Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

21.11.09

Teoh Dan Kugan Sahaja Yang Layak?

Mana pemuda-pemudi jalanan yang beria-ia melaungkan keadilan untuk Kugan? Mana pergi pejuang-pejuang kakilima yang terpekik-terlolong bersorak keadilan untuk Teoh Beng Hock? Mana pergi bini-bini tahanan ISA yang heboh ber"vigil" ala paderi Rome pada waktu ini?

Bukankah ada umat Melayu yang ditembak polis di Perlis? Tidak mahukah kalian memperjuangkan nasibnya?

Kalian boleh simpanlah drama jalanan itu. Usahlah berdrama dan berdemonstrasi. Kalian bukan ikhlas memperjuangkan nasib orang yang "dirasakan" teraniaya.

Kalian adalah hamba orang Cina...Kuli batak orang India... Kalian hanya layak menjadi pengikut.

Tidak sekali-kali kalian mempunyai hati seorang pejuang..apatahlagi seorang pemimpin.

Malah, rakyat wajar melemparkan Molotov Koktail pada kalian yang menghuru-harakan jalanan...hanya atas dasar publisiti murahan. Dahulu mungkin kalian boleh bermegah "AKULAH PEJUANG NASIB ORANG TERANIAYA". Sekarang, kalian tidak ubah seperti sampah jalanan atau mungkin kucing kurap yang menagih simpati.

"Sementara itu, ibu Mohamad Taufik, Salmiah Ismail, 45, berkata, beliau dimaklumkan anaknya sedang mengamuk oleh anggota polis yang datang ke rumahnya dan ketika beliau dan suaminya Norizan Abdul Rahim tiba di lokasi kejadian, anaknya telah terbaring berlumuran darah.

Salmiah turut mempertikaikan tindakan polis menembak anaknya sehingga mati.

Sementara itu Anggota Parlimen Padang Besar Datuk Seri Azmi Khalid turut mempertikaikan kewajaran polis menembak Mohamad Taufik pada anggota badan yang tidak sepatutnya.

"Saya tidak pertikai tugas polis tapi mengapa tidak ditembak bahagian kaki atau lepaskan sahaja tembakan amaran ke udara," katanya.
" {Bernama}

8 comments:

mountdweller said...

Salam Tok Rimau.

Amat menasabahlah UMNO gelarkan mereka ini pengacau dan pencipta huru hara di jalanan.

Harimau-Menaip said...

Tuan Mountdweller yang saya hormati,

Mereka meletakkan politik sebagai sempadan antara kemanusiaan. Apa bezanya isu Kugan, Teoh dan Taufik? Bukankah ia seakan-akan sama? Mengapa reaksinya jauh berbeza?

Saya bukan menuduh pihak berkuasa itu salah tetapi hairan dengan reaksi yang berpihak.

Maaflah kalau ia kasar tetapi ia cukup menjengkelkan.

GOMO said...

sama je bro...
mana puak pakatan yang dok berjuang dalam isu kugan dan teoh? bukan main berjuang depa. tapi bab melayu lansung sepi...

politik..oh..politik....

sampai bila melayu nak berpecah?

Harimau-Menaip said...

Bro GOMO,

Pejuang lilin telah lupa asas perjuangan.

Nampaknya perjuangn mereka tiada asas sebenarnya.

Maka, bukanlah mereka dari golongan orang-orang yang berjuang.

Mereka adalah "pekerja" poltik seseorang.

Siapa? Sendiri boleh agak.

Anonymous said...

habis ko buat apa kat sini?

nape tak sedarkan bangsa kau yg mmg dah bodoh? bangsa bangsa bangsa tak habis2, ko ingat kat padang masyar di tanya ke pasal bangsa...

UMNO= Untok Melayu No Otak.

jgn citer la, we are towards 2 party system, kalu tak suka, pangkah PR. Tak suka Pr pangkah BN...

so lepas ni rakyat tak selamnya do bodohkan lagi oleh BN, Ko tgk la selam ni yg kaya2 semua org BN, baik cina india. n pastinya bangsa ko tu...

melayuangkat said...

Assalamualaikum,

Mak Cik sokong tulisan kamu ini.

Anonymous said...

salam pak rimau,

ado pulak org teraso dgn tulisan ko ni..
masalah eh pak rimau tak ponah buek kacau, buek demo, mako harus la dio persoalkan pejuang2 jalanan ni..

- parti jahat, kato eh -

Harimau-Menaip said...

Parti Jahat,

Siapa yang terasa tu? Khobar kek den. Den nak tanyo dio...