Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

7.5.13

Penghasut dan Bapak Perkauman

Entah kenapa mamat ni suka melalut ke laut. Kesian pun ada. Kalau dia kena reman sebab menghasut, jangan lupa kasi sental dia punya sideburn. Mamat yang saya maksudkan adalah KALAIVANAR - Presiden Nambikai..


4 comments:

Anonymous said...

Salam..
Inilah yg berlaku apabila tidak membaca Al-quran dan mendengar Hadith mengenaan celaan Allah s.w.t dan Rasulnya kpd mereka yg berbangga dengan bangsa..
Membicarakan soal bangsa dan bermegah-megah dengannya adalah amalan Jahiliyyah..
Fahaman zaman Jahiliyyah ini walaupun sudah dimatikan oleh Islam dgn utusan Allah yg mengajari bahawasanya Allah tidak membezakan samada manusia itu Arab ataupun Ajam,ttp Allah melihat kpd ketakwaan,namun ianya dihidupkan kembali oeh Emprealis Barat dlm usaha utk memecah belahkan Jazirah Arab utk melemahkan Kerajaan Islam Othmaniyyah,iaitu Imam Dar Al-Islam yg terakhir..
Pertama:
Revolusi Perancis yg menjadikan tumbuhnya Sistem Demokrasi yg meletakkan Kebebasan Manusia utk merangka undang2 dgn memilih wakil utk menduduki Parlimen utk membincangkan penggubalan undang2 utk menguruskan negara dan sistem ini dikenakan kpd Malaysia yg dijajah oleh British..
Inilah Inti racun yg paling besar bisanya krn akibatnya berangkai-rangkai dan melahirkan keadaan pemikiran celaru kpd Umat..Pemilihan wakil2 ini nampak bagus pd pandangan Zahir ttp hakikatnya unsur inilah yg membibitkan perpecahan dlm masyarakat..Krn Unsur ini menyebabkan berlakunya pertumbuhan kepelbagaian Parti dan mewakili Ideologi2 yg berbeda sesama mereka..Inilah default setting yg asas atas kecelaruan ini..
Kedua:
Apabila pemilihan utk memilih wakil dilakukan,Parti2 ini bersaing utk mendapatkan mandat org ramai..Maka berlakulah apa yg dinamakan menjatuhkan wibawa pesaing dgn menyebarkan Propaganda dan Perang saraf yg akhirnya memakan otak Umat dari berfikir secara Fikrah kpd menerima pemikiran2 Baharu yg sgt jelas doktrin Kebenciannya..Apabila kedudukan dicabar maka Doktrin kebencian ini dimainkan berulang-ulang kali dan merosakkan minda penyokong masing2..Maka para Sisiyun(Ahli Politik)menggunakan pengaruhnya dlm menyampaikan Propagandanya dgn bakat Pidato masing2 telah mengawal pemikiran Umum dgn Idea perang Sarafnya..
Maka semakin membesarlah skala perpecahan dlm masyarakat itu..
Maka muncul pula pelampau2 Ideologi Politik yg dibentuk oleh Ahli2 Politik dan suasana menjadi panas apabila pelampau2 ini menyebarkan hasutan2 yg hanya bersifat Mind Control kpd pola pemikiran umat..

Apakah yg dapat kita saksikan kerosakan yg dibawa oleh sistem Demokrasi yg dipaksakan keatas kita umat Islam kini?
Yg nyata Demokrasi melahirkan Krisis Moral,Skandal2 politk,Penyelewengan Kuasa,kediktatoran dan penipuan semakin berleluasa..
Ini terjadi krn Manusia telah terpisah dari Pemikiran Fikraf Siasah Syar'iyyah yg mana tuntutan nya hanyalah ringkas dan tidak sesulit mana..
Siasah Syar,iyyah menuntut kpd menguruskan keperluan Rakyat dan melakukannya dgn bergantung kpd Al-quran dan Hadith dan bukannya dgn Undang2 ciptaan manusia..
Allah berfirman,"Sesungguhnya Hukum Itu hanyalah milik Allah"..
Perlaksanaan Siasah Syar'iyyah sgtlah mudah utk melaksanakannya dgn merujuk manhaj2 yg dibawa olwh Khulafa Ar-Raisyidin,serta merujuk Ijma'dari Ulama Mujtahid..
Tttp oleh keran kita dibutakan dgn Hak manusia yg telah merampas Hak2 Allah dan Rasulnya,maka Allah mendenda manusia dgn kecelaruan yg menyesatkan dan akan terus sesat Selagi tidak kembali kpd Seruan Allah dan Rasulnya..
Akhir sekali,Demokrasi dan Islam tidak pernah bertemu wlw sekalipun sebenarnya..
Jika masih ragu,Lihatlah kesan Demokrasi itu sendiri kepada Umat sekarang ini sebagai kayu ukurnya..

Kawasaki Z800 said...

Jangan marah. Dia masih mabuk sebab banyak makan tembikai kat PWTC semasa menunggu keputusan PRU13.

Anonymous said...

Entahla.. #apacinamahu?

Anonymous said...

keling siall...