Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

10.6.10

Mat Rempit = Samseng Jalanan? Cuba Kaji Balik setelah menonton video ni.



Bodoh punya Mat Rempit. Menyusahkan orang!

Thanks Ihya!!!

8 comments:

haris30_faizal said...

..Mat Rempit ya sorang ni masih lagi tahu cara2 untuk memohon maaf dan masih lagi tahu menyanyikan lagu Kebangsaan.. Dan terimakasih yg tak terhingga kepada ketiga-tiga pegawai JPJ ini sebab masih lagi ada sifat timbangrasa. Kalau Mat Rempit ini ditahan dan dibawa kebalai Polis berapa ramai orang yang akan mendapat kesusahan terutama ibu bapa Mat Rempit ini dan diri Mat Rempit itu sendiri... Terimakasih kerana telah memberi pengajaran yg pada saya sangat berkesan dan akan diingati oleh Mat Rempit ini dan juga lain2 Mat Rempit.... Lu Pikirlah sendiri..

Maimon said...

Assalamualaikum, terharu juga lepas tonton klip tu. Salute kepada peg.2 JPJ yg. bertugas. Bukan mudah nak handle mat rempet kat Malaysia ni yg. memang law breakers. Saya bekas peg. JPJ dan Saya juga telah mengalami tugasan yg. sama. Budak2 nakal mcm tu biasanya diberi nasihat. Tapi to you JPJ guys keep up the good job.

Aleesya Dania said...

klako pown ye jugak tgk mat rempit ney...bila beraksi kononnyer ganas laa ekk..tp bila kena tahan ...alahaiiii...saye mntak ampun en...sayer mintak ampunnnn...siap nanges2 lagi...kihkihhhh...

Hisyamuddin Che Ali said...

Salam ziarah...boleh tak tumpang parking http://tunhisyamuddin.blogspot.com/ di sini, sahabat. Trm ksh

melayuangkat said...

Salam anak cyber Mak Cik,

Apa khabar? Lama menyepi..sihat?

SSS Admin said...

Salam Sejahtera Tuan/Puan,

Kami di Satu Sekolah Untuk Semua (SSS) amat berbangga dan berterima kasih di atas sokongan Tuan/Puan.

Kami percaya bahawa sokongan Tuan/Puan masih lagi berterusan walaupun kami dapati laman citra Tuan/Puan tidak lagi memaparkan logo SSS sebagai tanda sokongan. Walaupun begitu, kami ingin menyampaikan ucapan terima kasih di atas sokongan Tuan/Puan selama ini.

Kami sedang mengemaskinikan senarai e-Patriot kami dan amat berharap sekiranya Tuan/Puan dapat menghubungi kami melalui emel ataupun meninggalkan catatan di laman SSS (halaman e-Patriot), secepat mungkin, sekiranya maklumat kami ini tersilap ataupun Tuan/Puan memaparkan semula logo SSS di laman citra Tuan/Puan.

Sekian, terima kasih.

emel kami : satusekolah@gmail.com

laman web kami : http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com

"SATU BAHASA, SATU BANGSA, SATU NEGARA"

Admin SSS

Ihya said...

samo-samo...

fan said...

ni taktik biasa mat rempit..lepas kena lepas nanti dia akan ketawa tebahak2 dan cita mcm mana dia berjaya bodohkan pegawai JPJ..dalam keadaan mcm ni pun selalu pegawai penguasa kena fitnah suka makan rasuah la tak komitmen la apa la..vedio ni membuktikan sebaliknya..selain bertimbangrasa tak de unsur rasuah langsung dari pegawai tu..tahniah..