Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

24.3.12

Human Rights Kepala Abah Kau

Menyirap je bila tengok video  dibawah. Budak nak main bola pun susah. Eh, budak tu pun ada hak untuk gunakan padang la Samdol. Aku nampak beberapa peguam dalam video tersebut dan aku dapat bayangkan betapa bangsatnya mereka setelah menilai kelakuan mereka. Aku buka lantai blog ini untuk disumbatkan kemarahan pada mereka. ;)



22.3.12

Dalam Buku Sejarah Malaysia Tahun 2050

Dalam buku sejarah Malaysia nanti, pasti cerita Mat Indera dan Kemerdekaan Malaysia dari penjajahan Hantu raya (sebab tidak dijajah) tidak lagi relevan dan penting. Yang menjadi kajian ahli sejarah adalah:

1. Berapa berat tahi PM Malaysia ke-6
2. Apa warnanya
3. Bagaimana rupanya
4. Berapa biji cili yang melekat padanya
5. Adakah ia terus jatuh ke dalam air atau melekat di sisi mangkuk tandas
6. Bagaimana baunya

Kedengaran ia lucu. Ia ternyata tidak lucu jika ia dimulakan oleh pakar sejarah yang mencoretkan notis seperti di bawah.


15.3.12

Tun Mahathir...perlu disedarkan.

Aku membaca blog Tun Mahathir dan aku menahan marah. Marah pada Tun Mahathir yang selama ini aku sangka telah bertaubat namun sangkaan aku meleset sama sekali.

Ingin aku memberi jawapan bagi persoalan beliau di http://chedet.cc/blog/?p=718.

v) Apakah ingatan manusia lebih tepat dan kekal dari catitan, seperti wahyu dari Allah s.w.t. kepada Nabi Muhammad s.a.w. dicatit, kemudian dibukukan sebagai Al-Quran.

Tun, perawi hadith bukanlah mereka-mereka yang merasuah ketika dapat projek, minum arak di majlis VVIP atau yang pernah memegang kemaluan bukan mahram. Mereka orang soleh yang wajar dihormati dan dikasihi.

Mungkin Tun merasakan Tun pandai tetapi percayalah, post Tun ini hanya menampakkan Tun lebih bangsat dari Iblis. Tun wajib bertaubat kerana Tun telah tidak beriman kepada Rasulullah SAW. Tun solat ikut siapa ya? Ikut gerakan anjing atau berpandukan petunjuk Nabi SAW yang Mulia?

Tun, aku cuba untuk beradab tetapi tulisan Tun terlalu kurang ajar. Tun telah hilang seorang yang meminati Tun.

Tetapi Tun, kalau Tun meninggal dunia nanti (yang aku rasa ia tak lama lagi memandangkan Tun telah tua sangat), aku tetap doakan kebaikan Tun dan agar Allah Azza Wa Jalla mengampunkan dosa orang jahil macam Tun.

Wallahua'lam.


11.3.12

Esok, Aku Ingin memakai batik Jawa

Entah kenapa, aku merasakan bahawa aku adalah Jejaka Indon bertaraf Bumiputera.

4.3.12

Ustaz Halim Hasan: Sila Tegakkan Hujah

Sesiapa yang merasakan hujah "tiada doa awal dan akhir tahun" dan "keluar dari khilaf itu lebih baik", maka boleh memberi hujah secara berdepan dengan Ustaz Halim Hasan.

Untuk pemahaman, Ustaz Halim Hasan adalah antara ustaz kesayangan aku kerana memberi hujah dan dalil terhadap ilmu yang dibahaskannya.


1.3.12

Komen Artis Malaysia Yang "Soleh dan Solehah".

Aku sedang bersabar. Aku cuma pohon kepada Allah Azza Wa Jall, agar artis-artis ini, dipanjangkan hayat dan dibiarkan sengsara. Adibah Noor, kau telah membuatkan hati aku sakit. Artis yang lain tu, anggaplah komen mereka sebagai cara paling "murah" untuk dikenali masyarakat. Hunny Madu? Baki Zainal? Siapa kamu?

______________________

salin dari blog http://dinturtle.blogspot.com

Ramai yang dah tahu tentang konsert Erykah Badun yang terpaksa dibatalkan gara-gara tatoo menghina Allah pada badannya, sepertimana yang disiarkan oleh The Star.  MStar



Malas saya follow cerita ni, tapi agak menarik juga baca respons dari beberapa artis kita yang seolah menyesali tindakan kerajaan itu, kononnya isu tatoo itu remeh.

Dari blog NescafeAis, saya copy sepenuhnya -

Rata-rata selebriti tempatan menyatakan kekesalan mereka terhadap pembatalan konsert Erykah Badu. Daphne Iking yang telah menemuramah Erykah Badu sebelum konsert berlangsung menyatakan yang dia tidak nampak sebarang tatoo pada badan Erykah.(memanglah takda, tatu kalimah Allah tu tatu sementara..tapi disebabkan tatu tu menghina islam dan dibodohkan oleh The Star yang siarkan di Akhbarnya..so, orang islam mana yang tak marah..bangang gak Daphne Ikang Masing ni..) Antara reaksi selebriti tempatan menerusi Twitter apabila mengetahui tentang pembatalan ini ialah:-

1. Baki Zainal


reaksi
  2. Adibah Noor

kecewa
  3. Daphne Iking

dephne
  4. Hunny Madu

hunny madu
TAPI YANG PALING BEST
5.Reaksi dari si penyanyi Erykah Badu sendiri.
erykah badu
Amik kau…dia tak kisah pun..tapi artis-artis malaysia di atas tu plak yang lebih-lebih..kecewa betol gayanya..Hahaha ~~