Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

28.4.10

Tindakan Paling Bodoh: Mencadang Ezam sebagai Senator.

Ramai orang UMNO akan berkecil hati. Sudahlah diperbodohkan di Hulu Selangor dengan pemberian 3 juta kepada sekolah Cina, ditambah pula perlantikan Ezam sebagai Senator (nama Ezam dicadangkan oleh PM).

Mereka yang setia, hanya dapat habuk. Sudahlah tahun ini projek terlalu kurang, kesetiaan dipandang sepi oleh pemimpin UMNO.

Mungkinkah mereka akan:

  1. Kata sokong UMNO, ambil duit tapi undi Pakatan.
  2. Menentang UMNO habis-habisan dan lompat masuk UMNO balik dan dapat jadi Senator.
  3. Tukar terus kerajaan mutakhir.
Najib kena berhati-hati kerana MUNGKIN dia bakal menjadi PM satu penggal. Ingat, langit tidak selalu cerah.

ISA mungkin betul, kita kena doakan Wakil Rakyat mati cepat untuk dapat kesenangan.

5 comments:

Anonymous said...

budak melaka

pada aku mgkin ada sebab mgapa Dato Najib lantik Ezam sebagai senator...nie pasti akan buat pembnkang seperti DSAI kecut perut nak cakap kat parlimen....baru la buku bertemu ruas..aku tgk ezam ade ciri perjuang dari kata2 yer jika dibanding kan dgan KJ la..

cicitHJHASSANu said...

salam tuan...

dapatlah sedikit upahan di dunia setelah memfitnah anwar ada kaitan dengan israel..di akhirat lagi byk dapat

Harimau-Menaip said...

budak melaka,

wah...macam est je. Tak sabar nak layan diorang kat Parlimen.

Harimau-Menaip said...

"Kemasukkan kembali dia dlm parti menggembirakan sbhg pemimpin UMNO tp percayalah, perlantikan dia nanti akan menyedihkan berjuta2 ahli yg taat setia pd parti. Selama bertahun2 di dlm parti kita tak pernah menyusahkan UMNO, tp org spt Ezam juga yg akhirnya dilihat sbg taruhan terbaik parti. Apa sudah jadi?"

Antara tulisan yang terdapat di sini --> http://kkamdias.blogspot.com/2010/05/senator-ezam-yb-akal-umbi-umno.html

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

wahai penyokong-prnyokong Pas, bukalah mata dan telinga, buka minda juga dan jangan biarkan kita tertipu oleh pemimpin Pas yang licin macam belut. Jangan diukur kealiman seseorang dengan besarnya serban dikepala kerana benggali pun pakai serban juga dan kadangkala penutup kepala dipakai untuk menutup tanduk yang tumbuh. Almaklumlah, Pas pun dan sanggup bersahabat dengan syaitan. Memegang kunci syurga lagi gitu.