Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

22.10.10

Bangunan 100 Tingkat - Apa Rakyat Terbawah Dapat?

Entah apa kejadahnya hendak dibina bangunan 100 Tingkat. Adakah Malaysia memerlukan bangunan itu? Tentunya tidak. Tentu sahaja agendanya lain dan bertujuan untuk mengendos nama pemimpin No.1 di peta dunia. Atau untuk mengatasi Mahathir yang mempunyai senarai kejayaan yang agak banyak dan panjang,

Kasihan pula pada Pak Lah. Beliau hanya terdaya membawa masuk parasit ke dalam parti UMNO. Apa bukti kemajuan fizikal yang dibawa oleh Pak Lah? Korridor? Jawapannya tiada. Yang ada Si Anak Menantu yang sedang menghancurkan golongan muda dengan ideologi palsu umpama pelakon opera Cina. Dongeng dan tiada Manfaat.

Mungkin DS Najib tidak mahu nasibnya seburuk PM Malaysia ke-5 itu, lalu mencanangkan melalui Belanjawan yang lalu bahawa Menara Warisan akan dibina oleh PNB.

Untung sangat kah PNB? Berapa agaknya dividen tahun ni? Sama-sama kita bandingkan. Hal itu, kita letak tepi dulu.

Siapa agaknya yang mendapat manfaat dari pembinaan Menara 100 tingkat tersebut?

Pekerja TNB? TIDAK!
Cikgu Sekolah? TIDAK!
Drebar Lori? TIDAK!
Petani? TIDAK!
Peneroka FELDA? TIDAK!
Kerani? TIDAK!
Rakyat yang mendiami PPRT? TIDAK!
Nelayan? TIDAK!
Penulis Blog? TIDAK!


Yang mendapat keuntungan dan manfaat adalah Kontraktor Sivil Kelas A (berpangkat Datuk dan kroni Pak Menteri biasanya), Kontraktor Elektrik Kelas 1 (juga cenderung politik pemerintah), pembekal-pembekal Cina (potong jarila kalau beli material dari Melayu), Orang Tengah yang mark-up pada harga barang, dan mereka-mereka yang terlibat secara langsung dalam bidaan atau penyertaan tender tersebut (biasanya kroni). Pemilihan kontraktor juga biasanya diragui ketelusannya.


Juga; pekerja-pekerja binaan yang rata-ratanya dari Indon , Bangla, Nepal dan Kerala, India. Kalau peratusan pekerja binaan Melayu mencecah 90%, aku sanggup sunat sekali lagi.


Jadi, apa kejadahnya Menara tersebut jika tiada apa yang boleh dinikmati oleh rakyat?


Bukankah lebih baik disifarkan kemiskinan dengan duit yang berbillion itu?


Adakah kita terlalu bodoh untuk nampak manfaatnya (bangunan itu) atau kita diperbodoh-bodohkan oleh orang atasan?


Bersediakah kita untuk membeli barangan yang semakin meningkat dan semakin menghimpit hanya untuk menampung kos pembinaan bangunan 100 tingkat tersebut? Itu belum lagi kita cerita kos maintenance bangunan, kos rugi kerana tiada siapa yang mampu menyewa dan AKHIRNYA...


BANGUNAN TERSEBUT DIDIAMI OLEH CINA-CINA KAYA, PELABUR LUAR DAN KRONI-KRONI TERMASUK GLC YANG DIPAKSA.


RAKYAT TERBAWAH MASIH DITAKUK LAMA BUKAN? Kesian kita.

6 comments:

Anonymous said...

“Perjuanganku lebih mudah karena mengusir penjajah, tapi perjuanganmu akan lebih sulit karena melawan bangsamu sendiri.” – Bung Karno

tak payahlah mimpi kan bulan..dapt sinaranan nya sudah memadai..bersyukur tu kan baik.

Anonymous said...

Mungkin kemakmuran 100 tingkat di KL nanti akan melimpah ke kampung-kampung dan rakyat jadi senang, pekerjaan bertambah, gaji makin besar..... mana tahu......( tapi la ni dok tengah susah lagi, tunggu masa nak dapat senang )

kasim said...

Keajuan adalah di ukur daripembangunan sesebuah tempat atau negeri atau negara. Jadi di dalam setiap pembangunan pasti ada yang ketinggalan. Di malaysia yang ketinggalan adalah rakyat melayu yang senantiasa mencaci bangsanya sendiri. Sekiranya benar anda ingin menjadi pejuang bangsa jadikan diiri anda adalah penyokong kepada peniaga melayu. Janggan cakap la yang anda berssimpati dengan melayu sekiranya barang di kedai ah keong lebih murah 10sen dari kedai ahmad maka anda tetap pergi beli barang tersebut di kedai ah keong.
Dalam erti pembangunan sepatutnya kena waraskan fikiran anda, tidak semua orang yang akan dapat, tetapi lebih tidak dapat apa adalah mereka yang hanya pandai kondem tentang kemajuan, keranan merekaa ini adalah perosaak fikiran rakyat.
Sepatutnya kita hendaklah berfikiran dari sekarang di mana dengan timbulnya MENARA WARISAN tersebut, kita akan menjadi salah seorang penyewa di situ. Jangan jadi melayu yang layu, bila dengar nak kena keluar duit dah layu, Melayu suka yang free.... biarpun 10 sen. Ubah lah hala tuju itu wahai bangsa ku. Jadilah orang yang berani meenghadapi segala jerit payah kehidupan. Bangsa lain bekerja bersungguh-sungguh untuk mengubah taraf kehidupannya. Orang melayu bercakap bersungguh-sungguh untuk menutup jalan kemajuannya.
Apa nak jadi dengan anak cucu kita sekiranya penerapan nilai takut kepada kemajuan di terapkan ke dalam fikiran mereka. Petani tetap petani, nelayan tetap nelayan. Saya anak petani... tetapi bezanya petani melayu dengan cina ialah mereka cepat menerima kemmajuan di dalam pertanian. Jadi hidup mereka cepat berubah.
Melayu masih di tahap lama dalam pertanian, kurang sedikit hasilnya salah kan kerajaan. Jadi sampai bila melayu nak maju. Nilai buday meminta di terapkan turun temurun.
5 billion tidak banyak bagi sebuah negara, sekirany di berikan kepada semua orang melayu yang susah 100 setiap seorangpun, melayu tetap akan mundur. Lihat saja apa jadi dengan Melayu felda sendayan, dapat 1 juta seorang, hari ini sudah ada yang dah jatuh miskin semula.
Ini adalah kerana melayu tidak memilih jalan yang betul untuk dapat duit. Jadi bila dah dapat mereka lebih suka berjoli.
Jadi MENARA WARISAN, siapa yang akan dpaat peluangnya? tanya lah diri anda sendiri. Masih bersikap tunggu dan lihat atau bercita-cita untuk menjadi penyewa di situ. Masanya masih panjang. Sepatutnya di fikirkan dari sekarang perniagaan apa yang anda ingin lakukan di situ kelak. Bukan jadi melayu tulin perkara pertama yang di fikirkan adalah sewa mahal, sepatutnya, perniagaan apa yang akan mendatangkan keuntungan disitu kelak.
Wallahu a'lam.

Anonymous said...

rakyat terbawah seperti pemandu teksi akan dapat manfaat menara 100 tingkat...bila pelancong datang sudah pasti pelancong tersebut ingin melihat menara tersebut...rakyat terbawah dapat peluang pekerjaan sebagai juruteknik,kerani,pengurus, dan lain-lain...sudah pasti terhidang kepada rakyat terbawah..pemandu pelancong dan juga pengusaha travel agensi juga tidak terkecuali...ini adalah salah satu strategi menarik pelancong berulang datang ke malaysia...jangan berfikiran hanya kontraktor sahaja yg dapat faedahnya...fikir-fikirkan lah...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

aku ikut kamu sunat sekali lagi

teruterubozou said...

hua...hua....hua......ade lagi berfikiran sempit.......labur 5 bilion pastu hanya fikir keuntungan kepada pemandu teksi????? juruteknik???kerani??? pengurus??? memang betul minda hanya kelas bawahan......x de terfikir ke dgn nilai 5 bilion itu kt boleh majukan anak bangsa menjadi jutawan waima bilionaire untuk mereka membantu anak bangsa lain.....memang pendek akal dan sempit minda.....