Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

19.3.13

Gambar Lucah

Aku terima gambar. Penghantar mengatakan yang ianya adalah gambar pemimpin parti yang melawan kerajaan.

Aku cuma menasihati, jika ianya benar,maka kau mengaibkan saudaramu. Jika ianya tidak benar,kau telah menfitnah saudaramu.

Aku tetap mensihati mereka begitu walaupun ia adalah gambar menteri.

Kerana aku sudah bosan dengan politik tanpa neraca agama. Kita bakal rosak...rosak serosaknya.

Maka bagaimana kita mahu mengatakan kita berpegang pada "tali Allah"???

Aku penat. Penat menanti Parlimen dibubar.

3 comments:

mountdweller said...

A'kum

Agak sibuk kot? Jarang ke maya.

Izinkan saya bawa balik N3 ini.

Tk.

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Tuan.

Saya masih aktif cuma sebagai pemerhati. saya kerap baca blog Tuan.

Hati amat sakit bila melihat gelagat NGO. Bagi mengelakkan saya memaki hamun, saya berdiam diri. Selepas bubar parlimen, memang nak hentak kaw-kaw.;)

Tk Tuan.

Anonymous said...

saya nak tumpang semangkok datok harimau .... demi allah .., aku tolak umno bukan saje ngan lembut hati tapi ngan penerajang sekali... khah khah khah !