Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

24.3.12

Human Rights Kepala Abah Kau

Menyirap je bila tengok video  dibawah. Budak nak main bola pun susah. Eh, budak tu pun ada hak untuk gunakan padang la Samdol. Aku nampak beberapa peguam dalam video tersebut dan aku dapat bayangkan betapa bangsatnya mereka setelah menilai kelakuan mereka. Aku buka lantai blog ini untuk disumbatkan kemarahan pada mereka. ;)



6 comments:

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

politik buat manusia buta hati...

malu la, belajar tinggi tinggi tapi tak boleh tolak ansur dengan keinginan budak kecik..

Harimau-Menaip said...

Tuan Gafaro,

Yang menambah kelukaan, apabila mangkuk tu nak berhujah style peguam dengan coach tu...siap ada minah yang menjerit plak tu...

Yong said...

Apa kepalaciter nih?

Harimau-Menaip said...

Puan,

Citer ni tak ber kepala kerana menurut dalam video tersebut, "everybody is a leader"..."semuanya adalah kepala"..;)

Anonymous said...

celaka punya betina
bitch!

RULZA said...

aiyooo..apakobondo ni..