Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

3.10.11

Zainah Boleh Didakwa Di bawah Akta Hasutan

Bagi aku, musuh Islam nombor wahid adalah orang Islam sendiri. Apatahlagi apabila mengeluarkan komentar menentang hukum Agama Islam sendiri. Dalam konteks ini, aku melaknat Sisters In Islam (sebab ada blog mengatakan bahawa Zainah Anwar ini adalah pengasas SIS). Laknat aku sama seperti aku melaknat Ayah Pin, Kahar Ahmad, Paderi Benjamin dan Hajjah Sitt Al-Wuzara. 4 nama yang aku sebut "boleh" dikategorikan Murtad seandainya belum bertaubat. Orang Murtad WAJIB kita perangi. Full Stop.

Dalam satu artikel bertajuk "No Hudud please, we're Malaysians", ada beberapa
 kenyataan yang aku rasakan terlalu melampau. Melampaunya perkataan itu lebih teruk dari perkataan carutan Namewee. Namewee itu Kafir dan sememangnya dia tidak faham tentang Islam. Malangnya artikel yang aku nyatakan tadi, datangnya dari orang yang bernama macam orang Islam (aku sudah meragui agama mutakhir Zainah Anwar ni).

Seperti yang aku tulis di hujung perenggan di atas, penulis artikel itu adalah Zainah Anwar. Namapun sudah membawa erti yang "ehem ehem". Tidak hairanlah jika tulisannya umpama orang jahil tentang agamanya sendiri. Aku tak kenal Zainah Anwar dan aku minta jauh dari mengenali perempuan itu.
Korang tafsir penulisan Zainah:


I would have not only welcomed the Prime Minister’s bold announcements in repealing those repressive laws and states of emergency, I would also up the ante and begin a public debate on how we as citizens should exercise and enjoy our Constitutional guarantees of fundamental liberties. (komen aku: Zainah memulakan serangan sinikal pada perenggan kedua. Walaupun perenggan pertama juga begitu, namun ia terlalu umum untuk aku marah.)


Instead, what do we get? An offer of the hudud law and its grim serving of chopped-off Muslim hands and feet, and stoning to death! What kind of future is that? (komen aku: di perenggan kelima, dia mula mempertiakikan hukum Allah. Ingat! Hukum Allah yang Zainah ni pertikaikan. Bukan hukum aku atau bapak aku. Stoning atau rejam masih ada khilaf namun potong tangan/ kaki itu jelas dimana ulama bersepakat. Siapa Zainah ni? Laknat betul betina ni.)


“It’s okay to implement the hudud law because it doesn’t affect non-Muslims.” So it’s okay for Muslims to be brutalised? (komen aku: brutalised? Nauzubillah. Pernahkah dia mendengar kalimah "samighna wa ato'na (kami dengar dan kami taat)? Makin menyirap aku baca tulisan Zainah ni.)


What if a medical team is on standby to gather the chopped-off hand and the victim and run to Terengganu or fly to KL for the hand to be stitched back? (komen aku: Astaghfirullah. Nik Aziz patut doakan betina ni pecah perut aku rasa.Melampau sangat dah ni)


Who wants to live in such a society when your neighbour, your friend, or your fellow citizen are subject to a cruel legal system?(komen aku ; Sah! Ini kenyataan dari orang jahil. Sanggup dia labelkan Hudud sebagai sistem zalim? Taubat Nasuha Zainah oiii. Hudud untuk semua la..)



Tahukah kamu wahai Zainah, bahawa ada 2 hukum iaitu Hudud dan Ta'zir.

Aku letakkan video Dr. Asri, kau tontonla Zainah. Sementara aku ingin mencadang kepada Ketua Agama Islam untuk ambil tindakan atas tindakan kau kerana penulisan kau ada ciri-ciri hasutan terhadap pembaca untuk bernegatif (atau membenci/ menjauhi)terhadap Islam. Kau telah menyukarkan kerja- kerja pendakwah-pendakwah Islam. Maka apa perlunya engkau dan persatuan engkau di muka bumi Allah ini?


Semoga Allah masih berlembut dengan Malaysia.


No comments: