Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

25.12.09

Mat Indon: Kepala Lembu Berhidung Penyet?


Beef? Daging Lembu? Halal? Haji Naguib? Kepala Lembu ke tu?

Itu kepala Babi la. Bodoh punya Indon! Main-main kau dengan perkataan Halal.

Aku siram dengan air panas kang baru tahu...Ooopps!

14 comments:

Isa said...

Salam Bro,

Tengelam timbul, tengelam timbul, sampai Indonesia rupanya...?

Hj. Naguip jual lembu pink colour rupanya. Tapi kalau yang bergelar Haji yang menjualnya sudah tentu HALAL... tak gitu bro..

Macam kat Malaysia juga... kan?

Harimau-Menaip said...

Bro;

Entah kenapa sibuk gila kebelakangan ini.

Haji mana pulak yang jual babi kat Malaysia ni bro? Bagitau sikit..senang nak tala pungkoq dia..opppsss!

Tan Loo Ley said...

Hai Bro....ape ceriter nie...kat mana mat indon sepet ni jual kepala "babi" tu..kat 1Malaysia ke?

Ha baru kena...mat indon sepet tu jual kepala babi...dulu ada spesies tu pijak kepala lembu...

Biadap juga ye bro....guna nama hj naguib pulak tu...

ڤنا مينڠ / PENA MINANG said...

Indon ni memang pening sikit....Sebab tu kalau nak makan dekat Indon kena hati-hati...kang tersalah makan...tak pasal-pasal jantung, hati, limpa, usus dalam badan kita nak kena samak....hahahahah

hilbert said...

Salam 1Malaysia bro,

kalau takat jual babi ini, saya tidak heranlah lagi dengan mamat Indon ni bro.

Saya kenal banyak dengan mamat Indon ni, ada yang memang membeli daging babi dari pasar untuk dimasak dan dimakan bila sampai tempat kuarters. Ada pula yang gemar tangkap anjing berbulu hitam untuk dimakan.

itu semua kerja orang Indon dari suku Jawa. Saya selalu bagitau mereka bahawa benda semua tu haram untuk orang Islam, tetapi jawapan mereka asal tidak muntah tandanya halal lah tu...hmmmm

melayuangkat said...

Assalamualaikum Anak Cyberku Harimau yang menaip?

Cucu Cyber apa khabar?

A picture says it all...

Tapi sekarang ini ramai juga orang Melayu yang TAK NAMPAK BABI ada depan mata atau yang dipaut bersama. BABI yang menunggu nak Ngap Melayu, tunggu waktunya je. Terutama mula di Selangor ni dulu.

Masalahnya: Kita nampak BABI tapi mereka 'nampak' LEMBU juga.

Jadi, kita kata HARAM, Babi tu Haram, pada mereka..O tidak, siapa kata Babi? Lembulah, lembu mana ada haram? Berdosa kamu haramkan yang halal.

Kita balik yang kena..

Satu hari nanti..bila mereka tersedar dari lamunan siang hari, gosok mata baru kata.."Ye lah, babi rupanya..luaran sahaja lembu"..patutlah ramai Melayu yang bising...betul rupanya BABI!!

Mungkin masa tu dah terlambat, sebab BABI dah melata. Melayu yang kena Lembu..diLEMBUkan..

Anonymous said...

Aku pernah pergi ke Amaterdam. Aku melawat food festival.
Di sebuah stall aku nampak pelayan perempuannya berpakaian baju kebaya dan kain batik. Lelakinya berpakaian baju Melayu, kain dan bersongkok. Tukang masaknya berkopiah putih.

Sewaktu aku melangkah masuk,aku terbaca di pintu masuk ..."SATE BABI"

MASYAALLAH.

IMAM BONJOL.

Anonymous said...

Aku pernah pergi ke Amaterdam. Aku melawat food festival.
Di sebuah stall aku nampak pelayan perempuannya berpakaian baju kebaya dan kain batik. Lelakinya berpakaian baju Melayu, kain dan bersongkok. Tukang masaknya berkopiah putih.

Sewaktu aku melangkah masuk,aku terbaca di pintu masuk ..."SATE BABI"

MASYAALLAH.

IMAM BONJOL.

ISAC said...

Salam,


Orang selalu kata babi tu = lembu kaki pendek.


Jadi, babi tu lembu jugak lah.....


Bab halal tu....pasal X mencuri...ada akad untuk jual-beli dan buat bayaran pun halal lah....Yang jualpun Haji.....Amik mana title Haji tu X taulah pulak....

Hanz_Azdi said...

Gambar tu ngeri sungguh, Pak Harimau...hehe... Terima kasih atas peringatan berharga ni.

untuk komen yg berkenaan:

Orang yg elok ada mata, dah nampak babi, babi lah. Kalau lembu, lembu lah. Apa pun, aku takut orang yang perangai lembu & lagi teruk hat orang cam perangai babi.

Orang dikatakan "lembu", mungkin sebab orang tu dengar kata,ikut perintah. Bajet bagus dah tu. Tapi, tak elok juga sapa-sapa pun buat orang lain cam "lembu"...bila-bila masa pun, tak boleh. Tarak baik. Kena kat kita, amacam? Jadi tak payah buat perangai 'otak lembu'. Kijak kpala lembu pun jangan, tarak baik. Hormat sikit. Binatang pun makhluk Allah. Kot sangkut tang agama orang, lagi kita kena hormat. Tu kan ajaran Islam? Tarak sekolah ka

Ada yg kot nampak orang lain tu cam "babi" tu, aku rasa lagi teruk sakit, dah makan ubat ka belum? Hat tu bukan saja mata nak kena 'check', tapi kena periksa hati sama...hati sakit banyak bahaya wo. Busuk nala lebih teruk drp bau bangkai 'babi' nun. Muhasabah. Taubat, la na.

Jadi, baik kita dengar cakap orang-orang tua kita yg selalu pesan lagu ni, "Nak habaq tu, biaq terang. Tak reti,baik sanyap saja". Kalau dah otak 'lembu' tu elok tak usah cakap lagi bagus, tengok saja. Kita ni tak kira berdosa takat tgk 'lembu', 'babi' mana pun.

Kot dah otak 'babi' tu, haram tak guna seposen pun. Dia tau tutuh saja. Ikut dan saja. Kalau tak malu kat Allah pun, cuba-cubalah malu kat 'babi'..hehehe

Anonymous said...

cuba perati betul2, sebenrnya stall tu memang pada asalnya milik hj naguib, haji ni orang amno,dan dapat bantuan modal niaga dari projek Tekun Nasional, bila dia keluar amno ,kebetulan beliau berangkat ketanah suci pasal ada rezeki hasil jualan lembu.sepeninggalan beliau ketanah suci, stall ni tak digunakan,jadi stall tu dia tinggalkan... daripada kosong jer tak digunakan, mat indon pun berniaga la kat situ, lagipun amno tak booleh larang mat indon tu nak berniaga pasal pada pru yang lalu mereka pun mengundi bn. dia jual babi pun bukan nak paksa orang beli, dan tak jual pada orang Islam, dia jual pada orang melayu, salah ker??

mountdweller said...

Salam Tok Rimau

Msgnya ialah supaya kita beringat walau di mana saja. Manusia yang sudah tidak kenal halal-haram bertebaran di pelusuk bumi.

Terima kasih Tok Rimau.

Anonymous said...

salam cik rimau. sebagai saudara semuslim, kengkadang kesian juga mat indon ni. datang sebagai pendatang haram. nak keja kontrak pon susah sebab takde visa dan sebagainya. agaknya itulah sebab terjadinya perkara camni.

kita terasa mereka cukup hina dengan kerja begini sedangkan mungkin kita tidak tau mereka dalam keadaan terdesak untuk meneruskan hidup. kita tak pernah rasa kesusahan yang mereka alami.

mari kita bersama2 renungkan hadis nabi ni.

kaa da al faqru ay yakuna kufran.
maksudnya: boleh jadi orang yang faqir itu menjadi kufur(ingkar).

bersyukur lah kita dengan apa yang ada. jadikan iktibar. semoga dijauhkan dari kefaqiran dan ditetapkan iman di hati. amin.

-yousef-

indogaul said...

berhentilah menyebar fitnah, bisa saja tuh tulisan di gambar dimanipulasi dengan software grafis, kalu benar begitu sekarang siapa yang babi itu?