Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

9.4.10

Binatang Apa itu PAS Reform?

Rujuk sini baru baca tulisan dibawah yang diluahkan oleh bekas gangster pencen Terminal One Seremban.

Woi Bai!

Eden malu boto bilo budak tompek den memantek-mantek kek blog, lopeh tu tunjuk baguih mongalahkan Enjiniyer. Budak ni lah yang tolo masuk ko dalam bilo hari tu dio kurang ajar kek Sultan Johor tu (Almarhum).

Ekau sapo nak lancar tabung dan lopeh tu nak ajar PAS macamano nak jadi Parti? Kok kalau kau tak pueh hati, lopeh tu ghaso diri tu baguih bonar, ekau bueklah parti kau sendighi.

Ajak bini kau, Abah kau, omak kau, jiran kau, Ketuo Kampung kau...cukupkan 7 oghang. Tubuh parti. Kalau Parti Islam SeMalaysia pakai nama PAS, ekau pakai namo PAK pulak.

PAK tu Parti Abah Kau.

Kalau kau ghaso den ni macam nak ajak ko beghembat dongan tulih macam ni, kau kono pikir balik apo yang kau dah tulih sobolum ni. Kau tulih "Dengan Nama Allah Yang Maha Ego." pun dah buek darah den mendidih.

Macam baguih bonar yo kau.

Yang benar,

Ali Tiger.
Soghomban.

3 comments:

Anonymous said...

fuhh.. ali tiger..

dah lamo tak donga namo tu.. last donga limo boleh taun lopeh..
elok tu bang tiger.. pocah an ajo kepalo bangang tu...


- parti jahat, kato eh -

Harimau-Menaip said...

Parti Jahat;

Yang itu, Aki Tiger. Yang ini, Ali Tiger. Lain oghang ehh..

Tapi tahap keoataiannya sama.

Ko memang anak jati N9.

Pocah Kepalo? Tidak kot. Kita ado undang2.

Dio Bangang? Yang ini topat sekali.

mempelung said...

Kalau tiger jer ujung namo eh tu...dah kigho otai dah tu. Dari town sampai ampangan seiring dongan tanah jajahan tau namo eh tu.

Pedulikan jo la budak ni dulu...dah jumpo nanti ditangan kan sokali...sonyap lah nanti tu.