Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

12.6.09

2 Dalam 1

TUAH SERI MENANTI

Nak tergelak pabila menonton video yang dipaparkan ISA { sini }. Entah siapa yang dicop sebagai PUAKA tu. Takkan ada perempuan sejahat yang diceritakan tu. Harimau ingat, kes-kes macam ni hanya boleh ditonton dalam Sinetron Indon. Tak sangka pula, Malaya tidak kurang hebatnya.

Bravo orang Sori Monanti! Jalan sompit ponoh taik lombu ko Senaling ghupo eh pornah molahir'an namo-namo ghodang kek Malaya. Den ingat Hattan yo yang buleh dibanggo'an.

KOMENTAR

Merumuskan penulisan Harimau yang bertajuk "Berhati-hatilah Wahai Saudara-saudaraku", dan menjawab komentar dari Garden yang berbunyi...

udah-udah lah tu zaidi. saya rasa apa yang kita kongsikan di sini pun sudah cukup untuk memberikan ilmu kepada orang yang tidak pernah berjumpa akan cara-cara dakwah yang digerakkan oleh orang-orang islam di belah barat.

cukuplah dengan potongan kata-kata Mufti Perak dalam artikel Malaysiakini { sini } yang berbunyi:

Tambahnya, dalam Islam, merumuskan sesuatu hukum "tidak boleh dibuat secara tergesa-gesa."

Dan, seperti yang telah Harimau nyatakan berkali-kali, tujuan penulisan tersebut hanya untuk memberi amaran yang pada Harimau amat mengelirukan Umat Islam terbanyak di Malaya. Sesungguhnya, "orang Malaya tidak menjadikan burger sebagai makanan ruji mereka ".

Wallahualam.

4 comments:

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku Harimau yang menaip,

Apa khabar? Musim cuti sekolah ni tak bawa ke budak-budak ke zoo negara? Mak Cik dengar macam-macam tarikan ada di sana, tapi sekarang ni berjerebu pulakkan. Kena lencong ke KLCC Pusat Sains Petronas.

Memang betul saranan kamu, kita tidak boleh tergesa-gesa membuat apa-apa pun. Pasal bab hukum itu biarlah Mufti yang buat. Macam kita orang biasa ni, kalau buat apa-apa keputusan biarlah berhati-hati.

Setahu Mak Cik seseorang yang IKHLAS itu tidak akan sekali-kali mengungkit-nungkit segala apa yang telah mereka pernah lakukan pada kita.

Tidak.

Orang yang baik dan ikhlas tidak akan meminta balasan apa-apa melainkan Pahala dari Allah swt, dan balasan kalau tidak di dunia di akhirat.

WaAllahuAlam.

Desperado said...

Den sokong bonar tok ghimau...ingatkan cerito malam jumaat keliwon ko...den raso seumo tu berbayar kot!

zaidi ali said...

Salam Tok Rimau.

Berkenaan video tu tak pastilah pula orang yang dimaksudkan tu sekaya mana, billionaire...trillionaire?

Tetapi yang pastinya orang tu dilebihkan nikmat hidup oleh Tuhan berbanding sesetengah orang yang "UDAHLAH MISKIN, LUPA DIRI PULOK TU!".Hehe.

"Dengan mengenal dan mensyukuri siapa diri kita, akan mendekatkan lagi diri kita kepada Maha Pencipta."
insyaAllah.

Moyes said...

Uncle Rimau,

saya masih berjinak2 dengan perkembangan politik ni.

Kalau nak bagi komen silakan. Jangan segan2.

http://baruhean.blogspot.com/