Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

2.1.10

Herald: Kumpul, Gabung, Tindak dan Hancurkan!

kemaskini 10:30- dibawah adalah cadangan bagi menyudahkan isu penggunaan "Allah" oleh penulisan Kristian Bahasa Melayu. Setuju atau Tidak, ia terpulang. Penadapat dan pandangan kita takkan maungkin sama 100%. Harimau cuma nampak Muslimin dan Muslimat perlu bersatu untuk kuat malah tiada kuasa lain yang mampu mengalahkan kita. Kecuali kuasa Allah (Allah Islam dan bukan Allah Kristian...Astaghfirullah)

______________________________________________

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Harimau menyedari Herald Laknatullah "menang" pada malam semalam tetapi menangguhkan niat untuk memberi komen dan pandangan di blog kerana berada didalam situasi dan keadaan yang terlalu sibuk dek kerana menjayakan majlis berendoi dan aqiqah cucu kedua.

Seperti biasa, Harimau mencabar manusia-manusia yang gila bervigil untuk Teoh la, Kugan la; untuk bersama-menyuarakan bantahan dan perasaan tidak meredhakan penggunaan perkataan "ALLAH" oleh Herald Laknatullah.

Raja-Raja Melayu yang menjadi Ketua Agama Islam di Malaysia WAJIB masuk campur secara serius dan perlu memastikan keputusan mahkamah dibatalkan; by hook or by crook.

Pemimpin gila demonstrasi seperti Anwar Ibrahim, Chegu Bard, Mahfuz, Salehuddin dan pemimpin Islam dikalangan Pakatan Rakyat perlu memastikan semua jentera dan reformis untuk membanjiri jalan-jalan di Malaysia bagi mendesak dan memastikan "orang atasan yang paling berkuasa" di Malaysia agar menggunakan kuasa veto (jika ada) bagi membatalkan keputusan Mahkamah itu.

Pemimpin kerajaan di kalangan BN perlu merestukan jika tidak menyertai dengan membenarkan promosi dan propaganda secara besar-besaran disiar di media arus perdana. Pemimpin BN juga perlu mendraf satu rang undang-undang bagi diluluskan di Parlimen bagi menidakkan keputusan sedia ada dan yang mendatang. Sebaiknya, dibatal perundangan yang sedia ada dan diganti dengan Undang-undang Hudud secara TOTAL!

Blog-blog berkategori "Laknatullah" seperti Zorro Unmasked Laknatullah perlu diserang dan dilemahkan kerana membawa dakyah sesat lagi menyesatkan akidah Umat Islam. Makhluk seperti ini, tiada langsung tempat di dunia Majoriti Islam. Sebarang sokongan dan pautan pada blog sebegini adalah DIHARAMKAN. Penggodam-penggodam Islam perlu berusaha menggodam blog-blog sebegini. Perah otak bersungguh-sungguh dan kejayaan pasti berpihak pada kita.

NGO-NGO perlu bersatu mengumpul dana, ahli-ahli dan apa jua bantuan dan sokongan yang diperlukan oleh agenda ini.

Peguam Negara perlu mengerah dan mengumpulkan seberapa banyak Peguam Islam yang hebat bagi mencabar keputusan Mahkamah.

Blogger-blogger mesti hentikan perbalahan politik sempit dan bersatu bercerita dan mengembangkan penentangan dan agenda ini. Ia mesti berterusan sehingga kejayaan berpihak kepada kita.

BARANGSIAPA YANG TERSENARAI DIATAS YANG SENGAJA MENGGAGALKAN AGENDA INI ATAUPUN MALAS, MAHUPUN TIDAK REDHA UNTUK MEMBANTU ISLAM YANG DIROBEK GANAS OLEH SANG LAKNATULLAH, AKAN DITENTANG HABIS-HABISAN KERANA KALIAN TELAH SECARA AUTOMATIK JATUH DIKALANGAN KAFIR BERSTATUS LAKNATULLAH. IA TIDAK KIRA PANGKAT, KEDUDUKAN ATAU PENCAPAIAN AKADEMIK KERANA TELAH NYATA, KALIANLAH MUSUH YANG NYATA DAN PALING MERBAHAYA.

13 comments:

Anonymous said...

kah kah kah . . . kah kah kah , , , gua ingat lu bijak, rupanya otak idop melayu juge kah kah kah . . . kah kah kah . . . selamat berdemo!

Anonymous said...

http://tukartiub.blogspot.com/2010/01/kebaikan-tidak-perlu-di-monopoli.html


http://www.ikutsukaakuisa.co.cc/2010/01/pasal-penggunaan-nama-allah-pun-nak.html

Harimau-Menaip said...

Anonymous 2:13am,

Lu silap. Gua tak pulak cakap gua nak pegi berdemo...GUA ARAHKAN DAN SURUH ORANG BUAT DEMO. Gua leader not follower...hahahahaha..

Anonymous said...

adoyai pakcik rimau, sblom bagi statement kt blog, ngaji la lbih sket..buat home work dulu..sori ek..nothing personal..

plis plis plis..kamu jangan nakal..
~harimau jinak~

Kambing Mengembik said...

Patutlah Islam boleh dibuat sebegitu rupa di Tanah Melayu nihh.. ramainya orang bangang dalam kalangan melayu sendiri yang tak sedar diri tok..

kulatlapok said...

salam Bro:

Kita masih tunggu statement dari Menteri Dato Khir Baharom apa katanya..??? Kita nak tengok bagaimana kebijaksanaan mereka mengatasinya demi mengelakan kekeliruan umat Islam negara ini..

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku Harimau yang menaip,

Selamat Tahun Baru 2010 Mak Cik ucapkan..

Terserlahlah pada kita siapa 'kaca' siapa 'permata' Pemimpin Melayu Islam/Umat Islam sejati yang bukan hanya Islam luaran di kulit sahaja.

Apa MOTIF mereka tiba-tiba nak sangat guna Kalimah Allah untuk majalah mereka??? Mengapa tiba-tiba pada masa kini terdesak hingga ke Mahkamah mencabar kewibawaan kita semua? Adakah mereka mahu 'mencuba' sejauh mana 'sayang'nya kita pada Agama itu sendiri?

Mak Cik setuju saranan kamu. Kita lihat dan tunggu apa episode dan putar belit mereka seterusnya dan kita saksikan bagaimana pula kumpulan Melayu yang menyokong mereka mengambil langkah seterusnya.

Bantah tetap bantah!!!

Harimau-Menaip said...

Waalaikumussalam Ibuku;

Terima kasih di atas sokongan. Saya amat menghargainya.

Anonymous said...

Salam brother.

When you wrote this article, I don't think you were using your God given head (brains), instead you were using your God given butt. The way you write does not reflect in any way the way of a Muslim, the ethics of a Muslim. Under whatever the circumstances, a Muslim should be able to handle his/her emotions.

Disebalik September 11, ada rahmat Allah. Kepada yang tidak yakin akan ketentuan Allah, akan berkata "Habislah kita selepas September 11". Tapi cuba dilihat, sekarang makin ramai bukan Islam yang lebih kenal Islam, dan makin ramai yang memeluk Islam. Selama ini kita "hak Melayukan" Islam, Islam bukan hak mutlak sesuatu bangsa, tidak hak bangsa Arab juga, tapi Islam itu hak seluruh makhluk manusia. Allah itu adalah pencipta seluruh alam ini. Allah itu satu. Saya cuma mahu tanyakan, di dalam surah Al-Kafirun, apa yang disebut di dalam surah itu? Ada tak di mana yang mengatakan Allah aku, Allah kamu?

(Ref: quranexplorer.com)

-I'm a Muslim just like you

Harimau-Menaip said...

Anonymous,

Kamu tidak sedar yang kamu sedang merapu. Apa yang kamu tulis adalah Bullshit.

Saya publish kerana ...kesian.

Anonymous said...

halo...harimau,
Menulis kerana Allah swt le..bukan kesian.

Anonymous said...

Tuan ada sebut "Tulislah komen dengan berhemah" tapi tuan nampaknya sudah mcm harimau kelaparan.

Isu kalimah ALLAH prlu dilihat dr byk sudut. bukan hanya sentimen melayu dan hari2 trtntu shj. Kalau btl nak jaga agama, apa yg phk brkuasa buat utk halang org islam dr dedah aurat, buat maksiat, rasuah, judi, mnm arak dsb.
Tengoklah TV2 negara kita. Siapa yg kontrol? siapa yg berkuasa? kenapa xs ebarkan dkwah. tapi byk sebar maksiat yg gugat akidah dan iman.

maaf.

Anonymous said...

harimau jalang emak tak adaka?jangan cakap ikut emosi iblis,jangan cuba jadi hero,kami nak buat hudud sapa yg gayang, kami pakai mana islam dlm parti sapa nak haram?ambil peringatan dari yb mujadid yusuf rawa tak baca ka?