Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

8.6.11

Bangsa Anak Malaysia Kepala Abah Dia



Aku Berbangsa Melayu. Lahir di Malaysia. Aku bukan Bangsa Malaysia tetapi Aku Anak Jati dan Warganegara Malaysia.

Alasan Hannah Yeoh, anak dia bukan Cina atau India. Bagi dia, anak dia adalah campuran 50-50. Bagaimana boleh ishtihar Bangsa Malaysia kalau tiada darah terulung Bangsa Melayu? Paling kurang pun, mesti ada darah 3 bangsa terbesarla..Tak boleh kan? Memanglah.

Kenapa tidak mohon "Bangsa Cindia" atau "IndCin"?

Malaysia bukan hanya mempunyai 2 bangsa bukan? Jadi, kenapa buat benda bodoh YB?

Reaksi blog ini terhadap kes Hannah Yeoh, Ramachandaran dan Shay Adora Ram ialah "BANGSA MALAYSIA KEPALA ABAH DIA LAH!!!!"

Seruan blog ini kepada Kerajaan Malaysia...Jangan Layan!


NOTA KAKI: KLIK SINI UNTUK TENGOK ADA PEREMPUAN CINA YANG LAHIR DARI AIR MANI ANJING SEDANG MENGHINA AGAMA ISLAM. KITA HARUS BERDIAM?

10 comments:

Anonymous said...

Kanda rimau, repot le kpd Brahim perkasa....tentu jadi pekasam mereka ni....melayu melayu.Ku sangka harimau belang rupenye kucing kurap.

Harimau-Menaip said...

Brahim Perkasa? Aku tak percaya pada kaki jilat macam dia.

Ini hal hina Islam..bukan Melayu.

Bab Hannah Yeoh, aku cuma nak dia rasional sikit. Permohonan dia terlampau melampau. Siapa dia? Apa jasa dia pada Malaysia?

Anonymous said...

tp kdg2 klu kita fikir blk kn ape bangsa yg nk diletakkn pd anak dia,ayah dia india,mak dia cina,nk bg bangsa ape yer kt anak dia,klu di Indonesia rmai dari bangsa cina yg kwin dgn melayu Indon anak dia diberi bangsa Indonesia,klu di Malaysia nie nk bg bangsa ape yer pd anak dia tue...klu org melayu kwin dgn mat saleh ape bangsa nk bg pd anak dia...x ke pening jgk tue,bila kes nie jd kurang2 leh jgk kita tau ape nama bangsa yg selayaknya digunakn bila ada masalah camtuekn..tp klu dia guna isu tue sbb politik xleh pkai la politik camtue...

Yong said...

Di Sabah anak pasangan Cina (bapa) dan Kadazan (ibu) yang dilahirkan dipanggil Sino-Kadazan. Kalau India dan Kadazan dipanggil Indo-Kadazan. Kalau Melayu dan Kadazan, terpulang pada ibubapa. Biasanyanya mereka akan letak Melayu je sebab Melayu bangsa nusantara. Kalau anak Melayu dan Melayu Brunei pulak, jadi Melayu Brunei.

Tapi kalau si-ibu bukan Bumiputera, semua ikut bangsa bapa. Tak timbul soal anak Malaysia, sebab kita semua anak Malaysia.

Kita ni ikut sistem patriarchal. Yakni bangsa ditentukan oleh bapa. Walau bagaimanapun ikut suka Hannah kot nak letak anak tu Cina. Tapi nama tak Cina pun. Saya nasihat Hannah letak je Indo-Cina (bukan IndoChina) sebab nak tu 50-50.

Anonymous said...

Tang mana hina Islam tu? UMNO duk hina Islam kau tak kisah ke/ Keluar lah dari tempurung kaca tu

fidel castro said...

namanya 1Malaysia..jadi tak salah kalau nak berbangsa anak malaysia.
kalau tidak tak gunalah mat mongol promosikan 1Malaysia.

wanakin said...

cina tu tau umat islam skrg ni dh berpecah belah. sbb tu dia meroyan cam tu skali. org2 kapir ni hanya akan kembali takut pd org islam bila diorg tgk jumlah jemaah di masjid pd waktu subuh sama byk jumlahnya dgn solat jumaaat. Org2 islam skrg mesti BERSATU!

Anonymous said...

Tanya datuk TDM. Macam mana lelaki India kawin Melayu, boleh jadi bangsa Melayu pulak dan bukannya IndMel atau Melind atau Mamak atau pariah?

maie1958 said...

ini harimau tapi simpan ekor bawah telor,banyak kau dapat saham bumiputra najibrosmah bagi?kamu suka melawak lah rimau rau rau.....kesian dia....

Anonymous said...

ini harimau xbole pakai... hantar kat sarkis pon sarkis reject punya... ada ka bangsa melayu bangsa terulung??? Islam xpernah meletakkan bangsa sbg pengukur. kalu nak dikira bangsa Arab lg terulung sbb ramai para nabi berasal drp bangsa Arab...