Petikan Salafi

"Demi Allah, kita berperang bukan berdasarkan bilangan, kekuatan atau Jumlah, kita berperang untuk memuliakan Agama yang telah dimuliakan Allah ini" Abdullah Ibn Rawahah r.a.


"Demi Allah! Debu yang berada di hidung kuda para sahabat nabi s.a.w yang berjuang bersama Nabi s.a.w lebih mulia dari kebanyakan sultan atau raja yang ada dalam dunia ini." Dr. Asri

"Demi Allah! Aku tolak Syiah; bukan dengan tangan tetapi dengan kaki" Harimau Menaip.



Mutiara Kata

Dari Ibnu Umar ra berkata: Rasulullah saw memegang pundakku dan bersabda, “Jadilah engkau di dunia ini seperti orang asing atau penyeberang jalan.” Ibnu Umar ra berkata, “Jika kamu berada di petang hari, jangan menunggu pagi hari, dan jika engkau di pagi hari janganlah menunggu petang, manfaatkanlah masa sihat. Sebelum datang masa sakitmu dan saat hidupmu sebelum datang kematianmu.” (HR. Bukhari)

“Sesungguhnya bermula datangnya Islam dianggap ghurabaa(dagang/asing) dan akan datang kembali ghurabaa(dagang/asing) maka berbahagialah orang-orang asing itu. Para sahabat bertanya kepada Rasulullah Saw, “Ya Rasulullah, apa yang dimaksud orang asing itu?” Lalu Rasulullah menjawab, “Orang yang melakukan kebaikan-kebaikan di saat orang-orang melakukan kerosakan.” (HR. Muslim)

Dan dalam riwayat lain, "Sesungguhnya baginda ditanya perihal orang-orang yang asing itu, lalu baginda menjawab, "Iaitu orang-orang yang menghidupkan-hidupkan apa yang telah dimatikan manusia dari sunnahku" (HR Muslim, Ibnu Majah, dan at-Thabrani)

Dalam riwayat lain dari Ibnu Wahbin, "Baginda saw. bersabda, "Kebahagiaanlah bagi orang-orang yang asing, iaitu mereka yang berpegang teguh pada kitab Allah ketika ditinggalkan oleh orang banyak dan mengerjakan sunnah ketika dipadamkan oleh orang banyak"

Pemuda-Pemudi Harimau

15.3.10

Dewa Anwar?

Ramai teman-teman yang menempelak Harimau kerana terlalu pedas terhadap DSAI. Malah, ada juga yang bertanya berapakah bayaran yang Harimau terima dari UMNO. Paling memeranjatkan, teman-teman yang tidak bersetuju menerajang pautan blog ini dari senarai bacaan mereka.

Sungguh hebat Anwar di mata mereka. Harimau juga pernah seperti mereka. Dan, Harimau amat faham.

Sampai bila kita mahu berpura-pura? Bukankah suatu hari nanti setiap manusia akan mati? Begitu juga Anwar. Adakah apabila Anwar meninggalkan dunia ini nanti, Ah Siang dan Abang Ali akan membiarkan Azizah menjadi PM? Kalian ingat, PAS akan menerajui Pakatan?

Itu ibarat perkara paling mustahil dalam dunia.

PAS boleh menamakan Presiden atau Tuan Guru mereka menjadi PM HANYA tanpa penglibatan DAP dalam Pakatan. PKR hanya diperalatkan dan ideologi PKR yang "sama rasa, sama rata" itu menjadi senjata DAP untuk berkuasa.

Tidak pula Harimau kata UMNO adalah parti maksum. Cuma gelodak dan sepak-terajang dalam BN tidak perlu diwar-warkan lagi. Itu kerja Harakah dan Suara Keadilan.

Mungkin Anwar terlalu didewakan hingga dia seumpama tiada cacat dan cela.

Ingatlah, sebelum mengalahkan BN, Pakatan perlu nampak sempurna; bukan sahaja dari sudut best governance tetapi future planning.

15 comments:

melayuangkat said...

Assalamualaikum Pak Belang Nogori,

Mak Cik juga dimarahi kerana tak sokong Anwar Ibrahim sejak 1998 lagi.

Mak Cik tak perlu baca Harakah atau Haramkah, naluri diri sudah tahu ada tak kena dengan Anwar ni dan kalau boleh tidak mahu dia menerajui Negara tercinta yang dibina susah payah dengan pengorbanan orang tua tua dulu-dulu. Arwah bapa angkat Mak Cik meninggal dunia ketika menentang penjajahan. Mungkin dia cuma prebet biasa sebab itu tidak pernah diingati sesiapa. Tapi tidak Mak Cik.

Mak Cik tak ada apa apa 'personal' dengan Anwar ni. Prinsip Mak Cik senang je, MUSTAHIL Tun Dr. M nak buang Anwar begitu sahaja tanpa bukti konkrit. Gila ke nak buang seorang timbalannya yang diketahuinya begitu ramai pengikut dan kuat pengaruhnya??

Tapi Tun Dr M telah bertemu sendiri Azizan Abu Bakar. Dan tentulah ini bukan keputusan yang dia suka suka nak buat. Semasa reformasi, ramai kawan kawan Mak Cik joined dan Mak Cik dipulaukan mereka.

Mak Cik tak boleh kompromi soal Akhlak. Bagi Mak Cik semua orang tidak perfect, kita semua ada dosa dan TIDAK HARAP PERFECTION, tidak ada parti yang PERFECT, dan tidak akan muncul pemimpin mana yang perfect walau macam mana labuh pun jubahnya.

Cuma adalah HAD dan BATASnya. Ada dosa yang kita rasa biasalah tapi ada DOSA yang LUAR BIASA yang bukan sahaja ditanggung pembuat dosa malah Tempiasnya hancurlah segala-galanya.

Sebab itu sampai bila pun Mak CIk tak boleh respect Tan Sri Khalid Ibrahim. Mak Cik rasa perbuatan dia menggekalkan Elizabeth Wong adalah satu perbuatan terkutuk sama seperti yang Elizabeth Wong lakukan.

Geli Mak Cik dengan seorang Pemimpin Negeri yang tidak pandang serious soal Maruah dan Akhlaq. Kalau dia sayang Cina PKR pun Carilah, gantilah dengan Cina lain, kalau dia suka perempuan pun carilah perempuan lain. Dengan gambar sebegitu terkangkang koyak dilihat semua mata satu dunia, cuma kamu fikirkan manusia jenis apa yang tak ada perasaan malu.
Kita pasti bila orang tengok muka dia, mesti orang ingat gambar yang di internet tu.

Bila BN mereka mahu perfect, tak boleh salah sikit. Penuh berita di Harakah dsb. Mengapa Harakah tak cerita pasala gambar sedemikian aib? Ceritaklah dan cari apa hukumnya punyai pemimpin sedemikian?

Soal memerintah Negra dan pertahanan hak kita bukan hal main main. Orang Melayu masih tidak serik dan mahu belajar dari sejarah. Senang-senang sahaja bersekongkol dengan DAP. Singapura itu mereka fikir tiba tiba sahaja jadi macam sekarang. Singapura dulu hak orang Melayu. Kita buat silap dan lihat apa jadi sekarang.

Sama-samalah kita fikir, sementara Allah swt kurniakan kita kewarasan. Kalau nikmat waras ini dia nak tarik balik, bila bila pun boleh. Nyawa pun di tangannya, inikan pula sekotak pemikiran.
WaAllahuAlam.

Anonymous said...

macam politikus jugak, blogger pong ada yang sudah melompatttt!..

alahai blogger neutral?.....

helan....bila kat DSAI, pertanyaannya amat berlebihan....terlalu taksub la....tapi tang mamak kerala, orghang melayu sampai la ni masih DISURUH nyonyot teluurrrnya!.....walaupun habis institusi negara ini sudah dirobek oleh keling ni.....masih takpa?......

harimau ka atau hari-hari mau!......(senang jadi katak jer la!)

budak ma-layu

anti munafiq said...

Kerapkali saya terjumpa org2 seperti anda... mula2 kutuk Anwar, puji HADI, lepas tu kutuk PKR, puji PAS, last sekali masuk UMNO, puji Najib.... ingatkan nak berjuang Islam dlm PAS.... rupa-rupanya matahati anda dah kelabu dan nampak UMNO lebih baik dari PAS dan PKR.... Sekadar renungan...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

aku hanya pembaca yang setia tok rimau

Anonymous said...

aku juga pembaca setia tok rimau. Teruskan menulis.. nak terima atau tidak, letak nombor 90.

neutral lebih baik dari dikongkong ideology belah sana atau ideologi belah sinun..

Sang Guna said...

Rimau,

Memang susah nak puaskan ati semua org, tapi takpe yg penting hati sendiri puas.
Taksub berlebihan tak kira pada mana pemimpin sama ada PR atau UMno memang tak boleh sebenarnya, ada otak kita kena fikir, tapi apa yg kau tulis tu memang betul PAS takkan boleh jadi PM selagi bersekongkol dgn DAP.
p/s. rimau bini aku dah nak dekat due date dah ni, anak pertama aku bakal lahir bulan 4 ni, gabra beb,anak pertama tak dapat nak bayangkan mcm mana perasaan aku.
anak kau sihat?

Perak Reform said...

Assalamualaikum Tuan/Puan,

Blog Perak Reform diwujudkan atas dasar hasrat untuk melihat PAS kembali memerintah
Perak dengan aman dan jayanya.

Kami hanyalah kumpulan kerdil yang hanya mahukan KEADILAN dan melihat IDOLA kami
Dato' Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin menerajui Perak. Demi menolak kerajaan
kudeta UMNO/BN di Perak, kami rasakan sudah tiba masanya kami turun berjuang bersama-sama
rakan bloggers yang lain.

Atas dasar perjuangan untuk menepis segala tohmahan dan tipu helah kerajaan kudeta
Perak, kami yakin dengan satupadu dan bantu-membantu antara semua bloggers di
Malaysia ini akan dapat sama-sama kita bersepakat dalam menghebahkan isu senario
politik Perak YANG SEBENARNYA.

Segala maklumat di blog kami adalah BENAR dari sumber dalaman yang kuat.Insyallah.Cuma
penghebahan yang lebih telus adalah harapan kami agar dapat disalurkan kepada
semua rakyat khususnya rakyat Perak untuk menilai INIKAH KERAJAAN YANG
MEREKA MAHUKAN?


Dalam kita bersama-sama menongkah arus dan memperjuangkan setiap idea dan pendekatan
ke arah kemakmuran dan keamanan sejagat,kami mohon jasa baik tuan/puan untuk letakkan
blog kami,

http://perakreform.blogspot.com/


dalam blog list tuan/puan.Blog tuan/puan juga telah kami masukkan dalam list kami
agar kita dapat sama-sama berkongsi informasi dalam memartabatkan agama dan bangsa
tercinta.

Dengan ini, Perak Reform secara rasminya menjadi FOLLOWERS blog
tuan/puan.

Menjadi FOLLOWERS PerakReform di http://perakreform.blogspot.com,
kami dahului dengan ucapan terima kasih.

Salam ukhwah dari Perak Reform..Assalamualaikum.

Anonymous said...

pak cik kedai kopi

sokong makcik, isu moral bagi pemimpin negara yang nak mendaulatkan islam sebagai agama rasmi adalah penting. moral pemimpin haruslah selari dengan akhlak seorang beragama islam. Tak layak memimpin kami orang melayu islam jika moral pemimpin seperti yang pecah di mulut orang lain salah, yang pecah dalam kain orang lain tetap bersalah.

Anonymous said...

takpolah tok rimau,

janji hati kito borsih sonang nak beramal... bukan tugas kito semuo nak buek korjo2 ahli politik ni.. doakanlah negara kita aman & kuat pegangan Islam nya..

- parti jahat, kato eh -

Anonymous said...

Susah bro, bila bertuhankan Nik Aziz, bernabikan Anwar Ibrahim dan mengikut Khalifah Lim Guan Eng, semua dia betul. Hati dah hitam, tapi masih tak sedar.

- 3rd Power

harimau tua said...

dewa najib? Najib yg suci...najib yg terpelihara dr dosa?

Anonymous said...

entahlah, umat akhir zaman berfikir mengikut logik akal fikiran dan hawa nafsu perasaan.Jikalau, saudara rimau berpegang pada tali Allah s.w.t, nescaya saudara tidak sesat.

Semoga saudara rimau diberi petunjuk dan hidayah.Berjuanglah dalam islam, bukan berjuang untuk bangsa.

Anonymous said...

makcik,

dak zizan yang jadi saksi utama kata dia kena liwat, udahnya kena tangkap khalwat dengan pompuan kat alor gajah!....(apa nilai iman dia?.....tak payah kita kaitkan dia ni dengan Rahim Tambinya kecik tuuu...nanti lagi panjang cerita....makcik Pendek tahu siapa rahim nih!)

yang lain2 kena dera oleh pulis....sampai mengaku.....pun dah buat deklarasi kata pulis yang buat mereka terpaksa mengaku....

si sepol yang jugak kata kena liwat, udah berputus tuneng....katanya budak pompuan cun tu udah lama tak datang bulan (ni dalam blog!)....

kalo mudah sangat kita percaya berita dari si FASIK....(ada ayat Al-Quran yang secara spesifik tentang hal ini!), teruskanlah jadi melayu....teruskanlah jadi penyokong umno.....teruskanlah sembah mamak kerala tuuu.....Quran dan Hadis tu simpan ajer la.....tak payah baca....tak payah ikut!.....(dan Al Quran tu, tak payah beriman dengannya!!!)

rimau, lu cerita politik sahaja....tak kaitkan dengan apa yang alam ini sedang lalui....ada banyak hadis2 Nabi Rasulullah saw yang secara spesifik menyatakan hal2 ini......

secara peribadinya, DSAI tak penting bro....dan dia sendiri tahu dia tak penting.... tapi apa yang sudah terungkai kat mata dan telinga serta minda orang melayu yang penting!......

segala dosa umno sudah terburai....dosa dan penipuan....serta penyiksaan.....penindasan.....penekanan.....JUGAK beberapa pembunuhan sebab nak tutup cerita!....lengkap semuanya!

kenapa nak takut sangat siapa perintah malaysia nih?.....ramai lagi orang melayu beragama Islam serta takutkan Allah swt yang mampu jadi PM....bro apsal lu nih?......mudah sangat goyah!...

apa yang kita alami ini sebenarnya apa yang Allah telah izinkan berlaku.....untuk kita melihat apa yang nak dibuat hari ini dan esok......bukan kerana melayu saja beb....kerana umat manusia....ini tuntutan Allah sebenarnya....TUGAS memakmurkan bumi....oleh KHALIFAH2 NYA!....(ini kalu mahu mengaku bersifat khalifahlah....tapi kalu nak jadi pengikut setia pembunuh, perasuah, pembelit, pengkhianat, tak amanah, katak, ungka, berok....sila la...teruskan)

hang konfius eh?.....buatla zikir, solat2 malam.....dan BERDOA!.....mohon dari Allah.....nanti DIA bagi ilmu dan jalan.......untuk paham.....itu saja!

budak ma-la-yu

Anonymous said...

Harimau tidak pernah menulis tentang orang mendewa-dewakan TDM secara berlebih-lebihan

selingkar kasih said...

budak ma-la-yu tur cakap memang chanteek.....
suruh org lain berdoa la semak al-quran n hadis ar... tapi hakikatnya dia lagi ar teruk....
fakta pon banyak dyer korek kat blog2 pro anwar... aper cer bro?
kepada semua bangsa melayu yang beragama ISLAM ayoh kita bersatu atas nama melayu.... kita dok bergadoh sesama, keling n cina bersorak gumbira..... huhuu..... bangsa melayu tur hebat layarilah www.mistisfiles.blogspot.com kamu semua pasti terpegun.... kepada budak ma-la-yu tak baek fitnah.... tak kira la fitnah PAS ker PKR ker atau UMNO ker... kita kan sesama melayu.....