Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

5.11.09

SEMANGAT UNTUK NEGERIKU



SEMANGAT BUAT ANAK NOGOGHI

Stadium Bukit Jalil kan jadi saksi,
Lawanmu diganyang dan dijahanamkan,
Dirobek dan dikunyah,
Dikoyak dan dilumatkan,
Untuk dihantar pulang ke Tanah Serambi Mekah.

Anak Nogoghi sudah bersedia,
Menggempur dan Menyeru,
Semangat Tanah Adat,
Semangat Perut dari Suku-suku,
Untuk mengiringi kejayaanmu.

Negeri Sembilan sudah tidak dapat,
Menahan sabar dan lapar,
Saat dan ketikanya melapah "daging" Kelantan,
Di Finale Piala Malaysia 2009.

HOBEN JANG HOBEN!

11 comments:

Anonymous said...

Kelantan PASTI monang!!!

Kelantan limo - N9 kosong.

Nangih la kau bhai.

Tak dapek den nak nolongnyooo.

Hua hua huaaa...

Harimau-Menaip said...

Bai,

Kau ingat N9 ni anak ayam ke?

Cik Dila said...

masih trauma lagi bila n9 belasah terengganu ari tu..sadis..!!

hamidi said...

pemain kelantan ni gedebe.
sikit2 nak gaduh. bajet kuat la konon. hakikatnya tak bertamadun.

walaupon aku bukan anak negeri,
kudoakan n9 menang.
yeahh~
hentam sama kelantan.

wahaha..(ketawa jahat)

Harimau-Menaip said...

Cik Dila,

Lepas ni, Kelate pula yang akan trauma..

Hamidi,

Diorang lama sangat duduk dalam gua. Tu yang perangai macam Sifu dan Tongga bila main bola.

Singh Is Kinng said...

Stadium Bukit Jalil akan jadi saksi,
Detik bersejarah tertulis nanti,
Piala Malaysia menjadi milik negeri Cik Siti,
Itulah yang pasti.

Anak Kelantan sudah bersedia sakan,
Menggempur dan Menyerang,
Berbekalkan Semangat Tok Janggut,
Kami tidak pernah mengenal takut.

Pihak lawan akan kami cincang,
Dan dihantar pulang ke Seremban,
Dengan menaiki ambulan.

Jangan mare Tok Ghimau, nok wak guano ambo ore Kelate, HE HE HE.

Wassalam.

Anonymous said...

pak rimau poie ko esok...
jumpo la kek sanun..

- parti jahat, kato eh -

Anonymous said...

pak rimau poie ko esok...
jumpo la kek sanun..

- parti jahat, kato eh -

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Lama bonar tak dengar berita, apa khabar?

InsyaAllah, sama-sama kita doakan untuk N9 tercinta. Walau apa pun perbezaan kita, sayang N9 tetap sayang juga..

Ha ha...Harimau mengaum sekali kat stadium tu..kecutlah pihak lawan.
Semangat mesti ada.

Harimau-Menaip said...

Salam Tuan Singh;

Kenegerian mesti kuat tapi persaudaraan itu lebih penting.

Ibu Melayuangkat,

Sibuk sangat kebelakangan ni...mungkin, bulan November lebih sibuk lagi.

Berdebar menanti malam esok...

ujang seri menanti said...

alahai..tim bodoh tu yang kau sokong jang..pobondo eh...

pado den,selagi bola mesia ni masih gunokan peruntukan dari duit rakyat,selagi tu la sey takkan sokong mano2 tim....buek perabih boreh yo...