Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

4.7.13

Ibrahim Ali Sebagai Pemandu Teksi?

Pertama, jangan beri orang tua ni jadi pemandu teksi. Rasanya, dia bukannya nak bagi bangsa selain Melayu naik teksi dia nanti. Lepas tu, mungkin dia akan rebut jawatan Presiden Pemandu Teksi dan jadi Presiden. Lepas tu, Mungkin subsidi tayar teksi akan dijadikan isu politik. Jahanam kerjaya tu kalau orang tua ni ada kat dalam.

Bagi aku, orang tua ni cuma layak buat video Gwiyomi je lepas ni.


2 comments:

Haji Zainol Abideen said...

Assalamualaikum.
Tok Rimau,
Takut ada yang loya dan termuntah lepas tengok Kiki Gwiyomi Pak Him ni ha?

Siapa nak jawab? :P

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Tuan haji.

Saya geram dengan statement dia. Kita ambil contoh kes pijak sticker lantai yang ada gambar masjid, mana dia PERKASA?

kalau bab politik, cepat dia sampai.

latest, nak ugut PM plak. Letih dengan dia ni Tuan Haji.

Elok buat Gwiyomi je..sekurang-kurang takde yang marah dia. ;)