Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

5.6.10

Tun M The Great.

6 comments:

Wake UP! said...

Anwar Ibrahim is one of the proxy of the Jew in Malaysia. I can think of some other names too.

Allow flotilla to deliver humanitarian aid.

melayuangkat said...

Salam to the Tiger of NS,

Seluruh dunia Islam kutuk Zionist Israel, malangnya mereka sama sendiri pun tak mampu bersatu.

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Ibu,

Malang sungguh!

Anonymous said...

blah la mahathir mamak.

Hamba Miskin said...

Salam tuan rimau..

Lawati video pecah panggung di blog den..

http://dzulhaqq.blogspot.com/2010/06/ampunkan-saya-bang-huhuhu-malaysiakini.html

UMNO lama said...

20 KISAH / KERENAH PEMIMPIN UMNO

YG KURANG WARAK PADA PANDANGAN DR. MAHATHIR

Aku rasa tak perlu aku memperkenalkan diriku kepada engkau Mahathir, kerana di satu ketika dulu kita tersangat akrab. Pernah pada tahun 1989 sewaktu engkau dan aku keluar negeri sewaktu bergambar berdua engkau tidak memarahi diriku walaupun aku menggosok-gosok bontot engkau yang dah kendur dan lembik. Sesungguhnya Dato’ Seri Anwar Ibrahim yang ‘Bersih, Amanah dan Warak’ engkau katakan tidak bermoral serta kau aniaya dia, tapi engkau lupa Allah tahu segala-galanya dan menunggu masa untuk meragut jantung bateri engkau.

Bila engkau mampus, rakyat dan bumi Malaysia ini tidak rela menerima engkau lantas bangkai engkau dicampakkan ke laut untuk habuan sang jerung perkasa. Untuk pengetahuan saudara Firaun, ingin ku imbas kembali segala perangai kroni-kroni yang engkau katakan bermoral seperti berikut :-

Sabbaruddin Chik - Kau gunakan dia semasa Perhimpunan UMNO 1998 untuk memasukkan buku ‘50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Menjadi PM’ ke dalam beg-beg para perwakilan bertujuan memfitnahkan Anwar. Barua!!!!!….Engkau ini kaki betina, kaki mabuk brandi, tak padan ketot, kongkek betina sana sini, kebanyakannya di luar negeri. Dia ini juga adalah Menteri Toyol (Berlendir) yg menguasai segala hantu pelesit dan jin aprit serta ilmu hitam.

Isa Samad - Kau suruhnya buat kenyataan memburukkan Anwar dan engkau berkongsi dengannya bersama-sama Cina di Nilai untuk menternak babi besar-besaran. Isa Samad juga terlibat dalam kes pembunuhan Dato’ Taha yang membuat angkara noda terhadap Dato’ Mohktar Hashim. Bila Dato’ Taha terbunuh pada tahun 1980-an maka dia punya nama pun naiklah menjadi Menteri Besar Neg. Sembilan. Maka jadilah panca delima, di mana siang jadi bigfoot dan malam menjadi pondan.

Najib Tun Razak - Seekor lagi kaki betina. Dah kena tangkap khalwat dengan Ziana Zain, nasib baik berlaku di Neg. Sembilan, lalu Isa Samad tolong settlekan, Isa Samad dah tumpang seinci (bukan sekaki). Si najib ni ada isteri baik diceraikan, lalu kahwin dengan bini janda orang (Rosmah - Emelda Marcos Malaysia). Padan muka dia dapat bini yang kuat joli. Sekali shopping di luar negeri habis RM 1 juta. Mana si Najib dapat duit ni……..

Rahim Thamby Chik - Perogol Bersiri yang sekarang ni bergilir-gilir dengan Ghaffar Baba sedang “mengerjakan” Ummi Hafilda sambil buat road show memburuk-burukkan Anwar, sambil menikmati juadah haram……sial !!!!!! punya orang, tapi tak apa, kerana depa orang UMNO. Pantang nampak perempuan dahi licin, habis dirogolnya, tak kira Melayu ke, Cina ke, India ke, Benggali ke, Portugis ke, Kuching ke, habis dibedalnya dan diratah-ratah. Pelahap betul !!!!!!…. Bajingan goblok ini satu aja ubatnya. Bila dia bersama-sama gengnya membuat road show, maka penonton hendaklah beramai-ramai baling telor tembelang busuk kemuka bajingan ini, padan muka kerana hati mereka pun memang busuk……hahahaha……..gila punya orang.

Megat Juned Megat Ayob - Yang telah membuntingkan Muktakizah di Selayang, bila beliau dituntut mengahwininya, dia telah mengupah orang membunuhnya di depan rumah di khalayak ramai, namun orang tak berani beri maklumat. Oleh kerana masa itu dia jadi Timbalan Menteri Dalam Negeri, dia pun tutup kes. Aniaya itu perempuan…….kesian.