Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

29.10.11

Perlawanan Akhir : Nasihat den buek Nogoghi Semilan

 kemaskini lagi: Piala Malaysia akhirnya di tangan pasukan yang berhak!

___________________________________________________


kemaskini: Trengganu dapat 1 gol setelah "menerajang" penjaga gol, sayap kiri dan sayap kanan pasukan Nogoghi Semilan. Citt! Busuk punya olang!

 __________________________________________________

Dah tigo tahun ekau main final bai. 2009, orang khobar monang sobab kito ado rajo baru, kalah maso 2010, orang khobar pasal ado pilihanrayo kek Galas.

Tahun ni, orang khobar kito kalah sobab Trengganu nak hadiah kemonangan kek Tuanku Mizan. Yo lah, lopeh ni kito ado Yang Dipertuan Agung baru pulak.

Takpo. Diorang bukannya tuhan. Kalau percayo tukang ramal, tak diterimo sembahyang kito 40 hari plak.

Main boto- boto. Kasi hoben budak penyu. Bebudak tu tak pornah makan podeh. Kito bagi podeh jubo diorang malam ni.

Den tak nak ramal apo-apo. Cumao harap Nogoghi den monang.

3 comments:

Pak Long said...

Salam ghimau,
Pak Long sokong Terengganu... haha...

http://paklongonline.blogspot.com/2011/10/macam-macam-budak-budak-laa.html

Harimau-Menaip said...

Ganu pun okay...tapi okay laie nogoghi den pak long..hahaha..

kelambuharimau said...

akhirnya n9 yang monang,,,tahniah