Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

31.3.11

Blog Ini Blog Tak Laku

Perghh...berdas-das aku kena maki dengan penyokong tegar Parpukari. Aku bukan nak cari gaduh dengan Parpukari, aku cuma nak dia bagi penjelasan logik, masuk akal dan munasabah. Itu juga kita tuntut dari kerajaan mutakhir dan juga dari Anwar Ibrahim.

Ada yang kata blog aku ni blog tak laku. Aku nak jawab bab tu...

Aku tak berjual-beli. Aku tak ditanggung sesiapa. Aku tak menulis 'bagi-pihak" sesiapa. Aku bukannyapecacai sesiapa. Kalau korang cakap blog ni tak laku, AKU SETUJU!!!

Aku menulis untuk puaskan hati. Untuk melempiaskan ketidakpuashatian. Untuk bertukar fikiran. Aku tak memfitnah. Aku PANTANG orang yang suka memfitnah. Hadiah bagi orang yang TALAM 2 MUKA adalah maki hamun. Maki hamun sama dengan melaknat. Betul kan?

Jadi, kalau nampak aku mencarut, anggaplah aku sedang melaknat. Itu kira nasib baik terima laknat dari aku, JANGAN KENA LAKNAT DARI ALLAH SUDAHLA...Nauzubillah.

6 comments:

tabuans said...

BRO aku pon tumpang semangkuk tibai juga di blog aku...

Harimau-Menaip said...

thanks Tabuan. semangkuk la kita...hahaha

Putra IJ80 said...

quote"
Aku tak berjual-beli. Aku tak ditanggung sesiapa. Aku tak menulis 'bagi-pihak" sesiapa. Aku bukannyapecacai sesiapa."unquote.

Part nie yg.gua respect. sama lur,Bro,.

Terang dan Jelas,lur ada maruah,tidak di nilai dgn RM5,000 sebulan,dgn sebiji Camry...atau mana mana yg.sama maksud dgn nya.

Yg.kemudian terikat, tulis ikut acuan yg.di arah,di bentang di dlm skop yg.terhad,.

Walaupun realiti berlaku sebaliknya.

TAHNIAH BRO,Wa caya sama lur....

Smuge Allah senantiasa memberi taufik dan hidayah,serta perlindungan pada lur kluge lur.,walmukmininawalmukminatialahyaminhumwalamwatibirarah matikayaAlrahamarahimin.

Amin.

Anonymous said...

Tuan Rimau... Pertahankan hujah anda ...jangan sesekali goyah walau apapun di maki hamun oleh pencacai umno ni.... Kuatkan Iman Tetapkan pendirian ...yang HAK itu tetap HAK yang BATIL itu tetap BATIL... salam perjuangan dasri kami anak muda yg membenci dan semakin membenci UMNO

Anonymous said...

anak mahathir
Mukhriz togak arak kt Pulau Layang-Layang tahun 1996 bukan setakat 4 saksi yang tengok satu depertment dari Kementerian Wilayah Persekutuan tengok dari yg gred paling tinggi (JUSA) sampai ke gred rendah drebar (R1). tanya org KWP

mae said...

Bro....aku sokong ko bro....