Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

6.1.10

Allah adalah Raja Segala Raja

kemaskini: perbincangan berkenaan isu ini dihentikan sementara berikutan menghormati persetujuan antara Kerajaan Malaysia dan "orang belah sana". Semoga yang baik-baik sahaja untuk Muslimin dan muslimat. InsyaAllah.

_________________________________________________

Ada yang menghentam Harimau dengan mengatakan "kalau orang bukan Islam berkata yang Allah yang memberi rezeki, adakah Harimau akan marah?"

Mereka juga memetik beberapa ayat Allah sebagai rujukan; contohnya Surah al-Zukhruf ayat 87-88 dan Surah al-Ankabut ayat 63.

Petikan ayat itu memang benar sebagaimana Maha Benarnya firman-firman Allah.

Cuma isunya disini, kalimah "Allah" yang mahu digunakan oleh Kristian katolik Herald Tribune adalah untuk "dakwah" (kalaupun ia bukan dakyah) kepada penganut-penganut agama mereka.

Di mana perlunya mereka menggunakan kalimah "Allah"? Bodoh sangatkah penganut agama mereka hingga perlu "mencuri secara sah di sisi perundangan" nama Tuan Punya Dunia dan membuka ruang-ruang kemurtadan Muslimin dan Muslimat? Harimau tidak nampak niat lain dari mereka melainkan mereka mempunyai agenda tersembunyi dan berniat jahat untuk mengelirukan umat Islam.

Kita tidak perlu bergelar Doktor, Professor atau pun Tuan Haji untuk nampak semua ini. Cukup dengan mata hati kurniaan Tuan Punya Dunia yang Raja Segala Raja dan Maha Pencipta Seluruh Alam.

Wallahualam dan Semoga Allah menyelamatkan Umat Islam.

5 comments:

Frodo Baggins said...

pandanglah dengan mata hati
berfikir dengan waras
semoga allah memelihara umat islam ..
yg beria2 setuju tu, mmg wa tak paham

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,


Yang menghairankan mengapa orang Melayujenis ni Beriya-iya sangat menangkan orang Krtistian dan MAHU dan sudi pula berkongsi nama suci Allah swt dengan mereka walaupun Dato Dr. Harun Din sendiri kata ianya Kufur.

Sayang sangat dengan orang Kafir, dengan sesama Melayu Islam buat musuh tak habis habis.

kulatlapok said...

salam Bro:

Yang mempunyai AGENDA TULAH yg aku tak setuju. Sangat2 TIDAK SETUJU. AKU SOKONG BAB ITU. Tapi perbincangan beerkaitan Allah itu milik siapa perlu dibincang secara Ilmiah. Islam itu PILIHAN Allah. Allah itu milik semua.

Tapi Bro, ialah inilah kuasa Allah, bila dia yg merancangkan sedkit sahaja polimek, di dunia ini, maka hambanya kini semakin ramai terlalu sayangkan kepadaNya. Wallahuaalam Amin.

kulatlapok said...

salam Bro:

Yang mempunyai AGENDA TULAH yg aku tak setuju. Sangat2 TIDAK SETUJU. AKU SOKONG BAB ITU. Tapi perbincangan beerkaitan Allah itu milik siapa perlu dibincang secara Ilmiah. Islam itu PILIHAN Allah. Allah itu milik semua.

Tapi Bro, ialah inilah kuasa Allah, bila dia yg merancangkan sedkit sahaja polimek, di dunia ini, maka hambanya kini semakin ramai terlalu sayangkan kepadaNya. Wallahuaalam Amin.

jamaliah said...

Ini kes yang agak tegang...bukan senang nak selesaikan benda ni...sebab pelbagai aspek perlu ambil kira.....tidak kira sama ada besar atau kecil.....namun pun begitu....Benda ni di zaman mahathir sendiri pun pernah jadi......tapi akhirnya berdiam diri jugak.......

Benda menjadi tegang apabila ada pihak yang ekstrimis sengaja ingin memburukan keadaan dan ingin menjadikan keadaan didalam ketengagan sehingga boleh mngakibatkan pergaduhan antara kaum dan agama.......tetapi secra peribadinya kak jem sendiri pun tidak suke akan isu ini.......