Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

1.1.09

Blog Hina Rasulullah...lagi


Hari tu, PDRM terlepas dari menangkap tuan-punya blog menghina Rasulullah. (http://adibahahmad.blogspot.com/).


Sekarang, wujud lagi satu blog yang sama sifatnya iaitu http://adibahahmed.blogspot.com/.


Terima kasih buat blogawan MENJ yang menemui dan menghebahkan kewujudan. Sekarang, PDRM sudah ada tugasan yang serupa. Kali ini, jangan lalai.


Buat blogawan dan pembaca yang pakar IT, cepat-cepat kenalpasti lokasi penulis blog tersebut. Kita ketuk pintu rumahnya dan bawa ke jalan yang benar. Kalau dia tidak mahu, mungkin kita bawa dia berjumpa Maha Pencipta. Mungkin itu yang dia mahu, siapa tahu kan?

10 comments:

ISA said...

Ini orang yang sama bro... dia sengaja tempah lubang kubur tu...

Any action, bagitau.... Aku pun nak join sekali penerajang ke atau ramas telor dia sampai lunyai...

Tapi pakai sarung tangan la.... Najis tu...

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Ini dah MELAMPAU betul.

Kita minta pihak berkuasa bertindak SEGERA!! Cari sampai dapat siapa dia yang sebenarnya. Kita bimbang dia gunakan nama samaran untuk melaga-lagakan kita semua.

Tergamak mereka menghina Rasulullah saw. Kalau yang Islam itu bloggernya, sudah kufur. Kalau yang memang dah kufur itu apa yang kita hendak katakan?

Kita pun tidak pernah menghina Agama atau Tuhan mereka. Sebaiknya mereka juga buat yang sama. Kalau tak faham tentang Islam dan Utusan utusan Allah swt, bacalah buku buku bertauliah. Dapatkan Ilmu yang betul yang sahih. Barulah boleh beri komen.

Itu pun komen peribadi yang semestinya tidak dalam apa apa bentuk penghinaan. Penghinaan terhadap Baginda saw bererti Penghinaan kepada kita semua juga.

Ini isu amat sensitif. Seperti yang Mak Cik syak, Ada pihak yang mahu melaga-lagakan kita semua??atau memang mereka ini sesat tergamak buat blog sedemikian rupa??Kita tunggulah nanti, siasatan atas kes ini.

Anonymous said...

salam

kenapa sejak akhir-akhir ni blog-blog seperti ini muncul?

adakah :

1)memang betul tuan punya blog emmbuatnya?

2)ada orang saja-saja nak bikin provokasi supaya kerajaan akan menapis semua blog termasuk yang kritikal terhadap kerajaan dan pihak-pihak tertentu?

3)memang betul orang tu tak faham mengenai Islam?

wasalam

pemerhati

Anonymous said...

Jgn lupa tengok blog ini juga...

http://www.thereligionofpeace.com/

diorang ni memang kurang ajaq betoii..

Unknown said...

Assalamualaikum Tok Ghimau,

Isu-isu penghinaan Islam telah lama berlaku dan semakin galak berlaku. Kalau dahulu cuma suara-suara sinis daripada "mereka-mereka yang bukan beragama Islam" yang banyak mempersendakan Islam. Tetapi kini, umat Islam yang dangkal ilmu dalam Islam telah menghinakan Islam. Rujuk laman web berkenaan:

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/15070?task=view#pc_18339

Yang menghinakan Islam di sini adalah "selebriti-selebriti melayu" yang merasakan status selebriti mereka menghalalkan mereka untuk melakukan apa sahaja. Perkara sebegini sering diwar-warkan di kaca-kaca TV. Perlakuan "penghinaan Islam" mereka lah yang meningkatkan "rating" sesuatu siaran.

Masyarakat melayu yang paling miskin pun sekurang-kurangnya ada sebuah TV di rumah menjadi konsumer terhadap perlakuan-perlakuan sumbang selebriti-selebriti melayu; yang akhirnya "terdidik" dengan gaya hidup yang menghina Islam.

Timbul pula rakyat-rakyat yang "merasakan" mereka adalah cerdik pandai dan berilmu, lalu memberi komentar seperti saudara/i "marbl3s" dari laman web di atas, menambahkan kekalutan senario dunia Islam kita.

Siapa patut dipersalahkan? Tepuk dada, tanya selera. Kita boleh mempersalahkan semua orang tetapi adakah kita tidak bersalah bersama? Sekadar renungan.

Wassalam Tok Ghimau.

Tai said...

Sebab tu aku kata, satu undang-undang cyber harus diwujudkan.

Nukilan ida said...

dunia dah nak kiamat..
bila lah datang masanya..
semoga binasa orang2 yang mencemuh islam ini..

Anonymous said...

salam,
nanti dulu sahabat2! Jgn marah minah empunya blog ni. Sy dh baca, terutam yg list pasal contradiction dlm Quran tu... kelakar... nampak sgt dia mmg x baca Quran betul2, kurang akal untuk faham. Sy cuma buat kesimpulan, dia ni langsung x blh faham apa2 bahasa pun actually, apa yg dia tulis, cuma setakat pengetahuan cetek dia kot. Kesian kt dia... nk berlagak pandai. Cuba sahabat2 baca, baru tau apa maksud sy... serius BODOH!!!! w'pun sy x ada ilmu agama yg tinggi, sy rasa klu setakat itu je la hujahnya, sy tabik kt dia.. tabik sbb TUNJUKKAN YG DIA TU BODOH sebenarnya... Kesiannnnn...

Harimau-Menaip said...

Anonymous,

Memang kesian...

Anonymous said...

saya berharap pihak bertanggungjawab dan pakar ICT melayu membantu mengenalpastimereka ini.Tindakan yang tegas perlu diambil.Ini kerana saya tidak pernah mendengar orang melayu dan islam menghina agama lain.