Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

15.11.10

Remaja Melayu Beromen Macam Sial

Korang nak hentam aku sebab aku cuit orang Kelantan. Yang aku heran, tak ramai yang marah kat awek-awek celaka yang tonggang tu.

Kalau aku bagi video kat bawah ni, agaknya korang marah pemandu teksi yang tengok budak Melayu ni beromen agaknya. Ye lah, drebar teksi tu kan Cina. Melayu kan Tuan.

Aku rasa, budak pompuan tu dah barai kena batang budak lelaki tu. Kalau budak pompuan ni baca, aku cabar dia buat pemeriksaan doktor dan buktikan lubang kemaluan dia masih ada selaput dara. Kalau masih ada dara, aku cabut posting ni dan buat permohonan maaf (biasalah zaman sekarang kan, buat dulu baru minta maaf). Kalau aku tulis macam ni, masih ada orang nak backing betina ni, aku tak tau la. Lebih baik korang dijadikan babi tunggal dari di berikan akal sebagai manusia.

6 comments:

hahn said...

Inilah hidup bertuhankan cinta manusia. Bertuhankan keseronokan.

Keseronokan: KLCC
Kecintaan: Lelaki

Terpaksa mengambil langkah drastik untuk memikat teman lelakinya semula iaitu dengan ciuman. Ini juga adalah unsur dari cerita barat.

Benci benci benci kena satu ciuman terus terkulai.

Wanita itu emosi. Siapa pandai main emosinya habis lah wanita itu. Wanita sanggup apa saja demi cinta. Berzina malam Ramadhan besoknya marah teman lelaki tak puasa. keh keh keh

Di Indonesia ada yang tukar ugama Kristian dan Hindu demi keindahan cinta. Perempuan juga...

Bab cinta ni... Wa tabik sama pompuan. Kamikaze punya!

Anonymous said...

kenapa perlu sabitkan orang Kelantan?rase2 selama aku tinggal kat negeri2 luar sama jer dengan perangai2 perempuan...keimanan seseorang bukan bergantung pada dari mane negeri tu org berasal, buangkan sentimen kenegerian dalam diri kita...Melayu sama Melayu pun boleh gaduh sebab negeri...macam ni la yang org yg non-Bumi paling suka untuk dapat negara dan menindas MElayu lps ni kemungkinan la...sila lihat Singapore,macam mane org MElayu hidup...walaupun aku tau org Melayu skarang ni belom tentu lagi IslamNya...

---Perantau Kelantan---

Anonymous said...

ak rase sebab org klantan ni tersabit dengan Pas kot.. yang orang kenal dengan imej islamic,bersih, tudung cecah lutut.. kalau negeri lain mungkin org x ambik kesah kot..

kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

seed roze said...

PEMIMPIN PEJUANGKN RAKYAT...TAPI...YG BANGANGNYE...HANYA RAKYAT YG MENYOKONGNYA SJ AKN DIBELA...XASING LAGI KLU KT DGR "RAKYAT KELANTAN". BEJIHAD KONONNYA SEKADAR MEMENUHKAN STADIUM MEMBUAT ONAR..XDA AP YG DIBANGGAKAN..SOALNYA SIAPA YG MEMIMPIN MEREKA??PIMPINAN YG BAIK XKN HANYA MENYATUKAN RAKYAT KELANTAN???

Anonymous said...

ko nie mmg dari dulu x puas hati kat orang kelantan nie... ada jer ayat ko nak sabitkan orang kelantan... ntah la ape yg ko tak puas hati sangat....

pentingknislamdrbangsa said...

baik buruk pelakuan tu terletak pd individu bkn pd negeri...kalau ada org kelantan or mana2 negeri yg perangai x senonoh, tu hok x moh ko islam..