Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

24.1.14

Kenapa Membenci Orang Negeri Sembilan?

Kenapa bro? Apa masalahnya? Komen kat sini bro...kita settle baik-baik. Malas nak taip panjang-panjang.

nota: sumber tagged.com

5 comments:

Anonymous said...

apa yang kimak tu marah marah dengan orang n9....kimak tu nak ape tu....ceciter

rantai said...

tentu ada sebab ... ngorat awek n9 tak kena layan kot..? atau sebab bodo ... ditipu oleh orang n9 yang lebih cerdik ...? atau nak buli orang n9 tapi orang n9 tu lawan balik, so bengang le...!!! biase le kan..????????????

XUMNO said...

Mamat ni marah kat orang Nogori sebab tak dapat tapak berniaga di Seremban ko? Kalau itulah sobab nyo, maaflah. Kebanyakan tompek niago di Seremban dan Nilai dah ponoh dek peniaga2 bukan rakyat asal Nogori. Ponoh dek oghang luar yo, sobab orang Nogori ni baik2 hati, tak marah orang luar cari rezeki di sini. Kalau kau marah sobab dek tak dapat ngorat anak daro Nogori, apo boleh buat. Budak2 bujang Nogori terlampau ramai yang kacak2 dan hansom. Buat makeover muka dulu, lopeh tu datang balik cubo try mengurat sekali lagi. Mungkin2 dapek.

tepet said...

Lawak jgk pembaca blog ni bhaha

kulatlapok said...

agaknya dia tak rasa masuk habis hanya dapat masuk suku ajee...