Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

5.8.12

Siri Tanah Kubur memualkan

Aku cukup menyampah tengok Rancangan Tanah Kubur. Mati muka macam beruk la, muka berdarah la, kudis la...Ini pembohongan !

Malu la jika sang kuffar berkata "teruk kalau macam ni, kami kafir pun tak mati teruk macam ni".

Abu Lahab, Abu Jahal..tidak pula mati sebegitu! Benar, Allah Maha Berkuasa. Namun, gunalah akal untuk menzahirkan agama ini. Adakah benda sebegitu menambah iman kamu? Tidak cukupkah alam yang luas ini untuk membuatkan kamu beriman hingga perlukan pembohongan untuk menjadi takut kepada Allah? Ittaqullah!

Kisah dibawah, seribu lebih baik dari siri Tanah Kubur!

disalin dari sumber secondary: Mountdweller


Gambar Janin Berumur 15 Minggu 

Yang Hidup Sampai Sekarang

Hanover, Jerman – Gambar yang anda lihat di atas adalah gambar janin yang dilahirkan ketika umurnya baru saja 15 minggu. Janin kecil dan merah itu mempunyai berat 10 ons dengan panjang 10,2 inchi, janin itu kemudian diberi nama Kimberly Mueller.
Setelah dilahirkan janin ini dipeluk oleh ibunya kemudian sebelum akhirnya dibawa pergi oleh para ahli yang bekerja tambahan dengan keras untuk menyelamatkannya. Ayahnya hanya sempat membisikkan ke telinga sang janin “Kimberly, you can do it baby”
 Harapan hidupnya cuma 1 banding 1,000. Bahkan seorang Doktor pakar jantung kelas dunia yang merawatnya berkata, peluang untuk hidupnya sangat tipis. Namun begitu, bayi ini terus berjuang dalam dengan liku-likunya untuk terus hidup.
Selepas para doktor dan pakar berusaha keras dan memantau perkembangan bayi ini selama 24 jam, akhirnya ketika janin ini berusia 6 bulan, ianya telah mendapat perlepasan untuk untuk dibawa pulang oleh kedua ibubapanya dan menjalani kehidupan seperti bayi normal yang lain

2 comments:

mountdweller said...

A'kum Tok Rimau

Nampaknya kebelakangan ini Tok Rimau sibuk agaknya.... jarang update blog.

Lama juga saya tak ziarah ke sini. Doakan Tok Rimau dan keluarga di dalam rahmat Allah terutama di bulan yang mulia ini. Insya Allah.

Benar akhir-akhir ini banyak sangat cerita yang merapu bertujuan mengugut supaya takutkan Allah tetapi implikasinya mereka tak fikir!

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Tuan.

Saya setiap hari menjenguk blog Tuan. Ranking pun dasyat sekarang..;)