Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

6.10.11

Apabila Kita Dikelilingi Orang Bodoh

Bab Hudud, ada akhbar bangang pergi tanya artis. Artis yang ditanya pun bukannya sekolah tinggi dalam perundangan Syariah atau setidak-tidaknya keluar dari Maahad Ahmadi Gemencheh! Dah lah sekolah tak tinggi mana, penampilan dah macam Yahudi mabuk, lepas tu nak komen bab Hudud. Tak hairanlah kalau komen mereka mengalahkan komen Ariel Sharon!

No.1 bodoh adalah wartawan akhbar tersebut. Yang artis tu dah memang bodoh...tak payah aku nak label bodoh pun korang dah tau diorang bodoh. Dah bodoh, taknak pergi belajar. Cakap macam Mufti.

Persatuan yang bodoh bab Islam tetapi letak label "Islam" dalam nama persatuan tu, juga sering memberi komentar dan persepsi yang bodoh. Kita juga kadangkala bodoh dengan mengambil pusing pasal persatuan bodoh ni. Aku nak cadangkan buat debat dengan pompuan SIS ni, tapi tajuknya "menutup aurat". Kau tengok macamana diorang spin hukum Allah. Nauzubillah.

Ada lagi orang bodoh dalam negara ni. Orang yang jaga Institusi Agama yang senyap apabila puak-puak macam SIS ni bagi komentar. Bab Salafi diorang label Wahabi, bab tak qunut dalam solat Subuh diorang label macam-macam, bab gerakan jari dalam Tahiyyat pun diorang bising dan pertikai, bab bersedekap di dada pun isu besar buat diorang. Orang ikut Sunnah Rasulullah SAW, itu isu besar. Bab artis dan SIS, semua takde telor. Ini yang cakap nak berjuang jihad Fisabilillah?

Tapi komentar artis dan SIS berkenaan Hudud diorang diam. Nak je aku mencarut kat diorang buat lepas geram..namun aku memilih untuk berdoa pada Allah Azza wa Jal.

"Allahumma inni as a'lukal huda".




5 comments:

melayuangkat said...

Memang dalam dunia ni banyak yang pelik pelik...

Yang bodoh lagi ramai..

Waliyazubillahminzaliq..Bab hudud nak tanya artis pulak..kalau kata bodoh nanti melenting pulak.

mummy_icha said...

allahumma inna as aluka huda - ameen...doa kat semua sekali :-)

Harimau-Menaip said...

Assalamualaikum Ibu.

Maaf kalau posting saya ni agak keterlaluan. Marah sangat la Bu.

Mummy,

Amin. Lain kali, saya doa untuk semua. ;P

Hanz Newman said...

Marah tu ada pada setiap kita... Rasa silap, mintak ampun! Rasa tak, jalan terus.

Sokong pendapat tuan Pak Belang, sebagai non-partisan & neutral, orang agama kita tahu kutip zakat sampai berjuta-2 Rm saja la... kalau kita nak harap depa tu 'menongkah arus' & cakap tegas sikit hal Islam ni, jangan kita mimpi la. Proven as per usual! Patutnya depa la ke depan (dah kerja depa pun) bagi penerangan umum/kempen apa tu hudud kalau sungguh depa mahu orang kita paham dulu apa tu hukum Islam. & counter back apa saja orang politik (both sides) & orang ramai (artis? WtF) ada silap kata. Baru kita boleh berlapang dada & x pening kepala.

Anonymous said...

Bab hudud ni biarlah orang alim yang komen..kita tahap awam ni jangan gatal2 mulut...ni aurat pun entah ape2 nak komen bab hudud..