagi banggang..
ikhlas,

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

mereka sebenarnya adalah BERUK.

tebing tinggi said...

Sebenarnya dah menyampah dah hendak memperkatakan soal sebagini. Bukan menyampah dengan MCA,Gerakan atau MIC tetapi menyampah dengan UMNO yang memang dungu, yang tidak pernah belajar dari apa yang berlaku,atau mungkin terlalu bebal untok menilai permainan MCA,Gerakan dan MIC yang sebenarnya lebih cerdik dari UMNO.
Bukan andaian atau telhan tetapi kenyatanya kebebalan UMNO ini telah memakan diri,dimana orang Melayu melihat UMNO lebih mendekati Cina dan India dari orang Melayu yang mendokong kewujudtan UMNO itu sendiri, dimana kesudahanya Melayu menjauhkan diri dari UMNO bralih harapan kapada parti Melayu yang lain yang tidak berupaya menjanjikan sesuatu kebaikan, maka hiduplah Melayu dalam keada'a berpecah belah, bukan kerana ideoloji tetapi kerana rasa terpingir dan mencari sesuatu harapan.
Pada PRK Hulu Selangor yang baru sebentar berlalu ,kalau hendak dinilai secara rambang sahaja APA YANG MELAYU DAPAT secara umumnya ,mereka bukan sahaja tidak dapat diwakili olih kaum mereka walaupon mereka majority dikawasan itu, dimana Cina dan India telah dijanjika berjuta ringgit bagi membangunkan pasarana untok kepentingan mereka sahaja seperti sekolah dan kuil, Melayu hanya mendapat hujahan berapi pemimpin-pemimpin UMNO untok memberi sokongan kapada calon atas dasar semangat dan tolaransi,tertipu lagi Melayu yang sentiasa bersikap menerima, bagi memenangkan calon pilihan BN.
Tersenyum lebarlah para pemimpin BN yang langsong tidak menyumbang akan kemenangan itu,mengahtawi mereka akan menerima ganjaran lagi diatas dasar persetujuan kerana pimpinan BN tidak menerima calon pilihan mereka ,dengar kabarnya satu jawatan senator dan timbalan menteri yang sudah pastinya akan ditarik dari kota UMNO ,RUGILAH LAGI MELAYU.

Kemana hala tuju Melayu sebenarnya,apakah langkah bagi membetulkan keadakan ?.

1 sekolah > 1bahasa > 1 Malaysia

Xenan said...

nak kata bodoh kang marah.

ini tak puas hati dgn janji2 pilihanraya ke?Stupidnyer..

ade baik lu marah UMNO yg cipta budaya tak sihat rasuah pilihanraya aka pork barrel ni.

Lingkup ekonomi Malaysia dgn penyelewengan budget kerajaan dah jadi budget party UMNO.Bende tader dalam plan pembangunan pon boleh tiba2 ade..wtf la.

Dey harimau..lu org islam sila benci rasuah la!

Bodo punya org..sorry bro terpaksa maki.

Harimau-Menaip said...

Xenan,

Aku benci rasuah.

Atas maki hamun tu, takpe. Aku paham. Aku kalau marah pun aku maki berbakul2.

Hanz_Azdi said...

cool Pak Harimau..aku sokong cara Pak Harimau & dia selalu pun neutral...normally good & betullah camtu.

Jom kita pakat bangunkan semangat & inspirasi 'People Power' & tiupkan angin perubahan mengenai budaya politik yg lebih baik...demi agama Islam kita, Melayu & Malaysia, tanpa menidakkan (menzalimi) hak-2 tertentu kpd agama & bangsa lain segaimana suruhan Allah s.w.t., walau terpaksa membenci maki hamun, kutuk pemimpin Melayu yg selama ni kita sayangi, tetapi ketika dia sesat lagi menyesatkan, penipu, perasuah dll bathil kita tolak tepi/bakulsampahkan...insyaAllah.

Harimau-Menaip said...

Hanz;

tq.