Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

11.5.11

Mimpi Abah Dia la



Aku tak tahu lah makhluk bangang mana nak dengar mimpi barua ni... Dia bukan ulamak pun. Aku dulu mimpi Anwar tak sunat, takde pulak aku nak kecoh. Bangang.

Aku bukan backing Anwar...Wallahi. Aku cuma pelik...Takkan mimpi pun nak ambil serius sampai "melibatkan kepentingan negara"?

Ni cucu Arwah Tun Ghafar? Hahahahaha.. Patutlah.


Rasulullah SAW telah menyebutkan beberapa jenis mimpi dalam hadist beliau yang mulia. Beliau bersabda, “Mimpi ada 3 jenis. Mimpi yang baik, yaitu kabar gembira dari Allah, mimpi yang merupakan dialog seseorang dengan dirinya sendiri, dan mimpi yang berasal dari setan untuk membuat sihamba bersedih”

Pertama,
Mimpi yang baik, yakni mimpi yang dimaksudkan oleh Rasulullah dalam hadistnya yang mulia:

Apabila zaman (kiamat) sudah dekat, nyaris tak ada lagi mimpi seorang mukmin yang benar. Orang yang paling benar mimpinya adalah yang paling jujur bicaranya. (HR Muslim) {link}

Kedua,
Mimpi yang merupakan dialog seseorang dengan dirinya sendiri. Mimpi seperti ini biasanya sangat tergantung dengan pikiran yang sedang menyibukkan hati seseorang. Juga, sangat berhubungan dengan urusan yang sedang menjadi pusat perhatiannya belakangan ini. Seperti, seorang pelajar yang sudah menghadapi dan masih menunggu hasil ujiannya. Lalu, ia bermimpi bahwa ia lulus ujian, sehingga ia mendapat banyak ucapan selamat dari teman temannya.

Ketiga,
Mimpi dari setan yang menciptakan kesedihan. Mimpi seperti ini dapat dikatakan sebagai mimpi buruk. Jenis mimpi seperti ini termasuk mimpi yang dibenci manusia. Mimpi yang dibenci oleh manusia jelas berasal dari setan. Kalau seseorang melihat mimpi itu, hendaknya ia memohon pelindungan kepada Allah dari keburukan mimpi tersebut. Dan, jangan menceritakannya kepada siapapun, karena itu akan membahayakan dirinya sendiri.

Cucu Tun Ghafar ni belajar tak abis lagi ni....SENGAL!

6 comments:

Anonymous said...

mimpi yg benar ni Allah boleh 'memberi' kpd ssiapa saje dengan kehedakNya untuk memberi peringatan@amaran kpd umat manusia yg kini semakin hari semakin jijik, hina dan kotor atas perbuatan diri sendri...klu Allah mendatangkan mimpi benar kepada saudara..adakah saudara berani menyampai mimpi tersebut kepada umum?..tentu tidak bukan..sbb anda sndiri tidak akan mempercayai pabila mimpi tersbut adalah pemimpin yg slama ini anda sanjungi ialah seorang pendusta yang suka memfitnah orang lain..betapa hina, busuk serta hitamnya hati manusia ini di akhr zaman.....

Aku Peduli Apa @ APA said...

Salam Harimau.
Memang mangkuk budak sekor ni.Itulah sindrom bila dah tinggalkan PKR mereka akan jadi lebih Umno dari Umno.

Kalau mimpi 4D ada juga baiknya boleh aku tumpang...he he he

Isa said...

Salam Bro;

Dalam abad 21 nih... masih ada lagi makhluk sengal... hahaha...

Errr... cucu siapa mangkuk nih tadi...??? kah..kah..kah...

melayuangkat said...

Assalamualaikum anak cyberku,

Apa khabar dan apa khabar Qaseh kita?

Saja Mak Cik nak jengok blog kamu, wah dah banyak kali tukar warna.
Hari itu kami ke Seremban, singgah di Nelayan, teringatkan kamu.

Jaga diri baik2,jaga Qaseh baik2.

Anonymous said...

Agak-agaknya lah.. kalau dia mimpi dia yang bunuh PM... dia nak citer tak??? Poyo dan sengal sungguh beliau nie...

Kesian pada pada Tun GB, ada cucu bongok mcm dia nie...

Anonymous said...

aku klau dia ni dok beramal dn beribadat 24 jam mau jga aku dngr crita mimpi dia,tp klau dh berglumang dgn najis nk dngr buat nk dkt tk lalu.bengong pnya org