Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Ahlussunah Wal Jama'ah

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

28.12.09

MIG-29: Pesawat Yang Lagi Bangsat Dari Proton Saga

Harimau ada sebuah Proton Saga. Umurnya menjangkau 23 tahun pada 2010. Penghawa dinginnya molek, enjinnya mantap, alat-gantinya murah dan jasanya yang terlalu banyak. Pelbagai tugasan yang Harimau beri telah dilaksanakan dengan jayanya. Terkadang, ketika kantung harimau kosong, Proton Saga ini juga tidak meragam; seakan ia mengerti. Kalau Proton Saga ini perempuan, sudah lama Harimau mempunyai zuriat bersama Proton Saga ini (hmm...betul ke apa yang aku tulis ni?).

Itu alkisah Proton Saga. Perihal Malaysia juga tidak kurang hebat. Malaysia tiada perang. Malaysia aman, Malaysia makmur. Malaysia yang diterajui beberapa pemimpin seperti:
  • Bapa Kemerdekaan ;Tunku Abdul Rahman
  • Bapa Kemodenan : Tun Mahathir
  • Bapa Kemunduran merangkap Bapa Mertua Kesayangan: Tun Abdullah
telah berjaya menjadi negara yang berdaya-saing dan dipandang tinggi di dunia.

Malangnya, ketika tiada perang, pesawat pejuang Tentera Udara Malaysia yang tersohor iaitu MIG-29 mahu diishtihar kondem? Mengapa?
  • Terukkah pesawat ini ditembak musuh?
  • Adakah bahan yang digunakan adalah dari jenis kayuan yang mudah reput?
  • Adakah alat ganti pesawat ini dicuri dan dijual di Argentina?
Bapa Kemodenan, Tun Mahathir adalah "The Listening Leader". Beliau sehebat Julius Caesar dan senantiasa memerhatikan pergerakan kerajaan Malaysia. Beliau memerhati di dalam jaga dan bukan didalam tidur yang lena. Bukti? Beliau juga menegur perihal MIG-29 di Facebook:

1. Saya dengar pesawat pejuang MiG-29 Tentera Udara Di-Raja Malaysia sudah tidak dapat digunakan lagi. Jika saya tidak silap umur pesawat ini kurang daripada 20 tahun.
2. Banyak negara-negara lain, termasuk India, menggunakan pesawat ini. Apakah mereka juga tidak dapat guna MiG-29 mereka lebih daripada 20 tahun? Apakah mereka sudah kondem pesawat MiG mereka seawal ini?

3. Walaupun pesawat tentera Rusia lebih murah daripada buatan Amerika, tetapi wang yang banyak terpaksa dibelanja juga. Kalau di-kondem ratusan juta Ringgit akan hilang.

4. Jika kita beli ganti lagi ratusan juta diperlukan. Dalam keadaan ekonomi negara sekarang, mampukah kita belanja ratusan juta untuk pesawat ganti?

5. Penjualan dan pembelian pesawat oleh Kerajaan mampu memberi keuntungan besar (berjuta-juta) kepada orang tengah. Apakah ada kepentingan orang tengah yang mempengaruhi keputusan kondem MiG-29 untuk beli yang baru?

6. Saya percaya ada cara untuk baikpulih pesawat pejuang dan pesawat lain. Tak bolehkah kita baikpulih MiG-29 ini? Kalau kita tak boleh, orang Rusia mungkin boleh. Mungkin India juga boleh.

7. Jika pesawat pejuang yang berharga ratusan juta hanya tahan 20 tahun, lebih baik kita tidak ada pesawat pejuang.

8. Pesawat Amerika kononnya tahan lebih lama. Tetapi kita perlu ingat apabila duit untuk beli MiG-29 diguna untuk beli pesawat F/A-18, akhirnya kita tahu syarat ketat yang dikenakan oleh Amerika Ayarikat.

9. Mereka tidak beri "source code" yang mana ini menghadkan kegunaan F/A-18 untuk pameran sahaja.

10. Saya harap keputusan untuk kondem MiG-29 dibatal dan kita baikpulih pesawat ini.


Malaysia makin keliru tentang kebangsatan dan ketidakgunaan. Mana yang perlu dikondemkan; MIG-29 atau Menteri Pertahanan. Yang pasti, dimata kerajaan, MIG-29 lebih bangsat dari Proton Saga zaman Tun Mahathir.

Nasib baik masih ada produk Malaya yang bagus. ;)

Harimau: pergghh...dah pandai guna emoticon sekarang... :p

27.12.09

Antara Ketua Whip dan Kamilia, Luncai dan Menantu

Naib Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Kamilia lbrahim berkata, tugas serta tanggungjawab itu amat penting dan perlu dipandang serius oleh semua wakil rakyat BN.

''Saya kesal, saya rasa beliau (Mohamed Nazri) patut letak jawatan kerana kegagalannya sebagai Ketua Whip BN amat ketara. { Utusan Malaysia}

Tidak kiralah siapapun Ketua Whip BN, samada Nazri atau Muhyiddin, mereka perlu meletakkan jawatan dan memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia. Mengapa? Kerana nyaris-nyaris melembabkan ekonomi negara. Tahniah kepada Datuk Kamilia Ibrahim kerana lantang dan berani bersuara. UMNO perlu ramai orang macam Kamilia.

Kerana terlalu ramai kaki ponteng sekolah yang berjaya menjadi Ahli Parlimen, maka senario sebegini menjadi realiti.

Tahniah juga buat Barisan Pembangkang yang diketuai Dato' Seri Anwar Ibrahim kerana telah menonjol dan meng"onani"kan kebodohan dan keangkuhan Ahli Parlimen BN sehingga terpancut dengan jelas kepura-puraan mereka dalam mengabdikan diri kepada rakyat. Sesungguhnya, muka mereka yang "terkantoi" adalah seburuk muka orang yang sedang inzal (best lak guna ayat ni)

Rakyat sudah nampak, yang mana anjing dikalangan kucing, yang mana musang dikalangan ayam dan yang mana khinzir dikalangan lembu.

Yang menyedihkan, bekas Ketua Kerajaan anak-beranak dan menantu kesayangan beliau juga tersenarai di kalangan mereka yang tidak hadir. Jangan pula kita marahkan beliau kerana mungkin beliau sedang sibuk melihat-lihat kerancakan pembangunan di koridor-koridor yang berstatus Maha Karya selepas Hadhari.

Biarlah si Luncai itu terjun dengan labu-labunya. Tapi, jangan lupa terjun dengan menantu sekali tau!

25.12.09

Mat Indon: Kepala Lembu Berhidung Penyet?


Beef? Daging Lembu? Halal? Haji Naguib? Kepala Lembu ke tu?

Itu kepala Babi la. Bodoh punya Indon! Main-main kau dengan perkataan Halal.

Aku siram dengan air panas kang baru tahu...Ooopps!

17.12.09

Harga Melayu serendah RM200?

Umum tahu bahawa rasuah di Malaysia berlaku dengan "jayanya'. Rasuah sudah menjadi budaya kontraktor-kontraktor dan bolehlah dikatakan asam garam pegawai-pegawai kerajaan. Namun, bukan semua kaki rasuah. Terdapat pegawai-pegawai contohnya di Majlis Perbandaran Seremban yang bukan kaki mentedarah rasuah. Rakan harimau yang mengendalikan kerja-kerja elektrikal di bawah MPS yang mengesahkan. Tahniah pada pegawai tersebut dan semoga Allah menyelamatkan kalian dari transit Neraka itu.

PBT-PBT lain (di Negeri sembilan) memang ramai mengambil kerja kaki mentedarah rasuah ini. Entah sudah berapa banyak duit rasuah yang disuapkan ke mulut anak-bini mereka. Mereka mungkin sudah biasa mencabar Allah. Berani mereka sudah menjangkaui tahap Syaitanirrajim agaknya. Trend rasuah ini, adalah menerima suapan selepas bayaran projek diterima. Dek kerana modus operandi yang licik dan menerima suapan by hand, maka sukar untuk membuktikan kesalahan mereka. Malah, kontraktor juga yang menjadi penggalak kepada mereka. Hinggakan kontraktor menjadi percaya yang rezeki itu datang dari "berapa banyak yang kita bela" dan bukan melalui belas kasih Alah.

PDRM sebagai organisasi yang menguatkuasakan undang-undang juga sering dikaitkan dengan gejala rasuah. Harimau tidak mahu mendedahkan secara detail tetapi kontraktor-kontraktor yang terlibat dengan PDRM (Bahagian Logistik agaknya?) lebih arif dengan gejala rasuah di PDRM. Cakap-cakap kedai kopi sering kedengaran bahawa Pegawai Polis termasuk Pegawai Balai kuat "makan". Kalau makan sikit-sikit mungkin tidak akan jadi topik, tetapi ini dah jadi kes "Biawak Hidup"!

Inden/ LO/ Surat Tawaran Kerja belum keluar tapi duit dah nak kena beri. Tokey balak pun boleh lingkup!

Bukan Harimau mahu menuduh, malah Harimau tiada bukti yang boleh ditampilkan di sini. Tujuan Harimau menulis, semata-mata untuk mengingatkan bahawa tidak guna mengaku diri kita sebagai Islam tapi budaya hidup mengalahkan Kapir Laknat.

Berubahlah jika sudah terlanjur. Bertaubat dan mintalah diampunkan oleh Tuan Punya Dunia. Kalian takkan senang kalau hidup dengan duit rasuah.

Tak payah mahu siasat penulis blog ini kerana posting ini ditulis kerana bosan dengan persepsi negatif dari bukan-Bumiputera. Mereka menganggap Melayu amat mudah dibeli dan boleh menjadi hamba dengan suapan serendah RM200!

Maaf kalau terasa. Mungkin bukan kalian yang makan rasuah tetapi rakan kalian. Nasihatkan mereka sebelum Allah menimpakan bala.

Harimau: makan duit macam biawak, buat kerja macam jahanam.

Rehat Yang Panjang...

Sengal-sengal tangan apabila mula menaip di blog ini. Panjang juga rehat Harimau. Segalanya kerana kesibukan duniawi yang bertimpa-timpa. Namun, di Tahun Baru ini, janggal rasanya jika Harimau tidak mengucapkan "Selamat" kepada semua. Semoga tahun baru ini memberi sinar harapan yang lebih bagus dari tahun-tahun sebelumnya.

Politik Malaysia memang berbelit-belit. Ramai juga yang merasa pelik bila Harimau "mendewakan" Mahathir.

Sebenarnya, Harimau antara individu yang paling kuat dikalangan rakan-rakan menghentam Mahathir di tahun 1998. Apa sahaja yang Mahathir kata dan ucapkan, sudah mampu menghamburkan kahak hijau dihadapan television. Kesalahan yang paling bangsat adalah menghina Nabi Muhammad (jika ia boleh dikategorikan bangsat, jika tidak...maaf).

Namun, apa pula salahnya kita mendoakan kesejahteraan beliau? Siapa kita mahu menghukum Mahathir? Kita pun tidak tahu ke mana hala tuju kita selepas mati walaupun objektif kita semua tetap sama; iaitu ke SORGA!

Kita tutup sajalah perihal Dr. Mahathir. Jika beliau pernah melakukan kesalahan, kita doakan beliau bertaubat. Jika kita rasa beliau pernah menabur jasa kepada Bumi Malaysia, maka wajarlah kita berterima kasih bukan?

Pemecatan DSAI memang banyak merubah pemikiran politik di kalangan anak muda. Bayangkanlah, di tempat kerja Harimau, akhbar Harakah mula menjadi "akhbar rasmi" dan mnembentuk pemikiran politik kami. Keychain PAS dan baju bergambar Nik Aziz sudah mula menjadi trend. Propaganda UMNO yang melabelkan PAS sebagai sesat telah gagal secara total!

Ia berlaku kerana satu sebab...ANWAR.

Namun, pemikiran yang tidak berat sebelah telah dipraktikkan oleh Harimau sejak tahun 2000. Harimau mula membaca semua akhbar politik; baik dari BN atau BA.

Harimau juga menghadiri mesyuarat UMNO Cawangan dan juga Ceramah PAS. Ia tidak pernah mendatangkan masalah kepada Harimau kerana Harimau hanya orang bawahan dan orang kecil.

Kalian adalah kawan dan teman Harimau tidak kira dari parti apa asalkan kamu tidak menghina dan menyentuh perihal Agama Suci iaitu Islam.

Akhir qalam, Selamat Tahun Baru dan semoga dosa-dosa silam kita dimaafkan. Amin.

Harimau: ni kira warm-up la.

1.12.09

Kesilapan- kesilapan Mahathir

Kesilapan-kesilapan ini tidak disebut di Biografi tetapi Harimau terbaca di Facebook {link}.

1. I would like to thank everyone for their comments on the above. I appreciate very much the positive comments and I accept the negative ones also. I am not perfect. I make mistakes. But some of the wrongdoings attributed to me are just not true or correct.

2. We see what we want to see. Everyone is like that. So do I. But I try my best to be factual.


3. My greatest mistake is in the choice of people. I seem to be picking the wrong people all the time. They not only did not live up to my expectations but they went all out to do all the wrong things, including abusing me.


4. I accept the blame for making wrong choices. But they were all so good before they were chosen.


5. Anwar was pious and holy almost. Before I admitted him into Umno no one told me of his peculiar inclinations.


6. The other one was known as Mr. Clean. Well he and his family certainly did a lot of cleaning.


7. Awarding privatisation at inflated prices! Well the contract to double track and electrify the railways from Johore Baru to Padang Besar was for RM14 billion (including the spur line to KL). It was cancelled by Abdullah.


8. Then it was found necessary to double track and electrify from Ipoh to Padang Besar. I understand the price is RM12 billion. Work out the new cost if we build up to Johore Baru.


9. Putrajaya and Cyberjaya - bought by the acres. Putrajaya, 10,000 acres for RM700 million or approximately RM17,500 per acre or RM0.43 per square foot.


10. Today average price of Putrajaya land per square foot is RM130.00.


11. Bailout happens when a business receives injection of capital to get over a financial crisis.


12. Selling a business at below cost is not a bailout. It is called a fire-sale. That was what my son had to do. Petronas subsequently sold ¾ of the fleet for more than what it paid for the whole fleet when the market was good.


13. Ekonomi Malaysia berkembang pada kadar 8.5% dari 1987 dan bukannya 10% dari 1991. Mula merosot pada 1997 di waktu Anwar sebagai Menteri Kewangan melaksana "ubat" IMF tanpa IMF. Memang Anwar ditangkap semasa krisis hampir berakhir. Kerana kegagalannya MTEN ditubuh untuk ambil alih tugas memulih semula kewangan dan ekonomi Negara, jauh sebelum dia ditangkap.


14. Sila semak SEJARAH dalam laporan akhbar dalam dan luar negeri.

15. Thank you for agreeing that I am a dictator. Tell me which dictator ever resign.


16. Terima kasih kerana membaca blog saya.