Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

1.12.09

Kesilapan- kesilapan Mahathir

Kesilapan-kesilapan ini tidak disebut di Biografi tetapi Harimau terbaca di Facebook {link}.

1. I would like to thank everyone for their comments on the above. I appreciate very much the positive comments and I accept the negative ones also. I am not perfect. I make mistakes. But some of the wrongdoings attributed to me are just not true or correct.

2. We see what we want to see. Everyone is like that. So do I. But I try my best to be factual.


3. My greatest mistake is in the choice of people. I seem to be picking the wrong people all the time. They not only did not live up to my expectations but they went all out to do all the wrong things, including abusing me.


4. I accept the blame for making wrong choices. But they were all so good before they were chosen.


5. Anwar was pious and holy almost. Before I admitted him into Umno no one told me of his peculiar inclinations.


6. The other one was known as Mr. Clean. Well he and his family certainly did a lot of cleaning.


7. Awarding privatisation at inflated prices! Well the contract to double track and electrify the railways from Johore Baru to Padang Besar was for RM14 billion (including the spur line to KL). It was cancelled by Abdullah.


8. Then it was found necessary to double track and electrify from Ipoh to Padang Besar. I understand the price is RM12 billion. Work out the new cost if we build up to Johore Baru.


9. Putrajaya and Cyberjaya - bought by the acres. Putrajaya, 10,000 acres for RM700 million or approximately RM17,500 per acre or RM0.43 per square foot.


10. Today average price of Putrajaya land per square foot is RM130.00.


11. Bailout happens when a business receives injection of capital to get over a financial crisis.


12. Selling a business at below cost is not a bailout. It is called a fire-sale. That was what my son had to do. Petronas subsequently sold ¾ of the fleet for more than what it paid for the whole fleet when the market was good.


13. Ekonomi Malaysia berkembang pada kadar 8.5% dari 1987 dan bukannya 10% dari 1991. Mula merosot pada 1997 di waktu Anwar sebagai Menteri Kewangan melaksana "ubat" IMF tanpa IMF. Memang Anwar ditangkap semasa krisis hampir berakhir. Kerana kegagalannya MTEN ditubuh untuk ambil alih tugas memulih semula kewangan dan ekonomi Negara, jauh sebelum dia ditangkap.


14. Sila semak SEJARAH dalam laporan akhbar dalam dan luar negeri.

15. Thank you for agreeing that I am a dictator. Tell me which dictator ever resign.


16. Terima kasih kerana membaca blog saya.

7 comments:

armouris said...

Rahsia awet muda Tun Dr. Mahathir? - Rahsia Muda Dr. Mahathir

Anonymous said...

kesilapan paling besar tidak disedari, penglibatannya dalam Pembunuhan Penduduk Kpg Memali

Mrkolumpo said...

orang gila takkan mengaku dia gila

orang salah takkan ngaku dia salah

dalam mengaku salah,ehh dia jugak yang betul???

hehehe...
terima kasih je lah tok det...
cucu dgr boleh...percaya jangan

Anonymous said...

Memali tak habis2, kepalo abah ekau.

Adik Tok Rimau

Anonymous said...

saya tambah lagi;

* memajukan m'sia dr segi pembangunan material tidak seimbang dgn pembangunan rohaniah.

* memecahkan umat melayu selepas pemecatan ds anwar ibrahim.

* memecahkan masyarakat( divide and rule). sampai 50thn umno perintah perpaduan kaum masih ditahap minima.

* menjatuhkan tengku razaleigh dgn cara yg memalukan. Tengku adalah pilihan terbaik sebenarnya utk memajukan taraf hidup org melayu.

* menggunakan org melayu dan platform dlm umno utk mengkayakan kroni2nya cina dan india.

* membiarkan rasuah bermaharajalela semasa 22thn jd pm. rasuah umno baru bermula pd saat ini.Skrg sibuk nak hapuskan.Cakap tak serupa bikin.

* kemajuan pembangunan yg kita lihat skrg tidak seimbang dgn ekonomi dan pendapatan rakyat m'sia. Ada yg kagum melampau dgn klcc, putrajaya etc. Adakah rakyat akan kenyang bila melihat ini semua bila perbelanjaan melebihi pendapatan.gaji naik sikit, harga brg naik banyak.Org kpg lagi le.

* negara kerugian hampir 100billion sewaktu jajahannya.

* Di mata dr mahathir tidak ada org yg bijak dan betul kecuali dia. Angkuh dan jiwa penuh rasa cemburu dan tidak puas hati.Nampak org yg ada kualiti, bijak dan karisma org itu akan dicantasnya seolah2 utk menunjukkan hanya dia yg terer.

`UMNO IS ROTTEN FROM THE CORE' AND IT STARTED FROM DR M THE LONGEST PM IN M'SIA.


p/s: sebenarnya byk lg tp tak sanggup nak tulis kerana mesti ada makhluk yg marah. Selama ini org melayu terlalu mendewakan dr mahathir sebab tu dia anggap dirinya spt tuhan. Semoga beliau insaf dan sedar atas kesilapan dahulu dan bykkan amalan utk menemui yg satu.

bye-bye umno

Anonymous said...

Bro,

1968 lagi, mamak tu dah berkunjung ke Harvard Business School menyertai Summer Program kelolaan Henry Kissinger …..sehingga kini, hubungan intim ini masih berterusan!.

Baca buku biografi Henry Kissinger…..dia ada menyatakan hakikat perhubungan ini sejak 1968 DAN Henry Kissinger dalam buku itu ada menyatakan juga (DENGAN BANGGANYA!), beliau (Henry Kissinger) boleh masuk ke pejabat Dr M (PM ketika itu) pada bila2 masa saja yang saya mahu! (I can walk into the office of the Prime Minister of Malaysia, Dr M anytime I so WISHED!!!)

Henry Kissinger ini adalah TOKGURU REALPOLITIK!….iaitu Politik Machiavellian….matlamat MENGHALALKAN CARA!!!…..dia Yahudi, perkara halal haram ni mainan mereka….Tempias fahaman Yahudi ini lah yang sudah SEBATI dengan Mamak tua ni…..lihatlah apa yang sudah terjadi dengan negara ini.

Sekarang, dia sibuk PUT BLAME ON OTHERS….paklah yang paling teruk kena belasah…..Anwar jangan cakap lagilah …..tapi kenyataan dan hakikat sebenar sudah nyata hari ini…..Allah pun saksikan siapa mamak ini…..dia kutuk yahudi depan kita tetapi membawa ramai orang umno BERSUJUD dengan yahudi…..1994, saya di Chicago MENYAKSIKAN nazri botak bawa berpuluh budak2 mentah pemuda umno dalam perjalanan ke Washington dc untuk menyertai satu political gathering!…gathering sahaja atau membuat ‘baiah’ dengan Yahudi?

BTN ni adalah alat umno dengan pertolongan yahud mengubah orang Islam/melayu jadi ‘ikut cara kami’…..maka hari ini ramailah orang melayu yang berani melanggar hukum agama…..ini cerita orang politik….orang2 pegawai gomen bagaimana?…..tak payah kita berdebat apa2 lagi…kita semua orang Islam/Melayu tanya diri sendiri….nak ikut siapa?….Ikut IMAN yang Allah sudah kurniai kepada kita melalui usaha para ambia berkurun lalu atau hendak ‘ikut cara hidup kami’….iaitu orang2 yahudi, nasara dan majusi…..persoalan ini Allah sudah bentang di dalam Al Quran untuk dipilih….supaya kamu menjadi UMAT2 YANG PALING MULIA DISISIKU!….hanya MUKMIN mendapat pengiktirafan ini dari Allah swt.

Jalan sesat iblis dan syaitan yang sentiasa MENUNGGANG Yahudi, Nasara dan Majusi itu perlu lah orang2 yang mengaku Islam/mukmin tinggalkan……kita tidak boleh ikut mereka atas apa2 nama pun….dan ianya adalah HARAM!!!

Di sisi Allah, MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA…..ini adalah konsep REALpolitik Machiavellian yang merupakan asas pegangan henry kissinger yang dituruti sepenuhnya oleh Dr M……Segala apa yang Dr M buat, dia hanya menjalankan fahaman ini…..ITU SAJA!!!

The MIND!!!

Anonymous said...

Anon Dis 3, 6:37 pg

Tahukah anda bahawa Kertas Putih yg dibentangkan di Parlimen mendapati bhw pengikut2 Ibrahim Libya sudah begitu taksub dengan meminum air dari tong2 yg diletak didepan rumah yg kononnya telah dijampi menjamin kekuatan hingga tak lut ditembak?

Kesilapan Polis pula adalah kerana menggunakan peluru getah utk menembak pengikut yg mengamuk itu krn mrk org Islam, Polis juga org Islam.

Kesudahannya, anda fikirlah sendiri. Dah tak lut ditembak, makin menjadi2 naik minyaknya. Sebab itu ada Polis yg terkorban dan ramai pula yg cedera. Tak berlaku sebelum ini di Malaysia.

Betul kan?

Wassalam,
Hantu Siber