Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

1.3.12

Komen Artis Malaysia Yang "Soleh dan Solehah".

Aku sedang bersabar. Aku cuma pohon kepada Allah Azza Wa Jall, agar artis-artis ini, dipanjangkan hayat dan dibiarkan sengsara. Adibah Noor, kau telah membuatkan hati aku sakit. Artis yang lain tu, anggaplah komen mereka sebagai cara paling "murah" untuk dikenali masyarakat. Hunny Madu? Baki Zainal? Siapa kamu?

______________________

salin dari blog http://dinturtle.blogspot.com

Ramai yang dah tahu tentang konsert Erykah Badun yang terpaksa dibatalkan gara-gara tatoo menghina Allah pada badannya, sepertimana yang disiarkan oleh The Star.  MStar



Malas saya follow cerita ni, tapi agak menarik juga baca respons dari beberapa artis kita yang seolah menyesali tindakan kerajaan itu, kononnya isu tatoo itu remeh.

Dari blog NescafeAis, saya copy sepenuhnya -

Rata-rata selebriti tempatan menyatakan kekesalan mereka terhadap pembatalan konsert Erykah Badu. Daphne Iking yang telah menemuramah Erykah Badu sebelum konsert berlangsung menyatakan yang dia tidak nampak sebarang tatoo pada badan Erykah.(memanglah takda, tatu kalimah Allah tu tatu sementara..tapi disebabkan tatu tu menghina islam dan dibodohkan oleh The Star yang siarkan di Akhbarnya..so, orang islam mana yang tak marah..bangang gak Daphne Ikang Masing ni..) Antara reaksi selebriti tempatan menerusi Twitter apabila mengetahui tentang pembatalan ini ialah:-

1. Baki Zainal


reaksi
  2. Adibah Noor

kecewa
  3. Daphne Iking

dephne
  4. Hunny Madu

hunny madu
TAPI YANG PALING BEST
5.Reaksi dari si penyanyi Erykah Badu sendiri.
erykah badu
Amik kau…dia tak kisah pun..tapi artis-artis malaysia di atas tu plak yang lebih-lebih..kecewa betol gayanya..Hahaha ~~

3 comments:

pukimaq said...

Don't like tatoo.Like bontot.

Hanz Newman said...

Adibah who? Kalau don't feel a thing kena tengok iman dia dah rosak .. mungkin.

Okay, kita tak perlu marah-marah, berdemo, arak kepala lembu, maki, bagai, TAPI, tetap kita as a moslem mesti tak suka tattoo begitu pada badan seseorang walau dia seorang Islam pun. Nama Allah dimuliakan di tempat yang sesuai...bukan seperti tattoo itu.

Empunya badan pun tak ambik pot sangat orang lain peminat dia (ahli & peminat seni..konon) pulak sibuk..please la!!

Anonymous said...

Istifar le banyak-banyak... Islam dipermainkan.. dan ade orang Islam yang menyokong.. apakah jawaban kita di akihirat..adakah seperti di atas....