Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

29.7.09

Hebahan dari emel

(klik gambar untuk lebih jelas)
"Sapa sangka aiskrim yg di makan sejak sekian lama ada mengandungi E-471 & E407?? tak sangka.. tetiba jer teringin nak makan aiskrim hari ni.. terus sambar aiskrim walls 'pelangi' .. x teringat nak tengok isi kandungan.. dah makan baru tengok.... x caya??... nie ada attached sekali packing die.. walaupon tulisan Thailand ada cop Halal tp ada gak E471 & E407... nasib la...eee...loya tekak aku...tolong hebah kan kat kawan2 yer... "

Harimau: ada komen? perkara diatas diterima melalui emel peribadi Harimau.

8 comments:

Anonymous said...

Benda-benda sebeginilah yang menjadikan hati kita semakin kotor dan semakin jauh dari Tuhan.

Salah satu agenda dalam protokol 23 zion: Menyemai Ketaatan.

Patutlah ilmu-ilmu semakin malap!

ejdeejasmi said...

nak tgok kat ner...emi tak nmpak pun...

ima said...

Dlm kes ni tak semestinye E471 tu tak halal. E471 boleh jugak diperbuat drpd soy (bukan animal extract). Setahu saya sijil halal Thailand kebiasaanye boleh dipercayai kerana memg susah nak dpt sijil halal. Contohnye, semasa diluar negara kalau nak beli roti ada yg mengandungi E471(soy)..yg ni boleh mkn. Tapi kalau ingredient product tu E471 shj (tanpa tanda halal) dah jadi syubahah..jadi elok dielakkan

EQUILIBRIUM said...

teman jumpa di sini:
http://produkhalal.wordpress.com/2008/06/20/emulsifer-471-e471-halal-or-not/

E471 boleh diabstrak daripada binatang dan daripada tumbuhan.
Bermakna, E471 yang telah mendapatkan pensijilan halal Jakim tidaklah lagi perlu diragui halalnya, kecuali dengan pasti diyakini, pihak pengeluar memasukkan E471 yang berasaskan binatang. Sekiranya TIDAK, kita sebagai umat Islam perlu yakin bahawa E471 itu adalah berasaskan tumbuhan.
Wallahu a’lam.

pandangan teman begini je, kalau kita ada perasaan ragu2 baik kita jgn makan. kalau tidak tahu itu lain kira la hehehehe. tapi kalau kita ambil berat apa benda yg masuk perut kita mesti kita akan dan wajib ambik tahu.tak gitu tok rimau?

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku Harimau yang menaip dan mengedit,

Mak Cik setuju pandangan Zaidi Ali tu...Mak Cik buat Ais krim Malaysia sahaja di rumah..

Teringat masa remaja dulu, buat Ais Krim Malaysia jual di Pantai batu 4, PD. Cari duit poket cuti sekolah.

Ada macam macam flavour Ais Krim Malaysia tu..milo, jagung, sirap bandung dan asam boy!!

Unknown said...

bongoknya badan yang menjaga tanggungjawab halal-haram dalam makanan, database ada tapi di-ding-dong kiri-kanan. student kita ada develop perisian mobile cara untuk pengguna check halal-haram dengan mudah, tapi badan tersebut tak nak make available database, bodoh nak mampos. lu pikir la sendiri...ada HDC, ada JAKIM, ada macam-macam lagi...tapi buta hati, pekak telinga, dungu otak.

Anonymous said...

aku dah lame `ban` dah WALLS..
ape kate sape2 yg tringin nk makan eskrem tu..beli la eskrem org islam...
dah ada dah skang ni...check it out produk2 HPA terbaru..gua dah layan dah eskrem HPA nih..sedap..yg bestnyer, bile cair,still rase sedap lg..biase tu kalau kite beli eskrem (lembut) bile cair, dah muak nk makan..yg ni tak..try ler..carik ler kt stokis HPA berhampiran...

Anonymous said...

Salam.

Makanlah ais krim Malaysia Makcik!
Jagung, asam boi, sirap bandung semuanya ok. Milo kena hantar DNA-test untuk kepastian. Mana tau ada protein lemak ke..kalsium tulang ke..eeee geli geleman.

Buat masa ni tanda halal pun dah "TAK BOLEH PAKAI". HDC & Jakim pun dah "SEMAKIN TAK BOLEH PAKAI". Takut-takut juga depa yang "DAH KENA PAKAI".

Lebih baik tak ada TANDA HALAL. Biar semua yang WAS-WAS jadi HARAM.
Baru depa "ADA AKAI".