Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

29.3.09

BPN, Bloggers Network dan Blogawan Stand Alone

Maaf kalau tajuk penulisan ini ada "kacukan" bahasa penjajah. Dunia blog semakin meriah dan berpuak-puak. Tidak kurang dari sepuluh permuafakatan blogger yang diwujudkan dengan konsep perjuangan tersendiri.

Namun, di mata Harimau hanya nampak 3 pemain utama dalam dunia blog politik terutama di arena BN lawan PR. Malangnya antara ketiga-tiga golongan tadi, jelas kelihatan hanya Bloggers Network sahaja yang bersungguh di lapangan tidak kira samada di Pilihanraya Kecil ataupun di mana-mana demonstrasi jalanan.

Golongan kedua adalah dari permuafakatan Bloggers Pembela Negara. Entah apa sebabnya, Harimau merasakan (mungkin silap), yang majoriti (tidak semua) blogawan Bloggers Pembela Negara hanya duduk mengangkang di rumah dan menembak dari balik semak.

Golongan ketiga adalah yang tergolong dari blogawan "Stand Alone" tidak mengira kecenderungan parti politik yang disebelahinya samada BN, PR atau gabungan kedua-duanya sekali. Harimau Menaip (setakat ini) bolehlah dikategorikan sebagai Blogawan Stand Alone. Terkadang mengangkang juga ketika menulis. Hahaha.

Dari ketiga-tiga pemain utama dunia blog itu, yang sama adalah nama. Nama semacam tidak kebangsaan walaupun ramai antara mereka yang menentang PPSMI.

Pokok pangkalnya, matlamat Harimau Menaip menulis hari ini adalah, untuk mengucapkan Selamat Maju Jaya buat ketiga-tiga golongan blogawan di dalam menghadapi Pilihanraya Kecil Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Saya (Ai). Kalian tetap sahabat walaupun terkadang berlainan pandangan dan pendapat.

13 comments:

Anonymous said...

Salam,
Tuan Harimau Menaip kalau pergi mengundi di Bukit Selembau Jangan lupa undi calon bebas Mohd Fadzil Abdul Wahab.

Atau itu Tuan Harimau Menaip????????

Anonymous said...

Salam,,,

Aku menulis bukan kerna nama
kerna sifat kasih sesama insan

manusia mati meninggalkan nama,
harimau mati meninggalkan belang,
harimau menaip meninggalkan apa?

jwp: daging lembu korban

hehehe...

Melayu Sejati said...

Bro,

1. Saya sama dengan bro. Berdiri sendiri tanpa terikat dengan mana-mana kumpulan.

2. Itu sebab kita boleh kiri, boleh tengah dan boleh kanan.

3. Dari awal lagi saya fikir jika kita terikat, susah untuk kita menyatakan sesuatu kebenaran yang mutlak. Biar kita terikat dengan Tuhan sahaja, itu lebih mudah.

kulatlapok said...

salam Bro:

Itulah hakikatnya yg dicerminkan oleh Bolgger BPN terjermahannya sama sepertimana perjuangan parti yg didakwa didominasikan oleh golongan Melayu. Cakap banyak x pe jangan kerja banyak.

Syabas HARIMAU lebih peka dan cekap menganalisa terlebih dahulu.

Harimau-Menaip said...

Anonymous,

Suka hati kau je nak tembak nama aku. Aku orang N9 lah. Entah sapa tah si Mohd Fadzil tu.

luah fikiran said...

Kita sama nampaknya. Tidak berpihak kepada mana-mana individu, organisasi atau parti politik. Lontaran fikiran bersifat cadangan, tentangan, sokongan,perkongsian dan persoalan terhadap apa sahaja isu. Memohon bimbingan Allah agar apa yang dilontarkan adalah benar dan tidak lain daripada yang benar. Semoga apa yang kita lakukan merupakan dakwah kecilan kita. Kita terus berjuang mengikut keupayaan dan kedudukan kita.

Admin said...

Salam Tok Ghimau...

Ramai yang mengangkang, ramai jugo yang berpoluh kek sini....
sabar-sabar....BNM pasal diorang suko borgambar, tu pasal nampak yo kek sano...

har ha ha ahha said...

Tok..

Peminat Tok kot ..hehehe

Pasal tu guna kepala Rimau..hehehhehhe

PARPUKARI said...

WAH BIAS BETUL BETUL KOMEN TUAN NI YA...YA LAH TUAN KAMI NI DOK ADA PERSATUAN, TAPI KAMI TAKDE SPONSOR, ADA DUIT CUKUP MAKAN PAKAI JE, KALAU NAK MENJELAJAH SELURUH NEGARA MANA LA KAMI MAPU TUAN! DEPA TAKPA, PI MANA ADA BILIK GERKAN...KITA NI SAPA NAK PANDANG, KITA BERJUANG IKHLAS DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA!

MELAYU SESAT KAU BUKAN PRO ANWAR + KJ KE? ISSSHH USAH LE BERLAKON BRO...GAMBAR TU SUSAH NAK LUPA BRO...MUAHAHAHAHA

TAKPALA TUAN HARIMAU, KAMI AKAN CUBA PERBAIKI DIRI KAMI INI...CUBA TUAN TGK, MERKA BUKAN PAKAI BLOGSPOT JE, MEREKA PAKAI YANG BERBAYAR PUNYA TUAN..HE HEHE...KAMI NI NAK BELI SUSU ANAK PUN TERMISS TUAN KEKADANG TU HA...

MANA LAH KAMI BOLEH LAWAN MEREKA, MEMANG KAMI TERKANGKANG KAT RUMAH, TAPI KAMI BERSAMA KELURGA SAMBIL2 BERBLOG...NAK PI SANA FUND TAKDAK...CIA TAK MINAT KAT KITA...AL KUNYITI WAL JUBURI PUN DOK GELAK TENGOK KAT KITA...HE HE HE..WALAUBAGAIMANAPUN HARIMAU MENAIP...DALAM DOK TERKANGKANG KAT RUMAH PUN KAMI SUDAH BISA MENANDINGI SO CALLED BNM NI DI ALAM CYBER...HE HE HE...TU BELUM KELUAR LAGI TU..BAYANGKANLAH KALAU KITA PUN DAPAT SPONSOR MACAM TU..PEHHHPAKCIK KAYO, PAKCIK SANGGUP EH JUAI NOTO...MUOHOHHOHO

SO MORAL OF THE STORY, WE ARE NOT PAID BLOGGERS...WE ARE DOING THIS FOR OUR BELOVED COUNTRY...HEY I LOVE PPSMI MAN!!!

Harimau-Menaip said...

Parpu,

Samalah kita. Blogger sengkek yang ada amat dari Agama dan bangsa.

Saya tulis dari pemerhatian saya.

PARPUKARI said...

ANAK BUAH SUKJ RUPANYA....MUAHAHAHA

OOO DIA SIFU AWAK LA YEA...NOW I KNOW HARIMAU...MUHAHAHAHA..NO WONDER U BIAS BRO...PEMERHATIAN GAYJAY...HE HE HE

Harimau-Menaip said...

Parpu,

SUKJ sifu dalam penulisan blog. Bukannya sifu dalam pembentukan prinsip dan politik.

Sah lah hang ni tengah mengangkang ketika menaip. Jaga teloq tu bila bercakap...hahaha..

PARPUKARI said...

HMMM...MUAHAHAHAHAHA

MUNGKIN AKU CONFUSE KOT TAPI SUKJ NI GILA BRO....PEHHHH!

SAPA YANG KAU SOKONG BRO? HE HE HE